Dieta per a colite ulcerosa: chì manghjà è chì evità

Cuntenutu
- Cumu sapè ciò chì ùn va micca
- Chì ùn manghjà micca per a colite ulcerosa
- Chì pudete manghjà
- 1. Carne magre è pesci
- 2. Latte è prudutti casgili
- 3. Frutti è ligumi
- 4. Spezie naturali
- 5. Bonu grassu
- 6. Acqua
- 7. Glucidati
- Cumu deve esse u cunsumu di fibra
- Supplementi chì ponu esse utili
A cura di i vostri alimenti durante una crisa di colite ulcerosa hè di grande impurtanza, in particulare per cuntrullà i sintomi cum'è diminuzione di l'appetitu, nausea, vomitu, dolore addominale, diarrea, stinzia, cambiamenti di gustu è fatica. Inoltre, una dieta adatta riduce ancu u risicu di malnutrizione.
Postu chì ùn ci hè micca una dieta specifica per i casi di colite ulcerosa, chì pò esse raccomandata per tutte e persone cun a malattia, l'ideale hè chì quelli chì soffrenu di stu disordine consultanu un nutrizionistu per adattà a dieta à u so casu specificu, chì varieghja secondu u gravità, livellu di attività di a malatia è sintomi presentati.
Tuttavia, ci sò alcune raccomandazioni generali chì ponu esse seguitate per evità un casu di malnutrizione, favurendu l'assorbimentu di nutrienti è un bonu statu nutrizionale.

Cumu sapè ciò chì ùn va micca
A dieta per cuntrullà l'attacchi di colite varieghja per ogni persona, essendu necessariu osservà chì cibi tendenu à peghju a digestione, causanu dolore, diarrea, stinzia o aumentanu u gasu intestinale.
Per questu, u megliu modu per identificà quali alimenti cunsumà o evità hè di tene un ghjurnale alimentariu, chì nota tutti l'alimenti cunsumati è i sintomi sperimentati dopu i pasti. Stu ghjurnale pò esse scrittu nantu à un agenda specifica o à u telefuninu, è dopu à qualchì settimana serà pussibule identificà a dieta migliore individualmente.
Inoltre, hè impurtante ricurdà chì a colite pò varià cù u tempu, cambiendu l'alimenti chì più irritanu l'intestinu per a stessa persona.Cusì, quandu si nota novi crisi, hè impurtante di turnà à fà u ghjurnale alimentariu per riajustà a dieta. Scuprite cumu si face u trattamentu per a colite.
Chì ùn manghjà micca per a colite ulcerosa

In una dieta per a colite ulcerativa, alimenti chì aumentanu l'infiammazione in u corpu è irritanu l'intestinu duvianu esse evitati, cume:
- Alimenti ricchi di grassi è cibi fritti, hè impurtante evità i grassi assai trasfurmati cum'è a margarina, l'oliu di soia è l'oliu di granu;
- Caffeina: caffè, tè verde, tè neru, tè mate, bevande analcoliche cola, cicculata. Sti alimenti devenu esse evitati durante l'attacche di diarrea;
- chili è salse piccanti;
- Cibi assai alti in fibra, cum'è l'avena è u cruscu di granu, e sementi, u popcorn è e verdure à foglia, chì ponu causà diarrea;
- Latte è prudutti casgili, per e persone chì anu intolleranza à u lactosu.
- Zuccaru è dolci in generale in eccessu, cumu aumentanu l'infiammazione in l'intestinu è aggravanu a flora intestinale;
- Carni trasfurmate cume a salciccia, a salciccia, u prisuttu, a Bologna, u pettu di tacchinu, u salame è a pancetta;
- Prudutti industrializati ricchi di sale è cunservatori, cume stuzzichini imballati, biscotti industrializati è cibi pronti congelati, cume lasagne è pizza;
- Condimenti pronti in polvere, cum'è brodi di pullastru è vacca, è salse pronti;
- Bevande alcoliche.
Cù l'aiutu di u ghjurnale alimentariu, diventa più faciule d'identificà chì alimenti aggravanu i sintomi, ma l'alimenti menzionati sopra aggravanu di solitu i sintomi o scatenanu e crisi.
E persone cun colite ulcerosa ponu ancu spessu soffre di intolleranza à u lattosiu, è in questi casi, evite u cunsumu di prudutti lattichi. Altre persone ponu soffre di intolleranza à u glutine, fructooligosaccharidi o avè qualchì altra allergie alimentare. In questi casi, l'ideale hè di cunsultà un nutrizziunistu per evità chì a dieta sia troppu restrittiva, ma in listessu tempu per evità ciò chì causa l'allergia.
Chì pudete manghjà
Per aiutà à sbuffà l'intestinu, migliurà a flora intestinale è prevene novi attacchi, hè cunsigliatu di manghjà parechje volte in tuttu u ghjornu, in piccule porzioni, masticà u cibu assai bè, manghjà in un locu calmu è cucinà l'alimentu in un modu simplice ( senza assai cundimenti) à vapore, evitendu frittura è salse.
Ùn ci hè micca evidenza scientifica chì suggerisce una sola dieta o alimenti specifici per prevene o curà a colite, tuttavia, alcune raccomandazioni chì ponu esse seguitate includenu:
1. Carne magre è pesci

Manghjà e proteine hè assai impurtante per quelli chì soffrenu di sta malattia, postu chì hè cumunu per a persona perde qualchì massa musculare per via di a malassorbimentu di nutrienti. Cusì, durante una crisa di colite, hè impurtante di aumentà a quantità di proteine ingerite, è si raccomanda di ingerire 1,2 à 1,5 g per ogni kilogramu di pesu.
E proteine da cunsumà devenu esse povere di grassu è, dunque, l'ideale hè di scumette nantu à u pesciu, l'ova, u pullastru è u tacchinu senza pelle. In u casu di e carni rosse, i tagli più magri devenu esse preferiti, chì ùn cuntenenu micca grassu visibile, ma devenu esse cunsumati solu 1 à 2 volte à settimana.
2. Latte è prudutti casgili
U latte è i so derivati, cum'è u yogurt o u furmagliu, ponu esse cunsumati da quelli chì anu colite ulcerosa, tuttavia, cume alcune persone ponu ancu soffre di intolleranza à u lattosiu, hè impurtante cunnosce i sintomi chì ponu indicà sta intolleranza, cume l'aumentu dulore addominale, gonfiore di u ventre o diarrea dopu u cunsumu, per esempiu. S'ellu accade, unu deve pruvà à caccià questi alimenti da a dieta è pruvà à identificà s'ellu ci hè un miglioramentu di i sintomi. Un'altra opzione hè di optà per alimenti senza lattosiu.
S'ellu hè necessariu di caccià u latte da a dieta, hè impurtante per ingerisce calciu da altre fonti cum'è amandule o semi di lino, per esempiu. Scuprite un elencu più cumpletu di alimenti ricchi di calciu.
Per e persone chì ùn anu micca prublemi cù u cunsumu di latte è di latticini, l'ideale hè di cunsumà in piccule porzioni è di dà preferenza à quelli prudutti cun una bassa concentrazione di grassu. U yogurt o u kefiru sò ottime opzioni, per esempiu, postu chì cuntenenu ancu una grande quantità di probiotici chì miglioranu a flora intestinale.
3. Frutti è ligumi
Ancu sì sò sani, i frutti è ligumi devenu esse manghjati senza buccia, senza bagassa è senza semi, soprattuttu durante l'attacchi di colite. Inoltre, devenu ancu esse cotti, per facilità a so assorbimentu à u livellu intestinale è per evità stimuli intestinali eccessivi. Hè perchè, perchè cuntene una grande quantità di fibre, frutti è ligumi ponu stimulà assai i muvimenti intestinali, chì ponu finisce per aggravà u dolore è altri sintomi chì si presentanu cù e crisi.
Alcuni ligumi chì devenu esse evitati in ogni modu includenu u brocciu è u cavolfiore, postu chì aumentanu a produzzione di gasi intestinali, cuntribuendu à u disagiu. Vede altri esempi di alimenti chì producenu assai gasi è chì devenu esse evitati.
4. Spezie naturali

Per dà gustu à l'alimentu, si deve dà preferenza à l'arbe aromatiche disidratate, cum'è u prezzemulu, u rosmarinu, u coriandru o u basilicu, per esempiu, è ancu e cipolle è l'agliu, evitendu cusì l'usu di cubi di cundimentu, sale o pepe.
5. Bonu grassu
U cunsumu di boni grassi in piccule quantità pò ancu avè benefici per e persone cun colite ulcerativa, cume l'aumentu di acidi grassi essenziali è omega 3 agisce cum'è antiinfiammatore naturale in u corpu. Sti grassi sò principalmente oliu d'oliva vergine extra, oliu di coccu, avucatu, salmone, truite, sardine è oliu di lino. Scuprite altri alimenti antiinflamatori.
6. Acqua
A colite ulcerativa pò causà diarrea è, in certi casi, stinzia. In i dui casi hè assai impurtante di aumentà a quantità d'acqua ingerita, per mantene una idratazione adatta. Tuttavia, altre opzioni cume succhi freschi spremuti o tè, per esempiu, ponu ancu esse aduprati.
7. Glucidati
I carboidrati sò una fonte impurtante di energia è, dunque, si raccomanda di cunsumà alimenti ricchi in questu nutriente, cum'è risu biancu, pane biancu o patate, evitendu u cunsumu di e so forme integrali, postu chì cuntenenu assai concentrazione di fibre chì pò finisce per aggravà i sintomi di colite.
Cumu deve esse u cunsumu di fibra
A fibra pò causà prublemi in alcune persone cun colite ulcerativa attiva, causendu dolore addominale è pò aggravà a diarrea. E fibre sò presenti in ligumi, frutti, noci è cereali, è ci sò dui tippi di fibre: solubili è insolubili. In casu di colite ulcerosa, e fibre solubili devenu esse preferite, perchè ponu aiutà à migliorà i sintomi gastrointestinali.
A fibra solubile hè quella chì si scioglie in l'acqua è forma una specie di gel in l'intestinu, aiutendu à riduce u transitu intestinale è, dunque, a diarrea. Alcuni alimenti chì cuntenenu stu tipu di fibra includenu pera, carota, mela, guava, banana verde, avocado è rapa.
A maiò parte di i cibi cuntenenu fibre solubili è insolubili, cusì cucinalli, toglendu a conchiglia è eliminendu i semi aiuta à riduce a quantità di fibre insolubili. Hè impurtante di ricurdà chì quandu a persona hè in crisa, cù colite ulcerativa attiva, nisun tippu di fibra deve esse ingeritu in grandi quantità, perchè pò peghju i sintomi.
Supplementi chì ponu esse utili
Durante u trattamentu per a colite, i supplementi cù probiotici ponu esse utili per aiutà à regulà a flora intestinale, migliurendu a digestione, prevenendu a diarrea è a stinzia, è riducendu a furmazione di gas.
Un altru supplementu chì pò esse adupratu hè omega-3 in capsule, chì aiuta à riduce l'infiammazione in u corpu è à migliorà u sistema immunitariu. Tuttavia, hè impurtante ricurdà chì qualsiasi supplementu dieteticu deve esse prescrittu da u duttore o nutrizionista.