Cosa hè l'aranto per, cumu aduprà è contraindicazioni
Cuntenutu
L'aranto, cunnisciutu ancu cum'è mamma di millaie, mamma di millaie è furtuna, hè una pianta medicinali uriginaria di l'isula africana di Madagascar, è si pò truvà facilmente in Brasile. Oltre à esse una pianta ornamentale è faciule da ripruduce, hà pruprietà medicinali chì sò cunnisciute popularmente, ma deve esse aduprata cun prudenza per via di u risicu di intossicazione cù i so dosi elevati è per via di poche prove scientifiche.
Questa pianta ùn deve micca esse cunfusa cù amarantu, chì hè un cereale senza glutine riccu in proteine, fibre è vitamine. Verificate quì i benefici di l'amarantu.
U nome scientificu di aranto hèKalanchoe daigremontiana è e piante chì appartenenu à sta famiglia anu a sustanza bufadienolide cù pruprietà chì ponu esse antiossidanti è, qualchì volta, aduprate per luttà contr'à u cancheru, tuttavia ùn hè ancu cumpletamente chjarificata da studii scientifichi è hà bisognu di più ricerche.
Per chì ghjè
Aranto hè adupratu popularmente in u trattamentu di malatie infiammatorie è infettive, in episodi diarreaici, febbre, tosse è in a guarigione di e ferite. Perchè hà azzioni sedative, hè ancu adupratu in e persone cun prublemi psiculugichi, cum'è l'attacchi di panicu è a schizofrenia.
Pò esse efficace in a lotta contr'à u cancheru per via di a so putenziale pruprietà di citotossicità, attaccendu e cellule cancerose. In ogni casu, finu à a data, ùn ci hè ancu evidenza scientifica insufficiente di questu benefiziu cù u cunsumu direttu di e foglie di a pianta.
Ancu se l'aranto hè adupratu per via di u so effettu antiinfiammatorio, antihistaminicu, curativo, analgesicu è potenzialmente anti-tumorale, queste prupietà sò sempre in studiu.
Cumu aduprà
L'usu pupulare di l'aranto si face cù a cunsumazione di e so foglie in forma di suchji, tè o crude in insalate. Micca più di 30 g di aranto ùn devenu esse ingeriti à ghjornu per via di u risicu di effetti tossichi nantu à u corpu cù i so dosi elevati.
L'applicazione di estrattu seccu di aranto in ferite hè ancu aduprata tradiziunalmente per accelerà u prucessu di guarigione.
Prima di cumincià à cunsumà aranto, un duttore deve esse cunsultatu è hè di primura certificà chì hè a pianta curretta per ùn corre u risicu di ingerisce spezie di piante chì sò tossiche per l'omu.
Possibili effetti collaterali
Ci hè rischi di intossicazione cù cunsumu superiore à 5 grammi per kg à ghjornu. Cusì, una dosa di u ghjornu di un massimu di 30 grammi di a foglia hè raccomandata, chì l'ingestione di una dose superiore pò causà paralisi è contrazioni musculari.
Contraindicazioni per aranto
U cunsumu di aranto hè contraindicatu per e donne incinte perchè pò causà un aumentu di cuntrazioni uterine. Inoltre, i zitelli, e persone cun ipoglicemia è pressione bassa ùn anu ancu micca cunsumà sta pianta.
Malgradu questu, quandu l'aranto hè cunsumatu in a dosa ghjurnata raccomandata, ùn ci sò altre contraindicazioni, postu chì sta pianta ùn hè più cunsiderata tossica, tuttavia hè essenziale cunsultà u duttore prima di cumincià à cunsumà aranto.