Cosa da manghjà durante a gastroenterite

Cuntenutu
A gastroenterite hè una infezzione intestinale chì di solitu hè causata da u cunsumu di alimenti cuntaminati, causendu sintomi cum'è u dolore addominale, a diarrea è u vomitu, è ancu febbre è mal di testa in i casi i più gravi. Cumu provoca vomitu è diarrea, hè assai impurtante di aumentà u cunsumu d'acqua durante u ghjornu, per evità una pussibile disidratazione.
L'alimenti in a dieta di qualchissia cù gastroenterite duveranu avè un cuntenutu bassu di fibre è, dunque, hè cunsigliatu chì e verdure sianu cunsumate preferibilmente cotte è frutti senza pelle. Inoltre, manghjà cibi chì ponu causà irritazione di l'intestinu cum'è u caffè o u pimentu devenu esse evitati, è l'alimentu deve esse preparatu in u modu più simplice pussibule.
Alimenti ammessi
Durante a gastroenterite, si consiglia di cunsumà alimenti facilmente digeribili per lascià ripusà u stomacu è l'intestinu per accelerà a recuperazione da a malattia, cume:
- Frutti cotti cum'è mele è pere senza pelà, banane verdi, pesche o guava;
- Legumi cotti cotti à vapore è sgusciati, cum'è carotte, zucchine, melanzane o zucca;
- Cereali micca sani, cum'è risu biancu, tagliatelle bianche, farofa, tapioca;
- Patata patate cotte è purè;
- Gelatina;
- Yogurt casgiu naturale è biancu, cum'è cagliata o ricotta;
- Carni pocu grassu, cum'è u pullastru senza pelle o u tacchinu, u pesciu biancu;
- Zuppe di ligumi è verdi sfurzati;
- Tè calmante cum'è a camomilla è u melissa, cù u zenzeru.
Pò esse ancu raccomandatu di cunsumà probiotici è di beie assai liquidi per mantene l'idratazione è rimpiazzà l'acqua persa in diarrea o vomitu. In più di l'acqua pura, pudete aduprà tes è seru casanu chì devenu esse pigliatu dopu ogni visita à u bagnu.
Scuprite u video seguente nantu à cumu preparà un siru casanu:
Cumu stà idratatu
A causa di vomitu intensu è diarrea, gastroenterite pò causà una disidratazione severa, in particulare in i zitelli è i zitelli. Cusì, hè impurtante cunnosce pussibuli segni di disidratazione cum'è diminuzione di a frequenza di urinazione, pianghje senza lacrime, labbra secche, irritabilità è sonnolenza, per esempiu.
Per rimpiazzà i fluidi persi per diarrea è vomitu, l'acqua, l'acqua di coccu, zuppe o tè devenu esse ingerite. Inoltre, per rimpiazzà i minerali persi, duvete dà seru casanu o sali di reidratazione orale, chì ponu esse acquistati in farmacia.
In u casu di i zitelli, a quantità di sieri o sali di reidratazione ch'elli volenu beie deve esse data subitu dopu à u muvimentu intestinale, chì u corpu pruduce una sensazione di sete per rimpiazzà l'acqua chì hà persu. Ancu se u to figliolu ùn pare micca esse disidratatu, duvete almenu offre 1/4 à 1/2 tazza di siero quandu site menu di 2 anni, o 1/2 à 1 tazza se avete più di 2 anni, dopu ogni evacuazione.
S'ellu ci hè vomitu, a reidratazione deve esse iniziata cun una piccula quantità, chì offre 1 cucchiaina di siero ogni 10 minuti per i zitelli, o da 1 à 2 cucchiaini di tè ogni 2 à 5 minuti, per i zitelli più grandi. A quantità offerta pò esse aumentata gradualmente ogni 15 minuti, assicurendu chì u zitellu possi tollerà bè, senza vomitu.
In l'adulti, per rimpiazzà a quantità di liquidi, duvete beie a stessa quantità di siero secondu ciò chì si perde in feci o vomitu.
Vede u video seguente per altri cunsiglii per aiutà à trattà a diarrea:
Alimenti da Evità
L'alimenti pruibiti durante a gastroenterite sò quelli chì sò difficiuli à digerisce è chì stimulanu un muvimentu maiò in u stomacu è in l'intestinu, cume:
- Caffè è altri alimenti caffeinati, cum'è cola, cicculata è tè verde, neru è matte;
- Alimentazione fritta, perchè l'eccessu di grassu pò causà diarrea;
- Alimenti chì producenu gasi, cum'è fasgioli, lenticchie, ova è cavulu;
- Verdura cruda è frondosa, postu chì sò ricchi di fibre chì ponu causà gonfiore addominale è diarrea;
- Alimenti ricchi di fibre, cum'è u pane, a pasta o u biscottu à granu interu;
- Frutti lassativi, cum'è papaia, prugna, avucatu è ficu;
- Semi cum'è sizzle è lino, cum'è acceleranu u transitu intestinale;
- Semi oleosi, cum'è e castagne, l'arachidi è e noci, chì sò ricche di grassu è ponu causà diarrea;
- Carni trasfurmate è riccu in grassu, cum'è salsiccia, salsiccia, prisuttu, Bologna è pancetta.
- Pesciu Turchinu, cum'è salmone, sardine o truite;
- Latticini, cum'è u furmagliu, u latte, u butiru, u latte cundensatu, a crema agria o a margarina.
Inoltre, duvete evità e salse calde, e salse industriali, a bechamel o a maionese, u peperu, è ancu l'alimenti veloci o surgelati.
Menu di dieta per gastroenterite
A seguente tabella mostra un esempiu di un menu di 3 ghjorni per trattà a crisa di gastroenterite:
Snack | Ghjornu 1 | Ghjornu 2 | Ghjornu 3 |
Breakfast | 1 vetru di suchju di guava + 3 brindisi cù cunfittura | tè di camomilla è zenzeru + 1 piccula tapioca cù banana bollita | 1 yogurt semplice + 1 fetta di pane cun casgiu biancu |
Spuntinu di a mattina | 1 mela cotta | 1 bichjeru di suchju d'aranciu filatu | 1 purè di banana cù 1 cucchiaia d'avena |
Pranzu cena | zuppa di pullastru sfrizzata cù patata è carotta | purè di patate cù carne macinata | risu biancu ben cottu cù pollu è ligumi bolliti |
Spuntinu dopu meziornu | buccia d'aranciu o tè di camomilla + 1 fetta di pane biancu | 1 banana + 3 brindisi cù cagliata. Una mela senza buccia o purè di mela | 1 vetru di suchju di mela + 1 5 crackers |
Oltre à esse attenti à a vostra dieta, pò ancu esse necessariu aduprà droghe probiotiche per rifornisce a flora intestinale è accelerà a recuperazione di l'intestinu.