Cosa hè a difteria, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A Difteria hè una malattia infettiva rara causata da u batteriu Corynebacterium diphtheriae chì provoca infjammazione è ferite di e vie respiratorie, è pò ancu influenzà a pelle, essendu più frequente in i zitelli trà 1 è 4 anni, ancu se pò accade à tutte l'età.
Stu batteriu hè capace di pruduce tossine chì passanu in u sangue è chì ponu ghjunghje in varie parti di u corpu, ma chì generalmente afectanu u nasu, a gola, a lingua è e vie aeree. Più raramente, e tossine ponu influenzà ancu altri organi cum'è u core, u cervellu o i reni, per esempiu.
A Difteria pò esse trasmessa facilmente da persona à persona inalendu goccioline chì sò suspesi in l'aria quandu a persona cù difteria tossisce o starnutisce. Hè impurtante chì u diagnosticu sia fattu appena i primi sintomi apparsu, chì in questu modu hè pussibule di inizià u trattamentu secondu a raccomandazione di u medicu generale o di l'infettologu.
Sintomi di difteria
I sintomi di difteria ponu apparisce da 2 à 5 ghjorni dopu u cuntattu cù i batteri è di solitu duranu finu à 10 ghjorni, i principali essendu:
- Formazione di placche grisiche in a regione di e tonsille;
- Inflammazione è u mal di gola, in particulare quandu inghjuttinu;
- Gonfiore di u collu cù acque dolore;
- Febbra alta, superiore à 38ºC;
- Nasu chì corre cù u sangue;
- Ferite è macchie rosse nantu à a pelle;
- Culore turchinu in a pelle per mancanza d'ossigenu in u sangue;
- Nausea è vomitu;
- Coryza;
- Mal di testa;
- Difficultà à respirà.
Hè impurtante chì a persona sia purtata à a sala d'urgenza o à l'uspidale più vicina appena cumpariscenu i primi sintomi di difteria, postu chì hè pussibule chì i testi saranu fatti per cunfirmà u diagnosticu di l'infezzione è, dunque, inizià u trattamentu u più adattu , evitendu u peghju di a malatia è a trasmissione à l'altri populi.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Normalmente a diagnosi di difteria hè iniziata cù una valutazione fisica, fatta da u duttore, ma i testi ponu ancu esse urdinati per cunfirmà l'infezzione. Cusì, hè cumunu per u duttore urdinà un test di sangue è una cultura di secrezione di a gola, chì devenu vene da una di e placche presenti in a gola è deve esse raccolta da un prufessiunale furmatu.
A cultura di a secrezione di a gola hà per scopu di identificà a presenza di i batteri è, quandu hè pusitiva, un antibiogramu hè fattu per definisce quale antibioticu hè u più adattu per trattà l'infezzione. A causa di a capacità di a batteria di sparghjassi rapidamente in u sangue, u duttore pò dumandà una cultura di sangue per identificà se l'infezione hà digià arrivatu à u sangue.
Trattamentu di difteria
U trattamentu per a difteria deve esse sempre guidatu da un duttore, chì hè di solitu u pediatra, chì hè una infezzione più cumuna in i zitelli, ancu se pò ancu esse raccomandata da u medicu generale o da a malattia infettiva in certi casi. In iniziale, u trattamentu hè fattu cù una iniezione di difteria antitossina, chì hè una sostanza capace di riduce l'effettu di e tossine liberate da a batteria difterica in u corpu, migliurendu rapidamente i sintomi è facilitendu a recuperazione.
Tuttavia, u trattamentu deve esse cumplementatu cù:
- Antibiotici, di solitu Erythromycin o Penicillin: chì pò esse amministratu in forma di pasticchi o in iniezione, finu à 14 ghjorni;
- Maschera d'ossigenu: hè adupratu quandu u soffiu hè influenzatu da l'infiammazione di a gola, per aumentà a quantità di ossigenu in u corpu;
- Rimedii per a frebba, cum'è Paracetamol: aiuta à calà a temperatura di u corpu, allevendu l'inconfortu è u mal di testa.
Inoltre, hè assai impurtante chì a persona, o u zitellu, cù difteria resti à u riposu per almenu 2 ghjorni, per facilità a recuperazione, in più di beie assai liquidi durante u ghjornu per mantene u corpu ben idratatu.
Quandu ci hè un risicu elevatu di trasmissione di a malattia à altre persone, o quandu i sintomi sò assai forti, u duttore pò cunsiglialli di fà u trattamentu mentre sò in ospedale, è pò ancu accade di stà in una stanza d'isolamentu, per evità trasmissione di i batteri.
Cumu prevene l'infezzione
U modu principale per prevene a difteria hè attraversu a vaccinazione, chì, in più di prutegge da a difteria, prutege ancu da u tetanosu è da a tosse feroce. Questa vaccina deve esse applicata in trè dosi, raccomandata à 2, 4 è 6 mesi, è deve esse aumentata trà 15 è 18 mesi è dopu trà 4 è 5 mesi. Scuprite più infurmazioni nantu à u vaccinu di difteria, tetanus è pertussis.
Se a persona hè entrata in cuntattu cù un paziente cun difteria, hè impurtante d'andà à l'ospedale per amministrà l'iniezione di difteria antitossina è, dunque, impedisce u peghju è a trasmissione di a malattia à altre persone. Malgradu esse più cumuni in i zitelli, l'adulti chì ùn anu micca u vaccinu contra a difteria o chì anu un sistema immunitariu indebolitu, sò più suscettibili à l'infezione da Corynebacterium diphtheriae.