Cosa hè a dilatazione pielocaliale è cumu identificà

Cuntenutu
A dilatazione pielocaliale, cunnisciuta ancu cum'è ectasia di i calici renali o rene ingranditu, hè caratterizata da a dilatazione di a parte interna di u rene. Questa regione hè cunnisciuta cum'è pelvis renale, chì hà a forma di un imbutu è hà a funzione di raccoglie l'urina è di piglià versu l'ureteri è a vescica, cum'è mostratu in a figura.
Questa dilatazione accade di solitu per via di una pressione aumentata in e vie urinarie per via di u bloccu in u passaghju di l'urina, chì pò esse causatu da deformità in e strutture di e vie urinarie, chì hè più cumunu in i zitelli, o da situazioni cum'è pietre, cisti , tumori o infezioni renali gravi, chì ponu accade ancu in adulti. Stu cambiamentu ùn causa micca sempre sintomi, ma pò esse u dulore in l'addome o cambiamenti per urinare, per esempiu.
A dilatazione pielocaliale, chjamata ancu idronefrosi, pò esse diagnosticata per mezu di esami di imaging di a regione, cume l'ultrasu, chì pò dimustrà u gradu di dilatazione, a dimensione di u rene è se a so dimensione causa a cumpressione di i tessuti renali. A dilatazione pielocalitica à a diritta hè generalmente più frequente, ma pò accade ancu in u rene manca, o in i dui reni, essendu bilaterale.
Chì sò e cause
Ci sò parechje cause per l'ostruzzione di u passaghju di l'urina attraversu u sistema pielocaliticu, è e principali sò:
E cause didilatazione pielocaliale in u novu, ùn sò ancu chjari è, in a maiò parte di i casi, tendenu à sparisce dopu à a nascita di u criaturu. Tuttavia, ci sò casi causati da deformità anatomiche in e vie urinarie di u zitellu, chì sò situazioni più gravi.
U dilatazione pielocaliale in adulti accade di solitu in cunsequenza di cisti, pietre, noduli o cancheru in a regione renale o in l'uretere, chì portanu à u bloccu di u passaghju di l'urina è a so accumulazione, causendu a dilatazione di a pelvis renale. Scuprite più cause è cumu identificà in Hydronephrosis.
Cumu cunfirmà
A dilatazione pielocalociale pò esse diagnosticata da esaminazione ultrasonica o ultrasonica di u sistema renale. In certi casi, a dilatazione pò esse rilevata in u zitellu mentre hè sempre in u ventre di a mamma, in esami di ultrasu di rutina, ma hè generalmente cunfirmata dopu a nascita di u zitellu.
Altri testi chì ponu esse indicati per e valutazioni sò l'urografia escretora, l'uretrografia urinaria o a scintigrafia renale, per esempiu, chì ponu valutà più dettagli di l'anatomia è di u flussu di l'urina attraversu e vie urinarie. Capite cumu si face è l'indicazioni per l'urografia escretora.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a dilatazione pielocalitica in un neonatu dipende da a dimensione di a dilatazione. Quandu a dilatazione hè menu di 10 mm, u zitellu hà solu bisognu di avè parechje ultrasoni per u pediatra per cuntrullà a so evoluzione, chì a dilatazione tende à sparisce nurmalmente.
Quandu a dilatazione hè più grande di 10 mm, u trattamentu hè fattu cù antibiotici prescritti da u pediatra. In i casi i più gravi, induve a dilatazione hè più grande di 15 mm, a chirurgia hè raccomandata per correggere a causa di a dilatazione.
In adulti, u trattamentu di a dilatazione pielocaliale pò esse fattu cù medicinali prescritti da l'urologu o nefrologu, è a chirurgia pò esse necessaria, secondu a malattia renale chì hà causatu a dilatazione.