Infezione di Tenia di Pesce (Diphyllobothriasis)
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi?
- Chì causa l'infezzione di a tenia di u pesciu?
- Quale hè à risicu per l'infezzione di tenia di pesci?
- Cumu hè diagnosticatu?
- Cumu hè trattatu?
- Chì cumplicazioni sò assuciate cù l'infezzione di tenia di pesci?
- Cumu pudete prevene una infezione da tenia di pesci?
Cosa hè una infezione da tenia di pesci?
Una infezione da tenia di pesci pò accade quandu una persona manghja pesci crudi o pocu cotti chì sò contaminati da u parassita Diphyllobothrium latum. U parasite hè più comunemente cunnisciutu cum'è tenia di pesci.
Stu tipu di tenia cresce in ospiti cum'è picculi urganismi in l'acqua è grandi mammiferi chì manghjanu pesci crudi. Hè passatu per e feci di l'animali. Una persona si infetta dopu avè ingeritu pesci d'acqua dolce preparati in modu impropiu chì cuntenenu cisti di tenia.
Chì sò i sintomi?
Infezioni da tenia di pesci raramente presentanu sintomi nutevuli. E tenia sò più spessu scuperte quandu a ghjente nota ova o segmenti di tenia in feci.
I sintomi puderanu include:
- diarrea
- fatigue
- crampi stomacu è dolore
- fami cronica o mancanza d'appetite
- perdita di pesu involuntaria
- debbulezza
Chì causa l'infezzione di a tenia di u pesciu?
Una infezione da tenia di pesciu si verifica quandu una persona manghja pesci crudi o crudi chì sò contaminati da larve di tenia di pesci. E larve crescenu dopu in l'intestini. Ci vò trà trè à sei settimane prima ch'elli sianu cumplettamente cultivati. Una tenia adulta pò cresce. Hè u più grande parassita chì tocca l'omu.
A rivista Emerging Infectious Diseases hà publicatu un raportu chì hà esaminatu a diffusione di infezioni da tenia in pesci in Brasile. E infezioni sò state ligate à salmoni cuntaminati cultivati in i siti d'acquacultura in Cile. U trasportu di i pesci cuntaminati da u Cile hà purtatu l'infezzione in Brasile, un paese chì ùn avia micca vistu a tenia di u pesciu prima.
U raportu hà messu in risaltu cumu a piscicultura pò sparghje l'infezzione da una zona à l'altra. I casi citati in u rapportu sò tutti derivati da persone chì manghjanu sushi di salmone.
Quale hè à risicu per l'infezzione di tenia di pesci?
Stu tipu di parassita di tenia hè u più cumunu in e zone induve e persone manghjanu pesci crudi o pocu cotti da laghi è fiumi. Tali spazii include:
- Russia è altre parte di l'Europa di l'Est
- Nordu è Sud America
- certi paesi asiatichi, cumpresu u Giappone
Pò esse ancu cumunu in parte di l'Africa induve si manghjanu pesci d'acqua dolce.
Inoltre, a tenia di u pesciu si vede in i paesi in via di sviluppu per via di sanità, di canalizazioni è di prublemi di acqua potabile. L'acqua contaminata da rifiuti umani o animali puderia assai cuntene tene. L'infezione da tenia da pesce hè stata diagnosticata regolarmente in Scandinavia prima chì i metudi di sanità migliorati sò stati introdutti.
Cumu hè diagnosticatu?
U vostru duttore pò urdinà un test di sangue per identificà a presenza di un parassita. Tuttavia, stu tippu d'infezzione hè più spessu diagnosticatu esaminendu e feci di una persona per parassiti, segmenti di vermi è ova.
Cumu hè trattatu?
E infezioni da tenia di pesci ponu esse trattate cù una sola dosi di medicazione senza prublemi durevuli. Ci hè dui trattamenti principali per e infezioni da tenia: praziquantel (Biltricida) è niclosamide (Niclocide).
- Praziquantel. Sta droga hè adupratu per trattà diversi tipi di infezioni da vermi.Provoca spasmi severi in i musculi di u vermu dunque u vermu pò esse passatu per e feci.
- Niclosamide. Sta droga hè prescrittu specificamente per infezioni da tenia e uccide u vermu à u cuntattu. U vermu mortu hè passatu dopu per u sgabellu.
Chì cumplicazioni sò assuciate cù l'infezzione di tenia di pesci?
Se ùn sò micca trattati, e infezioni da tenia di pesci ponu causà gravi prublemi. Queste complicazioni ponu include:
- anemia, specificamente anemia perniciosa causata da carenza di vitamina B-12
- bloccu intestinale
- malatia di a cistifellea
Cumu pudete prevene una infezione da tenia di pesci?
E infezioni da tenia di pesce ponu esse facilmente impedite. Aduprate e seguenti linee guida:
- Cuite u pesciu à una temperatura di 130 ° F (54,4 ° C) per cinque minuti.
- Congelate i pesci sottu à -10,0 ° C (14 ° F).
- Seguitate una manipolazione adatta per a sicurezza alimentare, cume lavà e mani è evità a contaminazione incrociata cù pesci crudi è frutti è verdure.
- Evite u cuntattu cù qualsiasi animale cunnisciutu per esse infettatu da una tenia.
- Fate prudenza quandu manghjate è viaghjate in paesi in via di sviluppu.