10 sali minerali principali è e so funzioni in u corpu

Cuntenutu
- 1. Calci
- 2. Ferru
- 3. Magnesiu
- 4. Fosforu
- 5. Potasiu
- 6. Sodiu
- 7. Iodiu
- 8. Zinc
- 9. Seleniu
- 10. Fluoru
- Quandu cumplementà cù sali minerali
I sali minerali, cum'è u ferru, u calciu, u zincu, u ramu, u fosforu è u magnesiu, sò nutrienti assai impurtanti per u corpu umanu, postu chì cuntribuiscenu à a produzzione di ormoni, a furmazione di denti è ossa è a regulazione di a pressione sanguigna. Normalmente una dieta equilibrata furnisce u corpu cun quantità sufficienti di questi minerali.
E fonti principali di sali minerali sò l'alimenti cum'è verdure, frutti è cereali integrali, chì a cuncentrazione varieghja secondu u terrenu induve sò stati cultivati. Inoltre, e carni è i latticini ponu ancu cuntene parechji di questi minerali, secondu u cuntenutu di questi minerali in a dieta di l'animali.
Ogni minerale presente in u corpu svolge una funzione specifica, cum'è mostratu sottu:
1. Calci
U calciu hè u minerale u più abbundante in u corpu, truvatu principalmente in ossa è denti. Oltre à a furmazione di u scheletru, participa ancu à prucessi cum'è a cuntrazione musculare, a liberazione di ormoni è a coagulazione di u sangue.
Hè prisente soprattuttu in u latte è in i prudutti casgili, cum'è u furmagliu è u yogurt, ma si pò ancu truvà in alimenti cum'è spinach, fasgioli è sardine. Cunnosce tutte e funzioni di u calciu.
2. Ferru
A funzione principale di u ferru in u corpu hè di participà à u trasportu di l'ossigenu in u sangue è a respirazione cellulare, chì hè per quessa chì a so carenza pò causà anemia.
Hè prisente in l'alimenti cum'è e carni, u fegatu, i tuorghi d'ovi, i fasgioli è e barbabietole. Vede chì manghjà per curà l'anemia.
3. Magnesiu
U magnesiu participeghja à prucessi cum'è cuntrazzioni è rilassamentu musculari, pruduzzione di vitamina D, pruduzzione d'ormoni è mantenimentu di a pressione sanguigna. Hè prisente in l'alimenti cum'è e sementi, l'arachidi, u latte è i prudutti lattichi è i grani integrali. Vede più nantu à u magnesiu quì.
4. Fosforu
U fosforu si ritrova soprattuttu in l'osse, cù u calciu, ma participeghja ancu à funzioni cum'è furnisce l'anergia à u corpu per via di l'ATP, essendu parte di a membrana cellulare è di l'ADN. Pò esse truvatu in l'alimenti cum'è i semi di girasole, frutti secchi, sardi, carne è latte è prudutti di latti.
5. Potasiu
U Potassiu svolge parechje funzioni in u corpu, cume participà à a trasmissione di impulsi nervi, cuntrazione musculare, cuntrullà a pressione sanguigna, pruducendu proteine è glicogeni è generendu energia. Hè prisente in cibi cum'è yogurt, avocado, banane, arachidi, latte, papaia è patate. Vede ciò chì accade in u corpu quandu i livelli di potassiu sò alterati.
6. Sodiu
U Sodiu aiuta à cuntrullà a pressione sanguigna, regule i livelli di fluidi in u corpu è participa à a trasmissione di l'impulsi nervi è a cuntrazione musculare. A so fonte principale di alimentu hè u sale, ma hè ancu prisente in l'alimenti cum'è u furmagliu, a carne trasfurmata, a verdura in lattina è e spezie pronti. Vede altri alimenti ricchi di sodiu.
7. Iodiu
A funzione principale di iodu in u corpu hè di participà à a furmazione di ormoni tiroidiali, in più di prevene prublemi cum'è u cancheru, u diabete, l'infertilità è l'aumentu di a pressione sanguigna. Hè prisente in l'alimenti cum'è u sal iodatu, u sgualtru, u tonu, l'ovu è u salmone.
8. Zinc
U Zinc stimula a crescita è u sviluppu di i zitelli, rinforza u sistema immunitariu, mantene u funziunamentu currettu di a tiroide, impedisce u diabete migliurendu l'azzione di l'insulina è hà azzione antioxidante. E fonti principali di zincu sò l'alimenti d'animali cum'è ostriche, gamberi, è vacca, pollu, pesce è fegatu. Vede più nantu à u zincu quì.
9. Seleniu
U seleniu hà una grande putenza antioxidante è prevene malatie cum'è u cancheru, l'Alzheimer è e malatie cardiovascolari, migliora a funzione tiroidea è aiuta cù a perdita di pesu. Hè prisente in l'alimenti cum'è e noci di u Brasile, a farina di granu, u pane è u ghjallu d'ova.
10. Fluoru
A funzione principale di u fluoruru in u corpu hè di prevene a perdita di minerali da i denti è di prevene l'usura causata da i batteri chì formanu a carie. Hè aghjuntu à l'acqua corrente è à i dentifrici, è l'applicazione topica di fluoruru cuncintratu da u dentistu hà un effettu più putente per rinfurzà i denti.
Quandu cumplementà cù sali minerali
I supplementi minerali devenu esse presi quandu l'alimentu ùn hè micca abbastanza per soddisfà i bisogni di u corpu o quandu ci sò malatie chì richiedenu livelli più alti di minerali in u corpu, cum'è in l'osteoporosi, chì richiede supplementazione di vitamina D calciu, per esempiu.
A quantità di supplementi varieghja secondu u stadiu di a vita è u sessu, cusì a necessità di piglià supplementi deve sempre esse indicata da u duttore o nutrizionista.