Cosa hè a discalculia, sintomi principali è trattamentu

Cuntenutu
A Discalculia hè a difficultà à amparà a matematica, chì impedisce à u zitellu di capisce calculi simplici, cum'è l'aggiunta o a sottrazione di valori, ancu quandu ùn ci hè altru prublema cognitivu. Cusì, stu cambiamentu hè spessu paragunatu à a dislessia, ma per i numeri.
Di solitu, quelli chì soffrenu di stu prublema anu ancu grande difficultà à capì chì numeri sò più alti o più bassi.
Ancu se a so causa specifica ùn hè ancu cunnisciuta, a discalculia hè spessu associata à altri prublemi di cuncentrazione è di capiscitura, cum'è deficit d'attenzione è iperattività o dislessia, per esempiu.

Principali sintomi
I primi sintomi di discalculia apparsu durante circa 4 à 6 anni, quandu u zitellu impara i numeri, è include:
- Difficultà à cuntà, soprattuttu in daretu;
- Ritardu à amparà à aghjunghje numeri;
- Difficultà à sapè chì numeru hè più grande, quandu si paragunanu numeri simplici cum'è 4 è 6;
- Hè incapace di creà strategie per cuntà, cum'è cuntà nantu à e so dite, per esempiu;
- Difficultà estrema per i calculi più cumplessi ch'è l'aghjunghje;
- Evite di fà attività chì ponu implicà matematica.
Ùn ci hè micca un test o esame unicu capaci di diagnosticà a discalculia, è per questu hè impurtante cunsultà un pediatra chì deve fà valutazioni frequenti di l'abilità di calculu di u zitellu finu à chì sia pussibule di cunfirmà a diagnosi.
Quandu ci hè un suspettu chì u zitellu possa avere discalculia, hè impurtante di avvisà i membri di a famiglia è i prufessori in modu chì sianu cuscenti di i segni pussibuli di u prublema, in più di lascià più tempu è spaziu per elli per fà cumpetenze chì implicanu l'usu di numeri.
Postu chì a matematica hè unu di i sughjetti chì aiutanu u più in u sviluppu cognitivu, stu prublema deve esse identificatu u più prestu pussibule, per inizià u trattamentu è evità i sentimenti di insicurezza è incertezza, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a discalculia deve esse fattu cunghjuntamente da genitori, famiglia, amichi è prufessori è cunsiste à aiutà u zitellu à sviluppà strategie chì li permettenu di circundà u so prublema.
Per questu, hè assai impurtante di pruvà à identificà e zone induve u zitellu hè più faciule, allora cercandu di includerli in l'apprendimentu di numeri è di calculi. Per esempiu, s'ellu hè faciule di fà disegni, pudete dumandà à u zitellu di disegnà 4 aranci è dopu 2 banane è, infine, pruvà à cuntà quanti frutti sò stati tirati.
Alcune idee chì devenu servire da guida per tutte e attività sò:
- Aduprate l'uggetti per insignà calculi per aghjunghje o sottrae;
- Cumincià à un livellu induve u zitellu si sente cunfortu è avanza pianu pianu versu prucessi più cumplessi;
- Riservate abbastanza tempu per insegnà per calmassi è aiutà u zitellu à praticà;
- Riduce a necessità di memorizà;
- Fà amparà divertente è senza stress.
Hè ancu impurtante di evità di passà troppu tempu à spiegà i compiti, ancu quandu si usa un metudu divertente. Hè perchè passà assai tempu à pensà à listessa cosa pò lascià u zitellu frustratu, ciò chì rende difficiule da memorizà è tuttu u prucessu d'apprendimentu.