10 Malatie presidenziale
Cuntenutu
- 1. Andrew Jackson: 1829-1837
- 2. Grover Cleveland: 1893-1897
- 3. William Taft: 1909-1913
- 4. Woodrow Wilson: 1913-1921
- 5. Warren Harding: 1921-1923
- 6. Franklin D. Roosevelt: 1933-1945
- 7. Dwight D. Eisenhower: 1953-1961
- 8. John F. Kennedy: 1961-1963
- 9. Ronald Reagan: 1981-1989
- 10. George H.W. Bush: 1989-1993
- U takeaway
Malatia in l'Uffiziu Ovale
Da fallimentu cardiacu à depressione, i presidenti di i Stati Uniti anu sperimentatu prublemi di salute cumuni. I nostri primi 10 presidenti d'eroi di guerra anu purtatu una storia di malatie à a Casa Bianca, cumprese a disenteria, a malaria è a frebba gialla. Più tardi, parechji di i nostri dirigenti anu pruvatu à piattà a so salute malata da u publicu, fendu di a salute una questione sia medica sia pulitica.
Fighjate a storia è amparate nantu à i prublemi di salute di l'omi in l'Uffiziu Ovale.
1. Andrew Jackson: 1829-1837
U settimu presidente hà patitu malatie emotive è fisiche. Quandu u ghjovanu di 62 anni hè statu inauguratu, era notevolmente magru, è avia ghjustu persu a so moglia per un attaccu di core. Hà suffertu di denti putrefatti, mal di testa crònichi, mancanza di vista, sanguinamentu in i so pulmoni, infezzione interna, è dolore da duie ferite di pallottola da dui duelli separati.
2. Grover Cleveland: 1893-1897
Cleveland era l'unicu presidente à serve dui termini non consecutivi, è hà patitu tutta a so vita cù obesità, gotta è nefrite (infiammazione di i reni). Quandu hà scupertu un tumore in bocca, hè statu sottumessu à una chirurgia per caccià una parte di a so mascella è di u so palatu duru. Si hè ricuperatu ma hè mortu infine da un infartu dopu à a so ritirata in u 1908.
3. William Taft: 1909-1913
À un puntu chì pesava più di 300 liri, Taft era obesu. Attraversu una dieta aggressiva, hà persu quasi 100 sterline, chì hà continuamente guadagnatu è persu per tutta a so vita. U pesu di Taft hà iniziatu l'apnea di u sonnu, chì hà disturbatu u so sonnu è l'hà fattu stancu durante u ghjornu è qualchì volta dorme per mezu di riunioni pulitiche impurtanti. Per via di u so eccessu di pesu, hà ancu avutu pressione alta è prublemi di core.
4. Woodrow Wilson: 1913-1921
Insemi cù ipertensione, mal di testa è visione doppia, Wilson hà sperimentatu una serie di colpi. Questi colpi anu influenzatu a so manu destra, lascendulu incapace di scrive nurmalmente per un annu. Più colpi rende Wilson cecu in l'ochju manca, paralizendu u latu sinistro è furzendulu in una sedia à rotelle. Hà tinutu sicreta a so paralizia. Una volta scupertu, hà instigatu u 25esimu Amendamentu, chì dice chì u vicepresidente piglierà u putere à a morte, a demissione o a disabilità di u presidente.
5. Warren Harding: 1921-1923
U 24esimu presidente hà campatu cù assai disordini mentali. Trà u 1889 è u 1891, Harding hà passatu u tempu in un sanatoriu per recuperassi da a fatica è di e malatie nervose. A so salute mentale hà fattu un pesu grave per a so salute fisica, causendu ch'ellu guadagna una quantità eccessiva di pesu è sperimenta insonnia è stanchezza. Hà sviluppatu un fallimentu cardiacu è hè mortu di colpu è inaspettatamente dopu à una partita di golf in u 1923.
6. Franklin D. Roosevelt: 1933-1945
À l'età di 39 anni, u FDR hà cunnisciutu un attaccu severu di polio, resultendu in una paralisi totale di e duie gambe. Hà finanziatu una vasta ricerca di polio, chì hà purtatu à a creazione di u so vaccinu. Unu di i principali prublemi di salute di Roosevelt hà iniziatu in u 1944, quandu hà cuminciatu à mustrà segni d'anorexia è di perdita di pesu. In u 1945, Roosevelt hà cunnisciutu un forte dulore in a so testa, chì hè statu diagnosticatu cum'è una emorragia cerebrale massiccia. Hè mortu pocu dopu.
7. Dwight D. Eisenhower: 1953-1961
U 34esimu presidente hà suppurtatu trè crisi mediche maiò durante i so dui mandati in carica: attaccu di core, infarctus è malatia di Crohn. Eisenhower hà incaricatu u so secretariu di stampa di informà u publicu di a so cundizione dopu à u so attaccu di core in u 1955. Sei mesi prima di l'elezzioni di u 1956, Eisenhower hè statu diagnusticatu di a malatia di Crohn è hè statu sottumessu à una chirurgia, da a quale si hè recuperatu. Un annu dopu, u presidente hà avutu un colpu lieve, chì hà sappiutu superà.
8. John F. Kennedy: 1961-1963
Ancu se stu ghjovanu presidente hà prughjettatu ghjuventù è vitalità, era in realtà piattatu una malattia chì mette in periculu a vita. Ancu à traversu u so cortu termini, Kennedy hà sceltu di tene secretu u so diagnosticu di u 1947 di a malattia di Addison - un disordine incurabile di e ghiandole surrenali. A causa di u dolore di schiena crònicu è di l'ansietà, hà sviluppatu una dipendenza da antidolorifici, stimulanti, è farmaci anti-ansia.
9. Ronald Reagan: 1981-1989
Reagan era l'omu più anzianu à circà a presidenza è hè statu cunsideratu da alcuni cum'è medicamente inadattu per a pusizione. Hà luttatu in permanenza cù una salute povera. Reagan hà sperimentatu infezioni di e vie urinarie (UTI), hà subitu a rimozione di pietre prostatiche, è hà sviluppatu una malattia articulare temporomandibulare (TMJ) è artrite. In u 1987, hà avutu operazioni per i cancri di a prutata è di a pelle. Campava ancu cù a malatia d'Alzheimer. A so moglia, Nancy, hè stata diagnosticata cun cancheru di u senu, è una di e so figliole hè morta da u cancheru di a pelle.
10. George H.W. Bush: 1989-1993
L'anzianu George Bush hè guasi mortu da un adolescente da una infezzione stafilococca. Cum'è aviatore navale, Bush hè statu espostu à un traumu di a testa è di u pulmone. Durante a so vita, hà sviluppatu parechje ulcere sanguinanti, artrite, è varii cisti. Hè statu diagnusticatu di fibrillazione atriale per via di ipertiroidismu è, cum'è a so moglia è u cane di famiglia, hè statu diagnosticatu cù u disordine autoimmune di a malattia di Graves.
U takeaway
Cum'è un ochju à a salute di questi presidenti illustra, chiunque pò sviluppà e malatie è e malatie prevalenti in a nostra sucietà, da obesità à malatie cardiache, depressione à ansietà, è ancu di più.