Displasia cleidocraniana: chì hè, caratteristiche è trattamentu
Cuntenutu
- Funzioni principali
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Quale pò avè sta cundizione
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 1. I prublemi dentali
- 2. Disturbi di u linguaghju
- 3. Sinusitis frequenti
- 4. Osse debule
A displasia cleidocraniana hè una malformazione genetica è ereditaria assai rara in a quale ci hè un ritardu in u sviluppu di u craniu è di e spalle di u zitellu, è ancu di i denti.
Ancu se ci ponu esse parechji casi di sta cundizione in a listessa famiglia, di solitu e caratteristiche è i sintomi presentati varienu assai da una persona à l'altra è, dunque, ogni casu deve esse ben valutatu da u pediatra.
Funzioni principali
E caratteristiche di a displasia cleidocraniana varienu assai da persona à persona, tuttavia, i più cumuni includenu:
- Ritardu à chjude i molari in u zitellu;
- Mingu è frunti spuntanti;
- Nasu assai largu;
- Più altu di u normale tettu di a bocca;
- Claviculi più brevi o assenti;
- Spalle strette è assai flessibili;
- Ritardu crescita di i denti.
Inoltre, a displasia pò ancu influenzà a spina dorsale è, in questi casi, ponu truvà altri prublemi, cum'è scoliosi è statura corta, per esempiu. In listessu modu, l'alterazione di l'osse di u visu pò ancu risultà in mudificazione di i sinus, chì pò causà à u zitellu cù displasia cleidocraniana di avè attacchi di sinusite più frequenti.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di displasia cleidocraniana hè generalmente fattu da u pediatra dopu avè osservatu e caratteristiche di a malattia. Dunque, pò esse necessariu fà test di diagnosticu, cume i raggi X, per cunfirmà cambiamenti in l'osse in u craniu o in u torace, per esempiu.
Quale pò avè sta cundizione
A displasia cleidocraniana hè più cumuna in i zitelli in cui unu o i dui parenti anu a malformazione, tuttavia, siccomu hè causata da una alterazione genetica, a displasia cleidocraniana pò esce ancu in i zitelli di e persone chì ùn anu micca altri casi in a famiglia, per via di una mutazione genetica.
Tuttavia, a displasia cleidocraniana hè assai rara, cù solu un casu in ogni milione di nascite in u mondu.
Cumu hè fattu u trattamentu
In parechji casi, ùn hè micca necessariu effettuà alcun tippu di trattamentu per curregge i cambiamenti causati da displasia cleidocranica, chì ùn impediscenu micca u sviluppu di u zitellu, nè li impediscenu d'avè una bona qualità di vita.
Tuttavia, in casi di malformazione più grande, hè cumunu per u duttore raccomandà diversi tipi di trattamentu, secondu u cambiamentu da trattà:
1. I prublemi dentali
In casu di prublemi è cambiamenti dentali, u scopu hè di migliurà l'aspettu di a bocca per permette à u zitellu di sviluppassi cun più autoconfidenza, è ancu più faciule da masticà l'alimentu.
Cusì, hè impurtante di fà un rinviu à un dentistu o ortodontistu per valutà a necessità di applicà qualchì tippu di apparechju o ancu chirurgia.
2. Disturbi di u linguaghju
A causa di cambiamenti in u visu è i denti, certi zitelli cun displasia cleidocraniana ponu avè difficultà à parlà currettamente. Cusì, u pediatricu pò indicà a realizazione di e sessioni di logopedia.
3. Sinusitis frequenti
Siccomu a sinusitis hè relativamente cumuna in quelli chì anu sta cundizione, u duttore pò indicà quali sò i primi segni d'avvertimentu chì duverebbenu purtà à suspettà una sinusite, cume irritazione, a presenza di febbre lieve o nasu seculu, per cumincià u trattamentu cum'è u più prestu pussibule è facilità a ripresa.
4. Osse debule
In casu chì a displasia cleidocraniana provoca un indebulimentu di l'osse, u duttore pò cunsiglià ancu per supplementazione cù calciu è vitamina D, per esempiu.
In più di tuttu què, in tuttu u sviluppu di u zitellu hè ancu impurtante di fà visite regulare à u pediatra è un ortopedicu, per valutà s'elle si presentanu cumplicazioni nove chì devenu esse trattate per migliurà a qualità di vita di u zitellu.