10 Cause di Sturdimentu Prima di u Vostru Periodu
Cuntenutu
- Hè un segnu di gravidanza?
- Cause
- 1. PMS
- 2. PMDD
- 3. Dismenorrea
- 4. Gravidanza
- 5. Anemia
- 6. Pressione sanguigna bassa
- 7. Pocu zuccheru in sangue
- 8. Migraña ligata à u periodu
- 9. Medicazione
- 10. Altre cundizione di salute
- Altri sintomi
- Durante è dopu u vostru periodu
- Trattamenti
- Fattori di risicu
- Quandu per vede un duttore
- U fondu
Pruvate vertigini prima di u vostru periodu ùn hè micca pocu cumunu. Ci hè parechje cause possibili, a maiò parte di e quali sò in relazione cù cambiamenti ormonali.
Altre cundizioni di salute, cum'è anemia, pressione sanguigna bassa, è ancu gravidanza, ponu causà vertigini. In certi casi, u sturdimentu ùn pò micca esse ligatu à u vostru periodu.
In questu articulu, discuteremu e cause cumune di marei prima di u vostru periodu, oltre à trattamenti, prevenzione, è quandu visità u vostru duttore.
Hè un segnu di gravidanza?
Sturdimentu prima di u vostru periodu pò esse un segnu di gravidanza. U sturdimentu pre-gravidanza hè duvuta à cambiamenti in u sistema vascular chì causanu cambiamenti in u vostru volume di sangue. Un volume di sangue abbassatu pò fà calà a vostra pressione sanguigna, chì pò fà sì chì si senti vertiginoso è capicursinu.
U sturdimentu per via di a gravidanza spessu accumpagna altri primi di gravidanza, cum'è nausea è vomitu. Se ùn sperimentate micca altri sintomi, a vostra vertigine hè probabilmente dovuta à altri cambiamenti ormonali.
Pudete fà un test di gravidanza u primu ghjornu di u vostru periodu mancatu per aiutà à determinà sì sì incinta o micca.
Cause
1. PMS
U sindrome premenstruale (PMS) hè una cundizione cumuna chì si verifica circa cinque (o più) ghjorni prima di un periodu. Si crede chì i sintomi di PMS sò dovuti à ormoni.
Mentre ci sò assai pochi studii nantu à i vertigini è u PMS, hà dimustratu chì a sturdità per via di variazioni in i livelli di estrogeni hè un sintomu cumunu di PMS.
2. PMDD
U disordine disforicu premenstruale (PMDD) hè una versione assai più severa di PMS. E persone cun PMDD sperimentanu sintomi quotidiani disruptivi chì ponu richiede trattamentu psiculugicu è medicu.
I cambiamenti vascolari chì si verificanu prima di u vostru periodu ponu purtà à vertigini, chì si pò sentire peghju quandu avete PMDD.
3. Dismenorrea
Dismenorrea hè una cundizione caratterizata da periodi dulurosi.
Unu di più di 250 studienti universitarii hà esaminatu i sintomi cumuni di dismenorrea. U Sturdimentu era u secondu sintomu più cumunu, cù u 48 per centu di i studienti chì segnalavanu vertigini per via di u so periodu.
4. Gravidanza
In i primi stadii di a gravidanza, i livelli di estrogeni è progesterone aumentanu dramaticamente. Stu cambiamentu in l'ormoni face chì i vini sanguini si rilassanu è si aprenu, purtendu à una diminuzione di a pressione sanguigna. A pressione sanguigna cambia cum'è questu pò causà vertigini, vertigini, è altri sintomi vascolari.
5. Anemia
L'anemia da carenza di ferru in e persone in età fertile hè comunemente dovuta à a perdita di sangue durante i periodi. Cù stu tippu d'anemia, u ferru bassu porta à una diminuzione di a produzzione di globuli rossi, chì provoca una bassa circulazione d'ossigenu.
Sì avete periodi particolarmente pesanti, u sturdimentu chì sperimentate pò esse da a anemia carente di ferru.
6. Pressione sanguigna bassa
A pressione sanguigna bassa pò purtà à a sensazione di vertigine o vertigini.Parechji ormoni sessuali in u corpu umanu anu una pressione sanguigna.
Mentre a testosterone aumenta a pressione sanguigna, l'estrogenu hè statu dimustratu per diminuisce. I livelli di estrogeni sò più alti durante a settimana prima di u vostru periodu, chì pò abbassà a pressione sanguigna è causà vertigini.
7. Pocu zuccheru in sangue
L'estrogenu influenza micca solu i livelli di pressione sanguigna, ma ancu i livelli di zuccheru in sangue. U bassu zuccheru in sangue pò purtà à parechji sintomi, cumpresi vertigini.
E variazioni di zuccaru in sangue durante a menopausa sò cumunemente causate da cambiamenti di livelli di estrogeni. Fluttuazioni simili in l'estrogenu durante u ciclu menstruale ponu causà cambiamenti in i livelli di zuccheru in sangue.
8. Migraña ligata à u periodu
L'emigrania hè una cundizione neurologica carattarizata da attacchi di capu estremamente dolorosi è altri sintomi, cume vertigini, nausea o vomitu. Parechje cose sò state identificate cum'è trigger di migraine, inclusi cambiamenti ormonali.
Cambiamenti ormonali prima di u vostru periodu pò causà a. A migraña menstruale pò accade per vari motivi, cumpresu un aumentu di prostaglandine infiammatorie è di squilibru di serotonina.
9. Medicazione
U sturdimentu pò ancu esse un effetti secundariu di certi medicazione. Sicondu e ricerche, circa u percentuale di e persone sperimentanu vertigini cum'è effetti collaterali di l'usu di i medicinali.
I medicazione chì causanu vertigini è vertigini includenu antibiotici, diuretici, antiinflamatori, è ancu di più. Se pigliate stu tipu di medicazione, pudete esse più sensibile à i vertigini prima di u vostru periodu.
10. Altre cundizione di salute
Ci sò altre cundizioni di salute chì ùn sò micca in leia cù u vostru periodu chì ponu causà vertigini. Quelli includenu:
- vertigo pusizionale paroxisticu benignu (BPPV)
- A malatia di Meniere
- migraña crònica
- infezioni, cum'è labirintitis
Quandu queste cundizioni si lampanu prima di u vostru periodu, pudete esse tentatu à scrive li cum'è sintomi di u periodu.
Altri sintomi
Altri sintomi chì ponu accumpagnà i vertigini prima di u vostru periodu dipendenu da a causa.
Per PMS, PMDD, è dismenorrea, questi sintomi ponu includere cambiamenti d'umore, insonnia, disconfort GI è ancu di più. Sè site incinta, i primi sintomi di a gravidanza puderebbenu ancu include urinazione aumentata, fatica è malatia di a mattina.
U bassu zuccaru in sangue è a pressione bassa ponu esse accumpagnati da sintomi più gravi, cum'è sudazione, scossa, è ancu perdita di cuscenza. Questi sintomi sò periculosi è richiedenu assistenza medica immediata.
L'attacchi di i migrani ponu ancu avè sintomi neurologichi simili. Tuttavia, questi sintomi tendenu à passà una volta chì l'attaccu hè finitu.
Durante è dopu u vostru periodu
U mutivu primu di vertigini prima di u vostru periodu hè dovutu à cambiamenti ormonali. L'estrogenu cresce duie volte durante u ciclu menstruale - una volta durante a fase folliculare è una volta durante a fase lutea. Siccomu una crescita di l'estrogeni si faci direttamente prima di a menstruazione, questu tende à esse u mumentu in cui sperimentate vertigini.
Tuttavia, pudete ancu sperimentà vertigini da cambiamenti ormonali ghjustu prima di l'ovulazione. Hè quandu l'estrogenu è a progesterona sò i più alti, chì ponu influenzà i vostri sintomi.
Trattamenti
Sì i vertigini prima di u vostru periodu sò causati da cambiamenti ormonali, pudete esse in gradu di alleviare i vostri sintomi attraversu cambiamenti di stile di vita, cume:
- beie assai acqua
- dorme abbastanza
- eserciziu regulare
- manghjà una dieta equilibrata
In quantu à l'altre cause di vertigini prima di u vostru periodu:
- Anemia da carenza di ferru. Questu pò esse diagnosticatu cun test di sangue. Dopu u vostru diagnosticu, u vostru duttore pò mette nantu à un supplementu di ferru è offre raccomandazioni dietetiche per aumentà a vostra assunzione di ferru.
- Pressione sanguigna bassa. S'ellu si verifica prima di u vostru periodu, ci sò alcune modifiche chì pudete fà per aiutà. Mantene idratatu, alzati pianu pianu, è tene nota di qualsiasi altru sintimu di sviluppu.
- Pocu zuccheru in sangue. U zuccherinu in sangue bassu prima di u vostru periodu hè probabilmente un sintimu tempurale di cambiamenti ormonali. Manghjà pasti regulari, equilibrati è tene un spuntinu à a manu pò aiutà à regulà i livelli.
- Migraña. Fà cambiamenti di stile di vita per evità i vostri trigger hè u passu più impurtante in u trattamentu. Sì questi ùn sò micca abbastanza, pensate à ghjunghje à u vostru duttore per i medicazione chì ponu aiutà.
Per e cundizioni di salute è altri medicazione chì causanu vertigini, hè impurtante visità u vostru duttore per u diagnosticu, u trattamentu è l'aghjustamenti di i vostri medicazione, se ne necessariu.
Fattori di risicu
Alcune abitudini ponu influenzà i vostri livelli ormonali, chì ponu mette in più risicu di vertigini prima di u vostru periodu. Questi includenu:
- stress crònicu
- esse in sovrappesu
- una dieta sbilanciata
- certi medicazione
- fattori ambientali, cum'è e tossine
Alcune condizioni mediche ponu ancu causà un sbilanciu in i vostri ormoni, chì pò predisponervi à vertigini prima di u vostru periodu. A Società Endocrina hà un elencu cumpletu di e cundizioni genetiche chì ponu influenzà l'impurtanti ormoni in u vostru corpu.
Quandu per vede un duttore
Mentre qualchì vertigine prima di u vostru periodu pò esse un sintomu normale di PMS, siate cuscenti di i vostri altri sintomi. Se i sintomi PMS, PMDD, o dismenorrea è u dolore anu influenzatu a vostra vita d'ogni ghjornu, certi medicamenti ponu aiutà.
Generalmente, se u vostru vertigine hè accumpagnatu da sintomi più gravi, una visita cù u vostru duttore pò assicurà chì ùn ci sia nunda di più in corso.
U fondu
Sturdimentu prima di u vostru periodu hè spessu causatu da i cambiamenti ormonali di u ciclu menstruale. PMS, PMDD, è dismenorrea sò e cause più cumune. Altre condizioni chì causanu vertigini, cume a pressione sanguigna bassa, ponu ancu esse causate da cambiamenti ormonali da u vostru periodu.
I cambiamenti di stile di vita ponu aiutà à alleviare parechji di i sintomi di queste condizioni. Tuttavia, se sperimentate altri sintomi riguardanti o se i vertigini influenzanu a vostra vita d'ogni ghjornu, visitate un duttore per un diagnosticu è un trattamentu ufficiali.