L'omi ponu uttene periodi?
Cuntenutu
- Chì causa l'IMS?
- Chì sò i sintomi di l'IMS?
- I cambiamenti di stile di vita ponu aiutà
- I cambiamenti di umore persistenti ùn sò micca normali
Cum'è e donne, l'omi sperimentanu cambiamenti ormonali è cambiamenti. Ogni ghjornu, i livelli di testosterone di un omu crescenu a matina è falanu a sera. I livelli di testosterone pò ancu varià da ghjornu à ghjornu.
Alcuni affermanu chì queste fluttuazioni ormonali ponu causà sintomi chì imitanu i sintomi di u sindrome premenstruale (PMS), inclusa depressione, fatica è cambiamenti d'umore.
Ma sò quelle oscillazioni ormonali mensili abbastanza regulare da esse chjamate "periodu maschile"?
Ié, rivendicazione psicoterapeuta è autore Jed Diamond, PhD. Diamond hà inventatu u termine Sindrome Maschile Irritabile (IMS) in u so libru omonimu, per discrive queste fluttuazioni ormonali è i sintomi ch'elli causanu, basatu annantu à un veru fenomenu biologicu osservatu in i muntoni.
Crede chì l'omi cisgender sperimentanu cicli ormonali cum'è e donne. Hè per quessa chì sti cicli sò stati descritti cum'è "man-struation" o u "periodu maschile".
U periodu di una donna è i cambiamenti ormonali sò u risultatu di u so ciclu riproduttivu naturale, dice u terapeuta sessuale Janet Brito, PhD, LCSW, CST. «I cambiamenti ormonali ch'ella suppone sò in preparazione per una cuncepzione pussibule. [Cisgender] L'omi ùn sperimentanu micca u ciclu di a produzione di ovociti, nè anu un utru chì diventa più grossu per preparà un ovu fecundatu. È se a cuncezzione ùn esiste micca, ùn anu micca una fodera uterina chì serà liberata da u corpu cum'è sangue attraversu a vagina, chì hè ciò chì hè chjamatu periodu o menstruazione ", spiega Brito.
"In questa definizione, l'omi ùn anu micca sti tipi di periodi."
Tuttavia, Brito nota chì i livelli di testosterone di l'omi ponu variare, è alcuni fattori ponu influenzà i livelli di testosterone. Quandu questi ormoni si spostanu è fluttuanu, l'omi ponu avè sintomi.
I sintomi di queste fluttuazioni, chì ponu sparte qualchì similitudine cù i sintomi di PMS, ponu esse vicinu à i "periodi maschili" cum'è qualsiasi omu averà.
Chì causa l'IMS?
L'IMS hè suppostamente u risultatu di l'immunazioni oscillanti è oscillanti, in particulare a testosterone. Tuttavia, ùn ci hè micca evidenza medica di IMS.
Tuttavia, hè vera chì a testosterone ghjoca un rolu impurtante in u benessere fisicu è mentale di un omu, è u corpu umanu travaglia per regulallu. Ma fattori chì ùn sò micca legati à l'IMS ponu fà cambià i livelli di testosterone. Si pensa chì si porti à sintomi insoliti.
Fattori chì ponu influenzà i livelli ormonali includenu:
- età (i livelli di testosterone di un omu cumincianu à calà à l'età di 30 anni)
- stress
- cambiamenti di dieta o di pesu
- malatia
- mancanza di sonnu
- disordini alimentarii
Questi fattori ponu ancu influenzà u benessere psicologicu di un omu, aghjusta Brito.
Chì sò i sintomi di l'IMS?
I sintomi di i cosiddetti IMS imitanu alcuni di i sintomi chì e donne sperimentanu durante a PMS. Tuttavia, l'IMS ùn seguita alcunu schema fisiulogicu cumu u periodu di una donna seguita u so ciclu riproduttivu, postu chì ùn esiste micca una basa ormonale di l'IMS. Ciò significa chì questi sintomi ùn ponu micca verificà regolarmente, è ùn ci pò esse un mudellu per elli.
I sintomi di l'IMS sò vaghi è sò stati suggeriti per includere:
- fatigue
- cunfusione o nebbia mentale
- diprissioni
- rabbia
- bassa autostima
- bassa libido
- ansietà
- ipersensibilità
Sì avete sperimentatu questi sintomi, ci hè probabilmente qualcosa d'altru accadendu. Alcuni di sti sintomi ponu esse u risultatu di una carenza di testosterone. I livelli di testosterone fluctuanu naturalmente, ma i livelli chì sò troppu bassi ponu causà prublemi, cumprendu:
- libido abbassata
- prublemi di cumpurtamentu è d'umore
- diprissioni
Sì sti sintomi persistenu, fate un appuntamentu per parlà cù u vostru duttore. Questa hè una cundizione diagnosticabile è pò esse trattata.
In listessu modu, l'omi di mezza età ponu avè sintomi quandu i so livelli naturali di testosterone cumincianu à calà. Sta cundizione, chjamata colloquialmente andropause, hè qualchì volta chjamata ménopause masculina.
"Quandu si tratta di andropause, chì si prisenta in a ricerca [anecdotica], i sintomi tendenu à esse fatica, bassa libido, è [ella] tende à influenzà l'omi di mezza età per via di livelli bassi di testosterone", dice u duttore Brito .
Infine, u terminu periodu maschile o man-struation hè adupratu colloquialmente per riferisce à u sangue truvatu in urina o feci. Tuttavia, dice Brito, u sanguinamentu da i genitali maschili hè spessu u risultatu di parassiti o di una infezzione. Ùn importa micca induve si trova u sangue, avete bisognu à vede u vostru duttore per un diagnosticu è un pianu di trattamentu u più prestu.
I cambiamenti di stile di vita ponu aiutà
L'IMS ùn hè micca un diagnosticu medicu ricunnisciutu, cusì "trattamentu" hà per scopu:
- gestisce i sintomi
- adattatevi à l'emozioni è i cambiamenti d'umore quandu si verificanu
- truvà modi per alleviare u stress
Eserciziu, manghjà una dieta sana, truvà modi per alleviare u stress, è evitendu l'alcol è u fumu pò aiutà à fermà questi sintomi. Questi cambiamenti di stile di vita ponu ancu aiutà una varietà di sintomi fisici è mentali.
Tuttavia, se credi chì i vostri sintomi ponu esse u risultatu di bassa testosterone, vedi u vostru duttore.
U rimpiazzamentu di testosterone pò esse una opzione per alcuni omi cun livelli bassi di ormoni, ma vene cun.
Se u vostru duttore suspetta una altra causa sottostante, ponu pianificà testi è procedure per aiutà à scartà altri prublemi.
Se credi chì u vostru cumpagnu mostra segni di cambiamenti ormonali severi o di bassa testosterone, unu di i migliori modi per aiutallu hè di avè una conversazione. Pudete aiutà à circà aiutu prufessiunale è truvà modi per gestisce qualsiasi sintomi, indipendentemente da a so causa sottostante.
I cambiamenti di umore persistenti ùn sò micca normali
I ghjorni cattivi chì causanu attitudini crabby sò una cosa. I sintomi persistenti emutivi o fisichi sò qualcosa di completamente diversu, è sò una indicazione pussibile chì duvete vede u vostru duttore.
"[I sintomi] sò gravi s'elli vi disturbanu. Vede un duttore se i vostri sintomi vi disturbanu. Vede un terapeuta sessuale sè avete bisognu d'aiutu per rinvivisce a vostra vita sessuale o vede un prufessiunale di salute mentale se sperimentate depressione o ansietà ", dice Brito.
In listessu modu, sè sanguinatu da i vostri genitali, duvete circà l'assistenza medica. Questa ùn hè micca una forma di un periodu maschile è invece pò esse un segnu di infezzione o altra cundizione.