Cumu calà a frebba di u zitellu è quandu preoccupassi
Cuntenutu
- Tecniche naturali per calà a frebba di u zitellu
- Rimedii per calà a frebba di u zitellu
- Quandu andà immediatamente à u duttore
Dà à u zitellu un bagnu caldu, cù una temperatura di 36ºC, hè un ottimu modu per calà a frebba di manera naturale, ma di mette un asciugamanu di manu bagnatu in acqua fredda nantu à a fronte; u spinu di u collu; in l'ascelle o l'inguine di u zitellu hè ancu una strategia eccellente.
Febbra in u zitellu, chì hè quandu a temperatura hè superiore à 37,5ºC, chì ùn hè micca sempre un segnu di malatia, chì pò esse ancu causata da u calore, vestiti eccessivi, nascita di denti o reazione à u vaccinu.
U più inchietante hè quandu a frebba accade per via di una infezzione cù virus, funghi o batteri, è in questu casu, a più cumuna hè a frebba chì apparisce veloce è alta, è ùn cede micca cù e misure semplici sopra menzionate, essendu necessariu l'usu di i medicini.
Tecniche naturali per calà a frebba di u zitellu
Per calà a frebba di u zitellu hè cunsigliatu:
- Eliminà a robba in eccessu di u zitellu
- Offre fluidi à u zitellu, chì pò esse latte o acqua;
- Dà à u zitellu un bagnu cù acqua calda;
- Metti asciugamani bagnati in acqua fredda nantu à a fronte; nuca; ascelle è inguine.
Se a temperatura ùn cala micca cun sti cunsiglii in circa 30 minuti, hè cunsigliatu di chjamà u pediatra per sapè se pudete dà medicina à u zitellu.
Rimedii per calà a frebba di u zitellu
I rimedii devenu esse aduprati solu sottu a raccomandazione di u duttore o di u pediatre è sò generalmente indicati cum'è agenti antipiretici cum'è Acetominophen, Dipyrone, Ibuprofen ogni 4 ore, per esempiu.
Quandu ci sò segni di inflammazioni, u duttore pò prescrive l'usu cumminatu di Paracetamol è Ibuprofene in dosi intercalate, ogni 4, 6 o 8 ore. A dosa varieghja secondu u pesu di u zitellu, dunque ci vole à fà casu à a bona quantità.
U duttore pò ancu prescrive un antibioticu in casu d'infezzione causata da certi virus o batteri.
Nurmalmentu, hè cunsigliatu solu per dà ogni dosa dopu à 4 ore è se u zitellu hà più di 37,5ºC di frebba, perchè a frebba più bassa di questu hè ancu un mecanismu di difesa di u corpu, in a lotta contr'à virus è batteri è, dunque , micca a medicina deve esse data quandu a frebba hè più bassa di quessa.
In casu d'infezioni virali (virosi), a frebba cala dopu à 3 ghjorni ancu cù l'usu di medicinali è in casu d'infezzione batterica, a frebba cala solu dopu à 2 ghjorni cù l'usu di antibiotici.
Quandu andà immediatamente à u duttore
Hè cunsigliatu d'andà à l'uspidale, a sala d'urgenza o cunsultà u pediatra quandu:
- Se u zitellu hà menu di 3 mesi;
- A frebba supera i 38 ° C è a temperatura righjunghji rapidamente i 39,5 ° C, indicendu una pussibilità d'infezzione batterica;
- Ci hè a perdita di l'appetitu, u rifiutu di l'buttiglia, se u zitellu dorme assai è quandu hè svegliu, mostra segni di irritazione intensa è insolita, chì ponu indicà una infezione seria;
- Spots o spots nantu à a pelle;
- Altri sintomi si presentanu cum'è chì u criaturu si lagni o si lagni sempre;
- U zitellu pienghje assai o ferma fermu per un bellu pezzu, senza reazione apparente;
- Se ci sò segni chì u zitellu hà prublemi di respira;
- S'ellu ùn hè micca pussibule d'alimentà u zitellu per più di 3 pranzi;
- Se ci sò segni di disidratazione;
- U zitellu hè assai dispiacente è incapace di stà o marchjà;
- Se u zitellu ùn pò micca dorme per più di 2 ore, si sveglia parechje volte di ghjornu o di notte, perchè si prevede di dorme di più per via di a frebba.
Se u zitellu hà una crisa è cumencia à luttà, tenite a calma è mettelu nantu à u so latu, pruteggendu a so testa, ùn ci hè risicu chì u zitellu sia suffucatu cù a lingua, ma duvete piglià un ciuciu o cibu da a bocca . A crisa febrile dura di solitu circa 20 secondi è hè un episodiu unicu, micca una causa maiò di preoccupazione. Se a crisa dura più di 2 minuti, u zitellu deve esse purtatu à l'uspidale.
Quandu si parla cù u duttore hè impurtante dì l'età di u criaturu è quandu a frebba hè ghjunta, sì hè cuntinua o s'ellu pare passà da per sè è torna sempre in listessu tempu, perchè face una differenza in u ragiunamentu clinicu è di ghjunghje à a cunclusione di ciò chì pò esse.