Quale pò donà u midollo osseu?
Cuntenutu
- Cumu diventà un donatore
- Quandu ùn possu micca dà una midula ossea
- Cumu hè fatta a donazione di midolli
- A donazione di midollo osseu hà risichi?
- Cumu hè a recuperazione dopu a donazione
A donazione di midollo osseu pò esse fatta da qualsiasi persona sana trà 18 è 65 anni, fintantu chì pesanu più di 50 kg. Inoltre, u donatore ùn deve micca avè malatie trasmesse da u sangue cum'è AIDS, epatite, malaria o zika per esempiu, o altri cum'è artrite reumatoide, epatite B o C, malattie renali o cardiache, diabete di tip 1 o una storia di cancru cum'è leucemia, per esempiu.
A donazione di midollo osseu consiste in a rimozione di un picculu campionu di cellule da l'ossu di l'anca o di l'ossu situatu à mezu à u pettu, u sternu, chì serà dopu adupratu in trapianti di midollo osseu per trattà malatie gravi cum'è leucemia, linfoma o mieloma. Capite quandu hè indicatu u trapianto di midollo osseu.
Cumu diventà un donatore
Per diventà un donatore di midollo osseu, hè necessariu registrà si in u centru di sangue di u statu di residenza è dopu pianificà una raccolta di sangue in u centru in modu chì un picculu campione di 5 à 10 ml di sangue sia raccoltu, chì deve esse analizatu è i risultati posti in una basa di dati specifica.
Dopu questu, u donatore pò esse chjamatu in ogni mumentu, ma si sà chì a probabilità chì un paziente trovi un donatore di midollo osseu fora di una famiglia hè assai bassa, perciò hè di primura chì a basa di dati di midolli sia u più cumpleta pussibule. pussibule.
Ogni volta chì un paziente hà bisognu di un trapianto di midollo osseu, hè prima verificatu in famiglia se ci hè qualchissia cumpatibile per fà a donazione, è solu in i casi induve ùn ci sò membri di famiglia cumpatibili una altra basa di dati serà cercata in sta basa di dati.
Quandu ùn possu micca dà una midula ossea
Alcune situazioni chì ponu impedisce a donazione di midollo osseu, per periodi chì varianu trà 12 ore è 12 mesi, cume:
- Fretu cumunu, influenza, diarrea, frebba, vomitu, estrazione di denti o infezioni: impedisce a donazione in i 7 ghjorni dopu;
- Gravidanza, parto nurmale, per cezariana o abortu: impedisce a dunazione trà 6 à 12 mesi;
- Esami di endoscopia, culunoscopia o rinoscopia: impediscenu a donazione trà 4 à 6 mesi;
- Situazioni di risicu per e malatie di trasmissione sessuale cume parechji partenarii sessuali o l'usu di droghe per esempiu: impedisce a donazione per 12 mesi;
- Trattamentu di tatuaggi, piercing o agopuntura o mesoterapia: impedisce a donazione per 4 mesi.
Queste sò solu alcune situazioni chì ponu impedisce a donazione di midollo osseu, è e restrizioni sò listesse per a donazione di sangue. Vede quandu ùn pudete micca donà sangue in Quale pò donà sangue.
Cumu hè fatta a donazione di midolli
A donazione di midollo osseu si face di solitu attraversu una piccula procedura chirurgica chì ùn face male, postu chì si usa anestesia generale o epidurale, in a quale parechje iniezioni sò date in l'ossu di l'anca per rimuovere e cellule chì producenu sangue. Questa prucedura dura circa 90 minuti, è in i trè ghjorni dopu à l'intervenzione, ci pò esse dolore o disconfortu in a zona chì pò esse alleviata cù l'usu di droghe analgesiche.
Inoltre, ci hè un altru modu menu cumunu di donà midollo osseu, chì si face per mezu di una prucedura chjamata aferesi, in a quale si usa una macchina chì separa e cellule di midollo necessarie per u trapianto da u sangue. Questa prucedura dura circa 1 ora è 30 minuti, è a so prestazione implica a presa di farmaci chì stimulanu a produzzione di cellule in u midollo osseu.
A donazione di midollo osseu hà risichi?
A donazione di medula ossea hà risichi, postu chì ci hè sempre a pussibilità di fà una reazione à l'anestesia o qualchì reazione per via di u vulume di sangue cacciatu. Tuttavia, i rischi sò minimi è e cumplicazioni chì ponu accade ponu esse facilmente cuntrullate da i duttori chì eseguiscenu a procedura.
Cumu hè a recuperazione dopu a donazione
Durante a recuperazione dopu a chirurgia per a donazione di midollo osseu, alcuni sintomi spiacevuli ponu apparisce, cume u dolore di u schernu o di l'anca o disconfort, stanchezza eccessiva, mal di gola, dolore musculare, insonnia, mal di testa, vertigini o perdita di appetitu, chì ancu se nurmale pò causà disconfort.
Tuttavia, questi sintomi spiacevuli ponu esse facilmente minimizzati cun una cura semplice, cume:
- Evite di fà sforzi è pruvate à ripusassi assai, soprattuttu durante i primi 3 ghjorni dopu a donazione;
- Mantene una dieta equilibrata è manghjate ogni 3 ore se hè pussibule;
- Aumenta u cunsumu di alimenti cù pruprietà curative cum'è latte, yogurt, aranciu è ananas è bevi almenu 1,5 litri d'acqua à ghjornu. Vede altri alimenti cù benefici post-operatorii in Alimentari curativi.
Inoltre, dopu avè fattu una donazione di midollo osseu, ùn hè micca necessariu cambià e vostre abitudini di u ghjornu, duvete evità solu sforzi fisichi è a pratica di eserciziu fisicu in i primi ghjorni dopu a donazione. Generalmente, à a fine di una settimana, ùn ci sò sintomi, è hè pussibule à a fine di quellu tempu di vultà à praticà tutte l'attività nurmale di u ghjornu.