Sò un duttore, è eru dipendente da i oppioidi. Pò Accadere à Chiunque.
Cuntenutu
- A vostra persona media cù prublemi di dipendenza, solu in un mantellu biancu
- Perde u so travagliu è riceve aiutu
- Una nova strada avanti
L'annu scorsu, u presidente Trump hà dichjaratu l'epidemia di oppioidi cum'è emergenza naziunale di salute publica. U duttore Faye Jamali sparte e realità di sta crisa cù a so storia persunale di dipendenza è di recuperu.
Ciò chì hà cuminciatu cum'è un ghjornu divertitu per celebrà l'anniversariu di i so figlioli finì cù una caduta chì hà cambiatu a vita di u duttore Faye Jamali per sempre.
Vicinu à a fine di a festa d'anniversariu, Jamali si n'andò in a so vittura per piglià sacchetti di bonu per i zitelli. Mentre caminava in u parcheghju, hà scivulatu è si hè rottu u polzu.
A ferita hà fattu chì Jamali, allora 40 anni, sia sottumessu à duie chirurgie in u 2007.
"Dopu à l'operazioni, u chirurgu ortopedicu m'hà datu una mansa di medicamenti per u dolore", dice Jamali à Healthline.
Cù 15 anni di sperienza cum'è anestesista, sapia chì a prescrizione era una pratica standard à l'epica.
"Ci anu dettu in a scola medica, a residenza è i nostri posti di travagliu [clinichi] chì ... ùn ci era micca un prublema di dipendenza cù questi medicamenti s'elli eranu usati per trattà u dolore chirurgicu", dice Jamali.
Perchè stava assai dolore, Jamali hà pigliatu Vicodin ogni trè o quattru ore.
"U dulore hè megliu cù i meds, ma ciò chì aghju nutatu hè chì quandu aghju pigliatu i meds, ùn aghju micca straziatu tantu. Se avessi avutu una lotta cù u mo maritu, ùn m'interessa micca è ùn m'hà fattu tantu male. I meds parianu di fà tuttu bè ", dice.
L'effetti emotivi di a droga anu mandatu à Jamali per una pendita scivolosa.
Ùn a facia micca spessu à principiu. Ma se avessi avutu una ghjurnata agitata, aghju pensatu: Se puderia piglià unu di questi Vicodin, mi senteraghju megliu. Hè cusì chì hà principiatu ", spiega Jamali.Hà suffertu ancu migraine in u so periodu durante anni. Quandu una migraña hà colpitu, si ritrova qualchì volta in urgenza ricevendu una iniezione di narcotici per alleviare u dolore.
«Un ghjornu, à a fine di u mo turnu, aghju cuminciatu à riceve una cattiva migraine. Scartemu i nostri rifiuti per i narcotici à a fine di a ghjurnata in una macchina, ma mi hè accadutu chì invece di perde li, puderia solu piglià i medicinali per curà u mo mal di testa è evità di andà in ER. Aghju pensatu, sò un duttore, mi injecteraghju solu ", ricorda Jamali.
Si n'andò in u bagnu è hà injected the narcotics in u so bràcciu.
"Mi sentu subitu culpevule, sapiu chì aghju francatu una linea, è mi sò dettu chì ùn a faraghju mai più", dice Jamali.
Ma u lindumane, à a fine di u so turnu, a so migraña hà colpitu di novu. Si ritruvò in bagnu, injectendu i medicinali.
«Sta volta, per a prima volta, aghju avutu euforia assuciata à a medicina. Nanzu era solu curatu di u dulore. Ma a dosa ch'e mi aghju datu veramente m'hà fattu sentì cum'è qualcosa si rompessi in u mo cervellu. Sò statu assai scuntentu per me stessu per avè accessu à questa robba stupefacente per tanti anni è ùn l'aghju mai adupratu ", dice Jamali. "Hè u puntu induve sentu chì u mo cervellu hè statu rapitu".
Durante i prossimi mesi, hà aumentatu gradualmente a so dosa in un tentativu di cacciare quellu sentimentu euforicu. À trè mesi dopu, Jamali pigliava 10 volte più narcotichi ch'ella avia iniettatu prima.
Ogni volta chì mi iniettava, pensava: Mai più. Ùn possu micca esse tossicodipendente. Un tossicodipendente hè a persona senza casa in strada. Sò duttore. Sò una mamma di calciu. Ùn possu micca esse eiu ", dice Jamali.A vostra persona media cù prublemi di dipendenza, solu in un mantellu biancu
Jamali hà sappiutu prestu chì u stereotipu di un "addict tipicu" ùn hè micca precisu è ùn a mantene micca sicura da a dipendenza.
S'arricorda di un tempu quandu s'hè messa in lotta cù u maritu è si n'hè andatu à l'uspidale, hè andatu direttamente in a sala di ripresa è hà verificatu i medicamenti da a macchina narcotica sottu u nome di un paziente.
"Aghju salutatu à l'infirmieri è sò andatu subitu in bagnu è mi sò injettatu. Mi sò svegliu in terra una o duie ore dopu cù l'agulla sempre in u mo bracciu. Aviu vomitatu è urinatu nantu à mè stessu. Penseresti chì mi sarebbe statu inorriditu, ma invece mi sò pulitu è eru in furia contr'à u mo maritu, perchè se ùn avissimu avutu sta lotta, ùn averia micca avutu per andà à injectà ", dice Jamali.
U vostru cervellu hà da fà tuttu per mantene l'usu. A dipendenza da oppioidi ùn hè micca un fallimentu morale o eticu. U vostru cervellu si cambia ", spiega Jamali.Jamali dice chì a depressione clinica ch'ella hà sviluppatu in i so 30 anni, u dolore crònicu da u polzu è e migraine, è l'accessu à i oppioidi l'anu messa in opera per una dipendenza.
Tuttavia, e cause di a dipendenza varienu da persona à persona. È ùn ci hè dubbitu chì a quistione hè prevalente in i Stati Uniti, cù i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie chì riportanu chì più cà in i Stati Uniti da overdose di prescription opioid relative trà 1999 è 2016.
Inoltre, i morti per overdose cunnessi à oppiacei prescritti sò stati 5 volte più alti in 2016 cà 1999, cù più di 90 persone chì morenu ogni ghjornu per via di oppioidi in 2016.
A speranza di Jamali hè di rompe l'addict stereotipatu spessu ritrattu in i media è in a mente di parechji americani.
Questu pò accadere à chiunque. Una volta chì site in a vostra dipendenza, ùn ci hè nunda chì nimu pò fà finu à ottene aiutu. U prublema hè, hè cusì difficiule d'uttene aiutu ", dice Jamali."Avemu da perde una generazione per sta malatia, a menu chì no mettimu soldi in recuperu è à menu chì smettemu di stigmatizà questu cum'è un fallimentu morale o criminale di e persone", dice.
Perde u so travagliu è riceve aiutu
Qualchì settimana dopu chì Jamali si sia svegliata mortificata in bagnu à u travagliu, hè stata interrugata da u persunale di l'uspidale nantu à a quantità di medicazione ch'ella avia verificatu.
"Mi anu dumandatu di tramandà u mo badge è m'hà dettu ch'e era in suspensione finu à ch'elli finissinu a so inchiesta", ricorda Jamali.
Quella notte, hà ammessu à u maritu ciò chì si passava.
«Hè statu u puntu più bassu di a mo vita. Aviamu dighjà avutu prublemi maritali, è aghju pensatu ch'ellu mi cacciassi fora, pigliessi i zitelli, è dopu senza travagliu è senza famiglia, avessi persu tuttu ", dice. "Ma aghju solu arricatu e maniche è li aghju mostratu i segni di traccia nantu à i mo bracci."
Mentre u maritu era scunvurgiutu - Jamali bevia raramente alcolu è ùn hà mai fattu droghe prima - hà prumessu di sustene la in riabilitazione è recuperu.
U ghjornu dopu, hà intrutu in un prugramma di recuperu ambulatoriale in a Baia di San Francisco.
U mo primu ghjornu in riabilitazione, ùn aghju avutu idea di cosa aspettà. Mi prisentu vistutu bè cù una collana di perle, è mi sentu accantu à stu tippu chì dice: «Per chì site quì? Alcolu? »Aghju dettu:« Innò. Injectu narcotici. »Hè statu scunvatu», dice Jamali.Durante circa cinque mesi, hà passatu tutta a ghjurnata in ripresa è hè andata in casa a notte. Dopu questu, hà passatu parechji mesi in più assistendu à riunioni cù u so sponsor è esercitendu pratiche di auto-aiutu, cume a meditazione.
«Eru assai furtunatu d'avè un travagliu è una assicurazione. Aghju avutu un approcciu olisticu à a ripresa chì hè andatu per un annu ", dice ella.
Durante a so recuperazione, Jamali hà capitu u stigma chì circonda a dipendenza.
"A malatia ùn hè micca stata a mo responsabilità, ma a recuperazione hè 100 per centu a mo responsabilità. Aghju amparatu chì, se facu a mo recuperazione ogni ghjornu, possu avè una vita stupefacente. In fattu, una vita assai megliu di quella chì aghju fattu prima, perchè in a mo vechja vita, aghju avutu à insensibilizà u dulore senza sente propiu u dulore ", dice Jamali.
Circa sei anni dopu a so ripresa, Jamali hà ricevutu un diagnosticu di cancheru di u senu. Dopu à avè sottupostu sei operazioni, hà chjappu cù una doppia mastectomia. Attraversu tuttu, hè stata capace di piglià medicinali per u dolore per pochi ghjorni cum'è urdinatu.
«I li aghju datu à u mo maritu, è ùn sapia micca induve eranu in casa. Aghju sustinutu e mo reunione di ricuperazione ancu in questu tempu ", dice.
In ghjiru à u stessu tempu, a so mamma hè guasi morta da un colpu.
«Sò statu capace di fà fronte à tuttu què senza cuntà nantu à una sustanza. Per ridiculu chì pare, sò grata per a mo sperienza cù a dipendenza, perchè in a recuperazione, aghju guadagnatu strumenti ", dice Jamali.
Una nova strada avanti
Ci hè vulsutu à u Cunsigliu Medicu di a California dui anni per rivede u casu di Jamali. À quandu l'anu messa in prova, era stata in ripresa dapoi dui anni.
Durante sette anni, Jamali hè statu sottumessu à a prova d'urina una volta à a settimana. Tuttavia, dopu à un annu di sospensione, u so ospedale li hà permessu di turnà à travaglià.
Jamali hà vultatu à u travagliu à pocu à pocu. Durante i primi trè mesi, qualchissia l'hà accumpagnata à u travagliu in ogni momentu è hà monitoratu u so travagliu. U medicu incaricatu di a so recuperazione hà ancu prescrittu u bloccante di oppioidi naltrexone.
Un annu dopu ch'ella abbia compiu a so prova in u 2015, hà lasciatu u so travagliu in anestesia per intraprende una nova carriera in medicina estetica, chì include l'esecuzione di procedure cum'è Botox, fillers, è ringiovanimentu laser di a pelle.
"Aghju 50 anni avà, è sò veramente eccitatu per u prossimu capitulu. Per via di a ripresa, sò abbastanza curagiosu per piglià decisioni chì sò bone per a mo vita ", dice.
Jamali spera ancu di portà u bè à l'altri difendendu a sensibilizazione è u cambiamentu di a dipendenza da oppioidi.
Ancu se sò stati fatti passi per aiutà à allevà a crisa di oppioidi, Jamali dice chì ci vole à fà di più.
"A vergogna hè ciò chì impedisce à a ghjente di riceve l'aiutu chì necessitanu. Spartendu a mo storia, ùn possu micca cuntrullà u ghjudiziu di e persone nantu à mè, ma possu aiutà à qualchissia chì ne hà bisognu ", dice.
A so speranza hè di rompe u tossicodipendente stereotipatu spessu ritrattu in i media è in a mente di parechji americani.
A mo storia, quand'ella vene, ùn hè micca diversa da a persona senza casa chì si sparava à l'angulu di a strada ", dice Jamali. "Una volta chì u vostru cervellu hè rapitu da i oppioidi, ancu se ùn puderete micca sembrà un usu tipicu, voi sò a persona in carrughju. Tù sò u tossicodipendente.Jamali passa dinò u tempu à parlà cù i duttori chì si trovanu in a stessa situazione ch'ella era una volta.
"Se questu cuminciò nantu à una ferita ortopedica à qualchissia cum'è mè in i so 40 anni senza storia di prublemi di droghe o alcolu, pò succede à chiunque", sottumette Jamali. "È cum'è a sapemu in questu paese, hè".