Malatia di l'arteria coronaria: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Chì testi da diagnosticà
- Quale hè u più in periculu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Prevenzione di e malatie coronarie
A malatia di l'arteria coronaria hè carattarizata da l'accumulazione di placca in e piccule arterie cardiache chì portanu u sangue à u musculu di u core. Quandu accade, e cellule musculari di u core ùn ottenenu micca abbastanza ossigenu è finiscenu per ùn funzionà currettamente, ciò chì porta à sintomi cume u dolore toracicu costante o una stanchezza faciule.
Inoltre, quandu una di queste placche si rompe, si producenu una serie di prucessi infiammatori chì finiscenu per resultà in una ostruzione di u vascellu, pruvucendu u sangue à smette di passà cumpletamente à u core è pruvucendu l'apparizione di complicazioni gravi cum'è angina pectoris, infartu , arritmia o ancu morte subita.
Cusì, hè impurtante prevene a malatia di l'arteria coronaria da a nascita o, se esiste dighjà, da peghju. Per questu, hè impurtante di manghjà una dieta equilibrata è mantene un eserciziu fisicu regulare. Pò esse ancu necessariu aduprà qualchi medicamentu, quandu hè indicatu da u cardiologu.
Principali sintomi
I sintomi di a malatia di l'arteria coronaria sò in relazione cù l'angina, chì hè una sensazione di dolore in forma di strettezza in u pettu, chì dura da 10 à 20 minuti è chì pò irradià finu à u mentone, u collu è i bracci. Ma a persona pò ancu avè altri segni è sintomi, cume:
- Stanchezza quandu si facenu picculi sforzi fisichi,
- Sensazione di mancanza di respiru;
- Sturdimentu;
- Sudore fretu;
- Nausea è / o vomitu.
Sti segni sò spessu difficiuli da identificà perchè tendenu à cumparisce gradualmente, è sò più difficiuli à nutà. Per questa ragione, hè cumunu per e malatie coronarie esse identificate in un gradu altamente sviluppatu o quandu provoca una complicazione seria, cum'è l'infartamentu.
E persone cun fattori di risicu cum'è u colesterolu altu, a diabete o un stilu di vita sedentariu sò in più risicu di avè a malattia è, dunque, duverebbenu avè esami frequenti da u cardiologu per identificà se sò in risicu di avè una complicazione seria, cuminciendu u trattamentu subitu cum'è chì avia bisognu.
Chì testi da diagnosticà
A diagnosi di malatie coronarie deve esse fatta da u cardiologu è di solitu principia cù una valutazione di u risicu di malatie cardiache, chì include una analisi di a storia clinica, è dinò una valutazione di a pressione sanguigna è di u livellu di colesterolu in u test di sangue.
Inoltre, è se hè necessariu, u duttore pò ancu dumandà altre prove più specifiche, cum'è elettrocardiograma, ecocardiograma, angiografia coronaria, test di stress, tomografia computerizzata è altri test di sangue. Queste prove aiutanu micca solu à ghjunghje à u diagnosticu di malatie coronarie, ma ancu à scartà altri prublemi cardiaci pussibuli.
Verificate chì testi aiutanu à identificà i prublemi di u core.
Quale hè u più in periculu
U risicu di sviluppà malatie coronarie hè più grande in e persone chì:
- Sò fumatori;
- Avè pressione alta;
- Anu u colesterolu altu;
- Ùn esercitanu micca regolarmente;
- Anu diabete.
Dunque, u megliu modu per evità di sviluppà stu tipu di malatie hè di avè un stile di vita sanu, chì implica esercitassi almenu 3 volte à settimana, evitendu di fumà, beie o aduprà droghe è manghjà una dieta variata è equilibrata, povera in grassu è ricca in fibra è ligumi.
Fighjate u video seguente nantu à cumu fà una dieta sana per a salute cardiovascolare:
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per e malatie coronarie include eserciziu regulare, liberazione di stress è manghjà bè, evitendu alimenti assai grassi o zuccherati, oltre à evità altri fattori di risicu per a malattia, cume fumà o beve alcolu, per esempiu.
Per questu, u trattamentu hè generalmente guidatu da un cardiologu, chì valuta ancu a necessità di cumincià à aduprà medicazione per cuntrullà u colesterolu, ipertensione o diabete. Queste droghe devenu esse usate cum'è dirette è per a vita.
In i casi i più gravi, pò esse necessariu di fà qualchì tippu di chirurgia per fà cateterizazione cardiaca è, se necessariu, angioplastia per piazzà una rete à l'internu di u vascellu o ancu, una chirurgia di rivascolarizazione cù u piazzamentu di u senu è di u bypass sapenu.
Prevenzione di e malatie coronarie
A prevenzione di e malatie coronarie pò esse fatta attraversu boni abitudini di vita cum'è smettere di fumà, manghjà currettamente, fà attività fisica è abbassà i livelli di colesterolu. I livelli adatti di colesterolu sò:
- HDL: sopra 60 mg / dl;
- LDL: sottu à 130 mg / dl; esse sottu à 70 per i pazienti chì anu dighjà avutu un infartu o chì anu diabete, pressione alta o fumu, per esempiu.
Quelli chì sò in altu risicu di sviluppà malatie coronarie, in più di aduttà un stile di vita sanu, devenu ancu seguità cun un cardiologu almenu 1-2 volte à l'annu.