Cosa hè è cumu trattà a malattia Kienbock

Cuntenutu
- Cumu allevà i sintomi
- 1. Immobilizazione di u polu
- 2. Rimedi antiinflamatori
- 3. Fisioterapia è esercizii di stinimentu
- 4. Chirurgia
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
A malatia di Kienbock hè una cundizione induve unu di i picculi ossi chì custituiscenu u polzu, cunnisciutu cum'è ossu semilunare, ùn riceve micca a quantità necessaria di sangue è dunque comincia à deteriorassi, causendu un dolore costante in u polsu è difficoltà à spustà o à chjude a manu , per esempiu.
Questa alterazione pò apparisce à ogni età, tuttavia, hè più cumuna trà 20 è 40 anni è affetta raramente i dui pugni in listessu tempu.
Benchì ùn ci sia micca una cura definitiva per a malattia di Kienbock, alcune forme di trattamentu cum'è chirurgia o l'usu di droghe ponu esse aduprate per alleviare a pressione nantu à l'ossu è alleviare i sintomi.

Cumu allevà i sintomi
U trattamentu per a malatia di Kienbock hè fattu solu per alleviare u dolore è a difficultà cù i movimenti di u polsu, postu chì l'aumentu di a circolazione à l'ossu hè assai difficiule da ottene. Per questu, ci sò parechje forme di trattamentu chì devenu esse valutate da un ortopedicu secondu u gradu di sviluppu di a malatia è l'intensità di i sintomi.
Alcune di e forme più usate di trattamentu includenu:
1. Immobilizazione di u polu
Parechji casi di malatia di Kienbock ponu migliurà solu cù l'immobilizazione di u polu, chì cusì l'ossu hè menu sovraccaricatu, permettendu à l'infiammazione è a pressione in u situ di diminuisce.
Per immubilizà u polzu, u duttore di solitu applica u gessu nantu à a manu, chì deve esse tenutu per almenu 2 o 3 settimane.
2. Rimedi antiinflamatori
L'usu di farmaci antiinflamatori, cum'è l'Aspirina o Ibuprofene, hè unu di i primi modi per trattà stu prublema è di solitu funziona allevendu u gonfiore di i tessuti intornu à l'ossu semilunare, riducendu a pressione è allevendu u dolore.
3. Fisioterapia è esercizii di stinimentu
Eseguire alcuni esercizi di allungamentu per u polsu pò aiutà à alleviare a pressione di i musculi nantu à l'osse, allevia u dolore è permettendu una maggiore libertà di muvimentu.
Generalmente, questi esercizi ponu esse fatti durante e sessioni di fisioterapia, ma ponu ancu esse furmati in casa dopu a guida da un fisioterapeuta. Eccu alcuni tratti di u polzu chì ponu aiutà à alleviare u dolore.
4. Chirurgia
U trattamentu chirurgicu hè generalmente riservatu per i casi più avanzati di a malattia di Kienbock, quandu i sintomi ùn miglioranu micca cù e forme di trattamentu indicate sopra.
U tippu di chirurgia varieghja secondu a persona è u prublema specificu, cumprendu:
- Riposiziunamentu di l'osse di l'articulu di u polu: quandu unu di l'ossi in u bracciu hè leggermente più cortu, u duttore pò inserisce un picculu innestu di l'ossu o caccià un pezzu di l'ossu più longu, per bilancià l'articulazione è riduce a pressione annantu à l'ossu semilunare, allevendu i sintomi;
- Eliminazione di l'ossu semilunare: quandu l'ossu semilunare hè assai deterioratu, l'ortopedistu pò sceglie di rimuovere cumpletamente l'ossu. Tuttavia, in questi casi hè ancu necessariu di caccià i dui ossi chì sò nantu à u latu, chì elimina u dolore, ma pò riduce a gamma di muvimentu di u polu;
- Fusione di l'osse di u polzu: in certi casi, una opzione di trattamentu cunsiste à attaccà l'osse di u polu, per furmà un ossu unicu chì riceve a circulazione di sangue da l'altri ossi chì eranu separati, allevendu tutti i sintomi.
Inoltre, a cirurgia pò ancu esse aduprata in una fase iniziale di a malattia per pruvà à dirige a circolazione di sangue versu l'ossu semilunare. In questa tecnica, u duttore rimuove un pezzu di un altru ossu chì riceve sangue è u attacca à l'ossu semilunare, permettendu ch'ellu sia ancu irrigatu da u sangue. Tuttavia, sta tecnica ùn hè micca pussibule in tutti i casi è ùn pò micca mostrà risultati soddisfacenti in u periodu postoperatoriu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U dulore causatu da a malatia di Kienbock hè spessu cunfusu cù u sindromu di u tunnel carpale è, dunque, hè cunsigliatu di cunsultà un ortopedistu per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu.
Per fà u diagnosticu, u duttore pò urdinà alcune prove diagnostiche cum'è a radiografia di u polu è a MRI. Questi esami facilitanu ancu a valutazione di u gradu di evoluzione di u prublema:
- Fase 1: in questa fase a radiografia hè di solitu normale, ma a MRI indica una mancanza di circulazione à l'ossu;
- Tappa 2: l'ossu semilunare cumencia à diventà più duru per via di a mancanza di circulazione è, dunque, apparisce di culore più biancu cà l'altri ossi di u polzu, à a radiografia;
- Fase 3: in questu stadiu, l'ossu cumincia à rompe è, dunque, l'esami ponu mostrà i vari pezzi in u situ di l'ossu è cambià in a posizione di l'osse circundanti;
- Fase 4: hè u stadiu più avanzatu induve i pezzi d'osse semi-lunari causanu deterioramentu di l'osse circundanti, causendu artrite in u polu.
Quandu a malatia progredisce, u dulore in u polu diventa più intensu, è i muvimenti diventanu più difficili. Cusì, sapendu quale tappa permette à u duttore di sceglie l'opzione di trattamentu più adatta.