Malattia infiammatoria di l'intestione (IBD): chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cause pussibili
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cosa da manghjà in casu di IBD
- 1. Alimenti ammessi
- 2. Alimenti da evità
A malattia infiammatoria di l'intestinu si riferisce à un inseme di malatie croniche chì causanu infiammazione di l'intestinu, malattia di Crohn è colite ulcerativa, chì anu sintomi assai simili, cume u dolore addominale, diarrea, febbre, perdita di pesu, anemia o intolleranze alimentari, per esempiu, ma sò cunsiderate malatie distinte.
U trattamentu cunsiste à amministrà medicazione, aduttà una dieta specifica è cumplementà cù vitamine è minerali. In certi casi, pò ancu esse necessariu avè una chirurgia.
Principali sintomi
A malatia infiammatoria di l'intestini pò manifestassi cù sintomi à u livellu gastrointestinale o in altre regioni di u corpu, i seguenti sò i più cumuni:
A malatia di Crohn | Colitis ulcerativa | |
---|---|---|
Sintomi gastrointestinali | Crampi addominali; Diarrea chì pò cuntene sangue; Stinzia; Ostruzione intestinale Nausea è vomitu; Fissure anali, fistule è plicomi; Urgenza per evacuà; Tenesmus; Incontinenza fecale. | Diarrea cù a presenza di mucus è sangue; Crampi addominali; Stinzia; Canker ferite. |
Sintomi sistemichi / extra-intestinali | Ritardu di a crescita in i zitelli è l'adulescenti; Frebba; Perda di pesu; Erythema nodosum; Fotofobia, uveite; Spondiloartrosi seronegativa; Spondiliti Anchilosante; Sacroiliitis; Trombosi; Anemia emolitica autoimmune; Osteoporosi è fratture bone; Cefalee è neuropatie; Malatie musculare Depressione. | Tachicardia; Anemia; Frebba; Perda di pesu; Uveite; Artrite seronegativa; Spondiliti Anchilosante; Sacroiliitis; Erythema nodosum; Pioderma gangrenosa; Trombosi; Colangite sclerosante primaria. |
I sintomi caratteristici di a malatia di Crohn sò assai simili à quelli di a colite ulcerosa, ma alcuni d'elli ponu esse diversi perchè a malattia di Crohn pò influenzà tuttu u tractu gastrointestinale, da a bocca à l'anu, mentre chì e zone affette di colite ulcerosa sò fundamentalmente u rettu è dui punti. Fate a prova è sapete cumu identificà a malatia di Crohn.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
In generale, u diagnosticu cunsiste in una valutazione clinica, endoscopia, esami istologichi è radiologichi è indagine biochimica.
Cause pussibili
E cause specifiche di a malattia infiammatoria di l'intestinu ùn sò ancu cunnisciute, ma si pensa chì pò esse ligata à fattori genetichi, immunologichi, intestinali è di dieta.
Cusì, in e persone cù malatie infiammatorie di l'intestinu, datu certi alimenti o microorganismi, ci hè un'attivazione anormale di a risposta infiammatoria, chì provoca danni à e cellule di l'intestinu, purtendu à l'apparizione di i sintomi caratteristici di a malattia.
E malatie infiammatorie di l'intestinu ponu ancu esse influenzate da l'età è da a razza, è u risicu di sviluppalli pò aumentà cù l'usu di sigarette, l'usu di contraccettivi ormonali, l'usu di antibiotici durante u primu annu di vita, gastroenterite, diete ricche in proteine animali, zuccheru , olii, grassi saturati.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu hà per scopu di induce è mantene a remissione di a malatia, migliurà u statu nutrizionale di a persona è allevia i sintomi.
Generalmente, i medicamenti prescritti da u duttore ponu includere farmaci anti-infiammatori, cume corticosteroidi è aminosalicilati cum'è mesalazina o sulfasalazina, per esempiu, immunosoppressori cum'è ciclosporina, azatioprina o mercaptopurina, antibiotici cume ciprofloxacina o metronidazolo è / o anticorpi monoclonali, cum'è anticorpi monoclonali è / o anticorpi monoclonali, cum'è infliximab o adalimumab, per esempiu.
In certi casi, in a malattia di Crohn, pò esse necessariu di fà una chirurgia per riparà e steniture o rimuovere parti di l'intestinu quandu u trattamentu cù droghe ùn hè micca efficace.
E persone chì soffrenu di malatie infiammatorie di l'intestinu anu un risicu più elevatu di soffre di prublemi nutrizionali per via di malatie è di trattamentu, dunque per mantene u statutu nutrizionale in questi casi, pò esse necessariu seguità una dieta speciale è piglià supplementi dietetici cù acidu folicu, vitamina D, vitamine B6, B12 è minerali è oligoelementi, cum'è u calciu è u zincu, per esempiu. Inoltre, l'usu di probiotici è glutamina pò aiutà à migliurà a funzione intestinale.
Cosa da manghjà in casu di IBD
L'obiettivu principale di a dieta per e malatie infiammatorie di l'intestinu hè di riduce l'infiammazione di l'intestinu è migliurà l'assorbimentu, allevendu i sintomi è prevenendu l'apparizione di nuove crisi. A dieta deve esse individualizzata è specifica per ogni persona, ma ci sò alimenti chì sò generalmente tollerati è altri chì devenu esse evitati, in particulare durante e crisi:
1. Alimenti ammessi
Alcuni alimenti permessi in a dieta sò:
- Rice, purée, pasta è patate;
- Carni magre, cum'è carne di pullastru;
- Oliu cottu;
- Pesci cum'è e sardine, u tonu o u salmone;
- Legumi cotti, cum'è carotte, asparagi è zucca;
- Frutti cotti è sbucciati, cum'è banane è mele;
- Avocatu è oliu d'aliva.
2. Alimenti da evità
L'alimenti chì devenu esse evitati, chì anu un risicu elevatu di causà infiammazione di l'intestinu, sò:
- Caffè, tè neru, bevande analcoliche caffeinate è bevande alcoliche;
- Semi;
- Verdura cruda è frutti senza pelà;
- Papaia, aranciu è prugna;
- Latte, yogurt, furmagliu, crema agria è butiru;
- Meli, zuccheru, sorbitol o mannitol;
- Frutti secchi, cum'è arachidi, noci è amandule;
- Avena;
- Cioccolatu;
- Porcu è altre carni grasse;
- Pasticceria corta è biscotti dolci cù pasta sfoglia, cibu frittu, gratin, maionese è piatti surgelati industrializati.
Quessi alimenti sò solu alcuni esempii chì devenu generalmente esse evitati, tuttavia, l'ideale hè di cunsultà un nutrizziunistu per adattà l'alimentu à u corpu di ogni persona, postu chì ci ponu esse altri alimenti chì aggravanu i sintomi.