Cosa hè a Malattia Trofoblastica Gestazionale

Cuntenutu
- Tipi di malattia trofoblastica gestazionale
- Chì sò i sintomi
- Cause pussibili
- Chì ghjè u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
A malatia trofoblastica gestazionale, cunnisciuta ancu cum'è talpa idatiforme, hè una complicazione rara, chì hè caratterizata da una crescita anormale di trofoblasti, chì sò cellule chì si sviluppanu in a placenta è ponu causà sintomi cum'è dolore addominale, sanguinamentu vaginale, nausea è vomitu.
Sta malattia pò esse suddivisa in talpa idatiforme cumpleta o parziale, chì sò i più cumuni, talpe invasive, choriocarcinoma è tumore trofoblasticu.
Generalmente, u trattamentu consiste in una chirurgia per rimuovere a placenta è u tessutu da l'endometriu, chì duveria esse eseguita u più prestu pussibule, chì sta malattia pò purtà à complicazioni, cum'è u sviluppu di u cancheru.

Tipi di malattia trofoblastica gestazionale
A malatia trofoblastica gestazionale hè divisa in:
- Mole hydatidiform cumpleta, chì hè a più cumuna è chì deriva da a fecundazione di un ovu viotu, chì ùn cuntene un nucleu cù DNA, da 1 o 2 sperma, cun conseguente duplicazione di cromosomi paterni è assenza di furmazione di tessuti fetali, perdita di tissutu fetale.embrione è proliferazione di tissutu trofoblasticu;
- Mole hydatidiform parziale, induve l'ovu nurmale hè fecundatu da 2 sperma, cù una formazione anormale di tessuti fetali è cunsequente abortu spontaniu;
- Primavera invasiva, chì hè più rara ch'è e precedenti è in quale si verifica l'invasione di u miometriu, chì pò causà rumpitura uterina è purtà à un'emorragia grave;
- Choriocarcinoma, chì hè un tumore invasivu è metastaticu, cumpostu da cellule trofoblastiche maligne. A maiò parte di sti tumori si sviluppanu dopu à una primavera idatiforme;
- Tumore trofoblasticu di situazione placentaria, chì hè un tumore raru, custituitu di cellule trofoblastiche intermedie, chì perseveranu dopu à a fine di a gravidanza, è ponu invadisce i tessuti adiacenti o formà metastasi.
Chì sò i sintomi
I sintomi più cumuni chì ponu accade in e persone cun malattia trofoblastica gestazionale sò sanguinamenti vaginali rossi brunastichi durante u primu trimestre, nausea è vomitu, dolore addominale, espulsione di cisti per via di a vagina, rapida crescita di l'utru, pressione sanguigna aumentata, anemia, ipertiroidismu è pre eclampsia.

Cause pussibili
Sta malatia deriva da a fecundazione anormale di un ovu viotu, da unu o dui spermi, o di un ovu nurmale da 2 sperma, cù a multiplicazione di sti cromusomi chì danu origine à una cellula anormale, chì si multiplierà.
Generalmente, ci hè un risicu più grande di sviluppà una malattia trofoblastica gestazionale in donne sottu à l'età di 20 o più di 35 o in quelli chì anu dighjà patutu di sta malattia.
Chì ghjè u diagnosticu
Generalmente, u diagnosticu cunsiste à fà analisi di sangue per rilevà l'hormone hCG è un ultrasuone, in u quale hè pussibule osservà a presenza di cisti è l'assenza o anomalie in u tessutu fetale è u fluidu amnioticu.

Cumu hè fattu u trattamentu
Una gravidanza trofoblastica ùn hè micca fattibile è dunque hè necessariu di caccià a placenta per prevene cumplicazioni. Per questu, u duttore pò eseguisce un curettage, chì hè una cirurgia in quale u tessulu uterinu hè eliminatu, in una sala di operazione, dopu l'amministrazione di anestesia.
In certi casi, u duttore pò ancu ricumandà a rimozione di l'utru, soprattuttu s'ellu ci hè u risicu di sviluppà un cancheru, se a persona ùn vole micca avè più figlioli.
Dopu à u trattamentu, a persona deve esse accumpagnata da u duttore è fà testi regulari, per circa un annu, per vede se tuttu u tessutu hè statu eliminatu currettamente è s'ellu ùn ci hè risicu di sviluppà complicazioni.
Pò esse ancu necessariu eseguisce chimioterapia per a malatia persistente.