Autore: Roger Morrison
Data Di Creazione: 20 Sittembre 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Nuvembre 2024
Anonim
MALATTIE VENEREE - PARTE 1: Batteri (#Sifilide, #Chlamydia, #Gonorrea)
Video: MALATTIE VENEREE - PARTE 1: Batteri (#Sifilide, #Chlamydia, #Gonorrea)

Cuntenutu

E malatie venereali, attualmente cunnisciute cum'è infezioni di trasmissione sessuale, o STI, sò malatie trasmesse per via di rapporti sessuali senza prutezzione, chì ponu esse orali, vaginali o anali. Ancu s'ellu ùn ci sò segni evidenti o sintomi di a malatia, a trasmissione à u cumpagnu sessuale hè pussibule.

Stu tipu d'infezzione duveria esse identificatu, di preferenza, in i primi stadii, postu chì hè pussibule chì u trattamentu cummencia subitu dopu è chì aumenti a probabilità di curà. Hè ancu impurtante chì u trattamentu sia fattu da a coppia, postu chì ancu s'ellu ùn ci sò segni è sintomi di a malatia, ci pò esse una nova trasmissione è infezzione.

Ci hè parechje malatie veneree chì ponu esse trasmesse sessualmente, e principali sò:

1. VIH

L'infezione da HIV hè una STI chì si trasmette facilmente per un rapportu sessuale senza prutezzione, ma u virus pò esse trasmessu ancu per cuntattu cù u sangue di una persona infettata o per mezu di a spartera di siringhe è aghi in chì almenu una di e persone hè un traspurtadore di u virus.


Principali sintomi: I sintomi di l'infezzione da HIV sò difficiuli da identificà, postu chì ponu esse simili à l'influenza à l'iniziu di a malattia. Alcuni di i sintomi chì ponu apparì circa 2 settimane dopu à u cuntattu cù u virus sò mal di testa, febbre bassa, sudore di notte, nodi linfatichi infiammati, piaghe di a bocca è piaghe di bocca, stanchezza eccessiva è mal di gola, per esempiu. Tuttavia, in alcune persone a malattia pò stà silenziosa per più di 10 anni.

Cumu hè u trattamentu: U trattamentu per l'infezzione da u virus HIV hè fattu cù a cumminazione di farmaci antiretrovirali chì funzionanu diminuendu a percentuale di replica di u virus, aumentanu u numeru di cellule in u sistema immunitariu è controllanu a malattia. Hè impurtante chì u trattamentu sia fattu secondu a guida di u duttore è aduprà sempre un preservativu per evità a trasmissione di u virus. Vede cumu si deve fà u trattamentu HIV.

2. Gonorrea

A gonorrea hè una infezzione causata da i batteri Neisseria gonorrhoeae chì pò esse trasmessu sessualmente è pò esse facilmente cummattutu attraversu u trattamentu indicatu da u duttore. Tuttavia, se l'infezzione hè causata da i batteri resistenti, popularmente cunnisciuti cum'è supergonorrea, u trattamentu pò esse più cumplicatu.


Principali sintomi: I sintomi di gonorrea cumpariscenu di solitu circa 10 ghjorni dopu à u cuntattu cù i batteri, i principali essendu u dolore è a brucia quandu urinate è u disagiu addominale. L'omi infettati ponu ancu avè testiculi addulurati, pelle infjammata di u pene, è fluidu giallu chì scappa fora di u pene, mentre chì e donne ponu sperimentà sanguinamentu trà i periodi menstruali è dopu u rapportu sessuale è una scarica simile giallastra.

Cumu hè u trattamentu: U trattamentu per a gonorrea deve esse fattu da a coppia, postu chì ancu s'ellu ùn ci sò sintomi, ci hè un risicu di trasmissione. L'usu d'antibiotici, cum'è Azithromycin o Ceftriaxone, hè generalmente indicatu per eliminà i batteri, è hè impurtante chì u trattamentu sia effettuatu secondu e indicazioni di u duttore, ancu s'ellu ùn ci sò più sintomi, per assicurà chì i batteri hè statu effettivamente eliminatu.

Ancu se a gonorrea hà una cura, a persona ùn sviluppa micca immunità contr'à a malattia, vale à dì, pò avè a malattia di novu se vene in cuntattu cù i batteri. Dunque, hè impurtante chì u preservativu sia adupratu in tutte e relazioni sessuali.


Capite cumu a gonorrea hè trattata.

3. Chlamidia

A Chlamydia hè una di e STI più frequenti è hè causata da u batteriu Chlamydia trachomatis, chì pò infettà omi è donne durante i rapporti orali, anali è vaginali senza prutezzione. In u casu di l'omi, l'infezzione hè più frequente in l'uretra, u rettu o in a gola, mentre chì in e donne l'infezzione in u cervice è in u rettu hè più frequente.

Principali sintomi: I sintomi di Chlamydia ponu cumparisce finu à 3 settimane dopu à u cuntattu cù i batteri, ma ancu s'ellu ùn ci sò segni o sintomi, a persona pò trasmette i batteri. I sintomi principali ligati à l'infezzione sò u dolore è a brucia quandu urinanu, u dolore o u sanguinamentu durante u rapportu sessuale, u dolore in a zona pelvica, scarica vaginale simile à pus in casu di donne, è gonfiore di i testiculi è infiammazione di l'uretra in u casu di l'omi. Vede cumu identificà a chlamydia.

Cumu hè u trattamentu: U trattamentu Chlamydia deve esse realizatu da a coppia, ancu se u cumpagnu ùn mostra micca sintomi, è l'usu di antibiotici hè raccomandatu per eliminà a batteria, impedendu a trasmissione. Ancu se u trattamentu hè capace di curà a malattia, a persona ùn sviluppa micca immunità è, dunque, hè impurtante di cuntinuà à aduprà u preservativu per impedisce chì l'infezione si ripeta.

4. Sifilide

A sifilide, chjamata ancu cancheru duru, hè causata da i batteri Treponema pallidum chì si trasmette per via di rapporti sessuali senza prutezzione è chì spessu ùn si face casu, solu quandu a malatia hè dighjà in fasi più avanzate, a sifilide terziaria. Hè perchè i segni è i sintomi sò spessu cunfusi cù quelli di altre malatie è spariscenu dopu qualchì tempu.

Principali sintomi: U primu sintimu di a sifilide hè l'apparizione di una ferita chì ùn face micca male, prurite o ùn provoca fastidiu in a regione genitale è chì sparisce da sola senza trattamentu. Qualchì settimana dopu à a sparizione di sta ferita, altri sintomi parenu s'ellu ùn hè micca identificatu è trattatu, cum'è macchie rosse nantu à a pelle, a bocca, e palme è e piante, u dolore musculare, u mal di gola, a perdita di pesu è a mancanza di appetitu, per esempiu , chì pò ancu sparisce cù u tempu. Tuttavia, a sparizione di i sintomi ùn significa micca chì i batteri sò stati eliminati da u corpu è chì a malattia hè guarita, hè impurtante chì a persona vada à u duttore per identificà a malattia è inizià u trattamentu adattatu. Vede più nantu à i sintomi di sifilide.

Cumu hè u trattamentu: A sifilide deve esse trattata da a coppia cù antibiotici, cume a benzathina penicillina, cunnisciuta cum'è benzetacil, chì funziona diminuendu a frequenza di proliferazione batterica è prumove a so eliminazione. A durata di u trattamentu dipende da u stadiu di l'infezzione è da a quantità di batteri presenti in u corpu, è pò variare da persona à persona. Inoltre, ancu quandu hè verificatu per mezu di testi chì a quantità di batteri in u corpu ùn hè micca rilevabile, hè necessariu aduprà un preservativu, postu chì a persona ùn acquista micca immunità.

Amparate più nantu à a sifilide fighjendu u video seguente:

5. Limfogranuloma venereale

U linfogranuloma venerianu, cunnisciutu ancu cum'è LGV o mula, hè ancu una malattia causata da i batteri Chlamydia trachomatis chì si trasmette da una persona à l'altra attraversu a relazione senza prutezzione, essendu più frequente in l'omi. U diagnosticu di LGV hè fattu valutendu i segni è i sintomi presentati da a persona è u risultatu di testi di laboratorio cumplementari.

Principali sintomi: In LGV u batteriu righjunghji i genitali è i nodi linfatichi prisenti in l'inguine, purtendu à l'apparizione di piaghe infiammate è piene di fluidi in a regione genitale. Oltre à e ferite, febbre, malessere, mal di testa, infiammazione à u rettu è gonfiore in l'inguine ponu esse ancu rimarcati.

Cumu hè u trattamentu: U trattamentu di u linfogranuloma venericu si face cù antibiotici chì devenu esse aduprati secondu l'indicazione medicale. Inoltre, hè impurtante prestà attenzione à l'igiene intima è aduprà preservativi in ​​tutte e relazioni sessuali.

6. HPV

U VPH, chjamatu ancu condyloma acuminata, hè un STI causatu da u Papillomavirus Umanu, chì hè altamente infettivu è pò esse trasmessu per via di sessu senza prutezzione per cuntattu cù lesioni o secrezioni da una persona infetta. A malatia hà una evoluzione cronica è, in certi casi, se ùn hè micca identificata è trattata, pò avanzà à u cancer di u collu di l'utru in e donne.

Principali sintomi: U sintomu principale di l'infezzione da HPV hè l'apparizione di verruche nantu à a regione genitale, chì, per via di a so apparizione, sò cunnisciute popularmente cum'è cresta di gallu. Sti verruche ponu esse grossi o chjuchi, culuriti à a pelle, rosa o brunasgi è ponu cumparisce inseme cù altri sintomi cum'è prurigine è cunfortu in a zona genitale è sanguinanti durante u rapportu sessuale, tuttavia questi sintomi sò rari.

Cumu hè u trattamentu: U trattamentu HPV hà per scopu di alleviare i sintomi è di curà e ferite, chì e droghe esistenti ùn sò micca capaci di eliminà u virus. Dunque, hè impurtante chì ancu se e lesioni spariscenu, u preservativu hè adupratu, postu chì a persona pò ancu purtà u virus è trasmette lu à un altru. Di solitu, l'usu di antimicotici è unguenti anti-verruche, cum'è Podofilox, o Imiquimod, è medicazione chì aiutanu à rinfurzà u sistema immunitariu, è ancu a cauterizazione per eliminà e verruche, hè indicatu da u duttore.

rimedii per rinfurzà u sistema immune, in più di realizà cauterizazione per eliminà e verruche.

U VPH hè curabile quandu u sistema immunitariu pulisce u virus di manera naturale, senza chì i segni o sintomi d'infezzione apparisinu. Capite quandu HPV hè curabile.

7. Epatite B

L'epatite B hè causata da u virus di l'epatite B è pò esse trasmessa per mezu di rapporti sessuali senza prutezzione, postu chì u virus si pò truvà in sangue, sperma è secrezioni vaginali, è pò esse facilmente trasmessu durante i rapporti sessuali.

Tuttavia, l'infezzione cù u virus di l'epatite B pò ancu esse in altri modi, cum'è u cuntattu cù u sangue o secrezioni di una persona infettata, spartimentu di oggetti persunali cum'è una lama di rasoio, o cù l'usu di materiali contaminati da u sangue o secrezioni , cum'è siringhe è aghi aduprati quandu si injectanu droghe o si tatuanu. Sapete più nantu à l'epatite B.

Principali sintomi: I sintomi di l'epatite B di solitu apparenu circa 1 à 3 mesi dopu u cuntattu cù u virus per cumincià à cumparisce è sò generalmente legati à cambiamenti in u fegatu, postu chì stu virus hà una predilezione per questu organu. Dunque, si ponu rimarcà nausea, vomitu, frebba, ochji gialli è pelle, dolore addominale, urina scura è sgabelli chiari.

Tuttavia, alcune persone ùn ponu micca mostrà segni o sintomi di a malattia, essendu diagnosticati solu per esami di sangue specifici per l'epatite B.

Cumu hè fattu u trattamentu: U trattamentu di l'epatite B hè fattu secondu u stadiu di a malatia, a maiò parte di u tempu hè indicatu solu riposu è idratazione, postu chì u virus pò esse eliminatu da u corpu. Tuttavia, in casi più severi, l'usu di alcuni rimedii antivirali è immunomodulatori, cum'è Interferone è Lamivudina, pò esse raccomandatu.

L'epatite B hè una malattia chì pò esse prevenuta per via di a vaccinazione, in a quale a prima dosa hè data in e prime 12 ore di a vita di u zitellu è e seguenti dosi in u 1u mese di vita è in u 6u mese, per un totale di 3 dosi. Tuttavia, ancu se tutte e dosi sò state date, hè impurtante aduprà un preservativu per chì ancu altre STI ponu esse prevenute. Vede più nantu à u vaccinu contra l'epatite B.

8. Herpes genitale

L'herpes genitale hè causatu da u virus di l'herpes chì si trasmette da persona à persona per via di sessu senza prutezzione quandu vene in cuntattu cù u liquidu liberatu da e vesciche chì si formanu in a regione genitale per via di a presenza di u virus.

Principali sintomi: U sintomu principale di l'herpes genitale hè l'apparizione di vesciche in a regione genitale, circa 10 à 15 ghjorni dopu u cuntattu cù u virus, chì pò purtà à brusgià, dolore è disconfort in a regione. Sti blister di solitu scoppianu è danu à piccule ferite in u situ. A prisenza di ferite in u situ pò favurisce l'entrata di altri microorganismi in u corpu, resultendu in infezioni secondarie. Amparate à identificà i sintomi di l'herpes genitale.

Cumu hè u trattamentu: U trattamentu per l'herpes genitale hè fattu cù l'usu di farmaci antivirali, cum'è Acyclovir è Valacyclovir, chì ponu esse aduprati in forma di unguenti o di pillole, è chì funzionanu diminuendu a percentuale di replica di u virus è u risicu di trasmissione à altre persone. Inoltre, cume e vesciche ponu causà dolore è disagiu, u duttore pò ancu indicà l'usu di unguenti anestetichi.

Cume prevene e malatie veneree

U modu principale per prevene e STI hè attraversu l'usu di preservativi in ​​ogni relazione sessuale, ancu s'ellu ùn ci hè penetrazione, perchè se una di e persone hè infetta, solu u cuntattu cù a mucosa o cù e lesioni pò esse sufficiente per a trasmissione di a malatia. agenti infizziosi.

Oltre à aduprà preservativi, unu di i modi per prevene l'HPV hè a vaccinazione, chì hè messa à dispusizione da SUS per e femine da 9 à 14 anni è i masci trà 11 è 14 anni. Ci hè ancu u vaccinu contr'à l'epatite B, chì hè datu in trè dosi. Tuttavia, ancu se tutte e dosi di vaccini sò stati amministrati, hè impurtante chì i preservativi continuinu à esse aduprati, postu chì garantisce a prutezzione contr'à altre infezioni di trasmissione sessuale.

Amparate à aduprà un preservativu currettamente è chiarisce i dubbi principali fighjendu u video seguente:

Fascinante

Quantu Duranu I Fillers Dermali?

Quantu Duranu I Fillers Dermali?

Quandu i tratta di riduce e rughe è di creà una pelle più li cia è d'a pettu più ghjovanu, ùn ci hè chè tantu prudutti di cura di a pelle enza pre crizzione...
8 Sorprendenti Benefici per a Salute di u Coriandru

8 Sorprendenti Benefici per a Salute di u Coriandru

U coriandru hè una erba chì hè comunmente aduprata per apuri ce piatti internaziunali.Provene da u Coriandrum ativum pianta è hè in leia cù u prezzemulu, e carotte è...