Malatie trasmesse da e mosche

Cuntenutu
E mosche ponu trasmette malatie perchè sò in cuntattu custante cù materiali in decomposizione, cum'è feci o sporcizia, purtendu batteri capaci di causà alcune malatie, cum'è tigna, berna, parassiti, trachoma è disenteria, per esempiu.
Queste malatie ponu esse trasmesse da e mosche domestiche perchè i batteri aderiscenu normalmente à a so pelliccia è ponu esse liberati nantu à l'alimentu o in e ferite di a pelle quandu sò in cuntattu direttu cù l'omu.
Inoltre, e mosche ponu ingestà batteri chì fermanu vivi per uni pochi di ghjorni in l'animali, essendu dipositi in l'alimentu umanu quandu a mosca usa saliva per alimentà.
Ma un'altra malattia causata da e mosche hè a myiasi umana, chì pò esse di tippu berna o bicheira, chì accade dopu a deposizione di l'ova chì si trasformanu in larve, chì si nutriscenu di i tessuti, di una ferita, per esempiu.

Cura per evità mosche di casa
Alcune precauzioni semplici per evità e mosche di casa è, dunque, e malatie ch'elli trasmettenu sò:
- Ùn lasciate micca spazzà accumulà più di 2 ghjorni in a casa;
- Lavate u fondu di u contenitore induve a spazzatura hè posta cù candeghju o cloru una volta à a settimana;
- Aduprate un piattu o un altru utensile per copre l'alimentu, evitendu di lasciaallu espostu;
- Evite di manghjà cibu chì hè statu in cuntattu direttu cù e mosche;
- Pone e rete contr'à e mosche è e zanzare nant'à e finestre;
- Aduprate una zanzara per dorme, soprattuttu per i zitelli.
Tuttavia, se e mosche sò capace di sviluppassi à l'internu ancu dopu à sti suggerimenti, ci sò manere di eliminalli, cume l'usu di insetticidi, trappule o vaporizatori.