Chì Cause Sbadiglia eccessivu è Cumu trattallu
Cuntenutu
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Chì ghjè un sbadellu?
Sbadiglia hè un prucessu per u più involuntariu di apertura di a bocca è di respirazione prufonda, riempendu i pulmoni di aria. Hè una risposta assai naturale per esse stancu. In fatti, u sbadigliu hè di solitu scatenatu da sonnolenza o fatica.
Alcuni sbadigli sò corti, è alcuni duranu parechji sicondi prima di una espirazione à bocca aperta. Ochji acquosi, stesi o suspiri sonori ponu accumpagnà u sbadigliu.
I circadori ùn sò micca sicuri sicuramente perchè si sbadiglia, ma i fattori cumuni cumuni includenu fatica è noia. I sbadigli ponu ancu accade quandu si parla di sbadiglia o vede o sente à qualchissia altru sbadiglia.
Si crede chì u sbadigli contagiosu pò avè qualcosa à chì vede cù a cumunicazione suciale. Inoltre, un studiu di u 2013 publicatu in u International Journal of Applied and Basic Medical Research suggerisce chì u sbadigliu pò aiutà à rinfriscà a temperatura di u cervellu.
Sbadiglia eccessiva hè sbadigliata chì si face più di una volta per minutu. Ancu se u sbadigliu eccessivu hè generalmente attribuitu à avè sonnu o annoiatu, pò esse un sintomu di un prublema medicu sottostante.
Certi cundizioni ponu causà una reazione vasovagale, chì si traduce in sbadigli eccessivi. Durante una reazione vasovagale, ci hè una attività aumentata in u nervu vagu. Stu nervu corre da u cervellu finu à a gola è in l'addome.
Quandu u nervu vagu diventa più attivu, a frequenza cardiaca è a pressione sanguigna cadenu significativamente. A reazzione pò indicà qualcosa da un disordine di u sonnu à una cundizione cardiaca seria.
Cause di sbadigli eccessivi
A causa esatta di sbadigli eccessivi ùn hè micca cunnisciuta.Tuttavia, pò accade per via di:
- sonnolenza, stanchezza, o stanchezza
- disordini di u sonnu, cum'è l'apnea di u sonnu o a narcolepsia
- effetti collaterali di i medicazione chì sò aduprati per trattà a depressione o l'ansietà, cume l'inibitori selettivi di ricaptazione di serotonina (SSRI)
- sanguinante in o intornu à u core
Ancu sì menu cumunu, sbadigli eccessivi puderia ancu indicà:
- un tumore cerebrale
- un attaccu di core
- epilessia
- sclerosi multipla
- fallimentu di u fegatu
- incapacità di u corpu di cuntrullà a so temperatura
Parlate cù u vostru duttore se avete nutatu un aumentu improvvisu di i vostri sbadigli, sopratuttu se avete sbadigliatu spessu senza mutivu apparente. Solu u vostru duttore pò determinà se u sbadigliu eccessivu si verifica o micca per via di un prublema medicu.
Diagnosticà sbadigli eccessivi
Per identificà a causa di sbadigli eccessivi, u vostru duttore pò prima vi dumandà e vostre abitudini di sonnu. Vuleranu assicurà chì site un sonnu riposu adeguatu. Quista li pò aiutà à determinà se u vostru sbadigli eccessivu si verifica per via di esse stancu o avè un disordine di u sonnu.
Dopu avè scartatu i prublemi di sonnu, u vostru duttore farà test di diagnostica per truvà un'altra causa pussibile di sbadigli eccessivu.
Un elettroencefalogramu (EEG) hè unu di i testi chì ponu esse aduprati. Un EEG misura l'attività elettrica in u cervellu. Pò aiutà u vostru duttore à diagnosticà l'epilepsia è altre condizioni chì afectanu u cervellu.
U vostru duttore pò ancu urdinà una scansione MRI. Stu test utilizza magneti putenti è onde radio per pruduce immagini dettagliate di u corpu, chì ponu aiutà i medici à visualizà è valutà e strutture corporee.
Sti ritratti sò spessu usati per diagnosticà disordini di a medula spinale è di u cervellu, cume tumori è sclerosi multipla. Una scansione MRI hè ancu benefica per valutà a funzione di u core è rilevà i prublemi cardiaci.
Trattà sbadigli eccessivi
Sì i medicazione causanu sbadigli eccessivi, u vostru duttore pò raccomandà una dosa inferiore. Assicuratevi di discussione cù u vostru duttore prima di fà cambià i vostri medicazione. Ùn duverete mai smette di piglià medicazione senza l'approvazione di u vostru duttore.
Sì sbadigli eccessivi si verificanu per via di un disordine di u sonnu, u vostru duttore pò raccomandà medicinali per aiutà u sonnu o tecniche per uttene un sonnu più riposu. Queste ponu include:
- aduprendu un dispositivu di respirazione
- esercitassi per riduce u stress
- rispettendu un prugramma di sonnu regulare
Se u sbadigliu eccessivu hè un sintomu di una cundizione medica seria, cum'è epilepsia o fallimentu di u fegatu, allora u prublema sottostante deve esse trattatu immediatamente.