Ognunu Sognu?
Cuntenutu
- Chì sunnieghja?
- Perchè sunnemu?
- I sogni ponu aiutà à cunsulidà i ricordi è processà l'emozioni
- U sonnu di i sogni pò aiutà à trattà l'eccessu informazioni amparate
- Perchè certi pensanu chì ùn sunnieghjanu micca?
- I cechi sunnianu?
- Chì ci hè a differenza trà un sognu è una alucinazione?
- Sonnianu l'animali?
- Ci sò veramenti sogni o temi cumuni?
- Pudete cambià o cuntrullà i vostri sogni?
- U takeaway
Stà tranquillu, a risposta hè iè: Tutti sunnianu.
S'ellu si ricorda di ciò chì sunnemu, sì sunnemu in culore, sì sunnemu ogni notte o solu ogni tantu - queste dumande anu risposte più cumplicate. È po ci hè a vera grande quistione: Chì significanu in realtà i nostri sogni?
Queste dumande anu captivatu ricercatori, psicoanalisti è sognatori per seculi. Eccu ciò chì a ricerca attuale dice di quale, chì, quandu, cumu, è perchè di i nostri sogni.
Chì sunnieghja?
Sognu hè un periodu di attività mentale chì accade mentre dorme. Un sognu hè una sperienza scenica, sensoriale chì coinvolge immagini è soni è di tantu in tantu sente o gusti.
I sogni ponu ancu trasmette sensazioni di piacè o di dulore. Calchì volta un sonniu seguita una trama narrativa, è qualchì volta hè cumpostu da imagini apparentemente aleatorii.
A maiò parte di a ghjente sognu circa 2 ore ogni notte. In un certu tempu, i circadori di u sonnu pensavanu chì a ghjente sunnia solu durante u sonnu di u muvimentu rapidu di l'ochji (REM), un periudu di sonnu prufondu durante u quale u corpu svolge impurtanti prucessi ristorativi. Ma ricerche più recenti anu dimustratu chì e persone sunnianu ancu in altre tappe di u sonnu.
Perchè sunnemu?
I ricercatori anu analizatu i scopi biologichi, cognitivi è emotivi di i sogni per parechji anni. Eccu duie di e ragioni più impurtanti è ben studiate chì avete bisognu di i vostri sogni.
I sogni ponu aiutà à cunsulidà i ricordi è processà l'emozioni
anu trovu ligami impurtanti trà esperienze di vita altamente emotive è sperienze di sognu forti. Tramindui sò trattati in e listesse regioni di u cervellu è longu e stesse reti neurali. Ripruduce esperienze di vita putenti hè solu un modu chì i sogni ci ponu aiutà à processà l'emozioni.
Hè ancu pussibule chì i sogni creanu una spezia di prova di risoluzione di i prublemi chì puderebbenu rinfurzà a vostra capacità di trattà e crisi di a vita vera.
Una altra teoria hè chì i sogni - in particulare quelli strani - ponu aiutà à riduce l'esperienze spaventose à una "dimensione" gestibile ponendu paure fiancu à fiancu à immagini di sogni veramente bizzarre.
U sonnu di i sogni pò aiutà à trattà l'eccessu informazioni amparate
Nuove ricerche sembranu indicà chì mentre simu in sonnu REM, a tappa di u sonnu quandu a maiò parte di i nostri sogni sò prudutti, u cervellu sorte cù ciò chì avemu amparatu o sperimentatu durante u ghjornu.
In un topu di l'Università Hokkaido in Giappone, i circadori anu tracciatu a produzzione di ormone di cuncentrazione di melanina (MCH), una molecula chì invia missaghji à u centru di memoria di u cervellu in l'ippocampu.
U studiu hà trovu chì durante u sonnu REM, u cervellu produce più MCH è chì MCH hè legatu scurdendu. I ricercatori anu conclusu chì l'attività chimica durante u sonnu REM intensivu di sognu aiuta u cervellu à lascià andà l'infurmazioni in eccessu raccolte durante u ghjornu.
Perchè certi pensanu chì ùn sunnieghjanu micca?
A risposta corta hè chì e persone chì ùn si ricordanu micca di i so sogni puderianu facilmente cunclude chì ùn stanu micca sunnendu. Ùn arricurdassi di i sogni ùn hè micca insolitu. Un grande 2012 di più di 28.000 persone hà trovu chì hè più cumunu per l'omi di scurdà i so sogni chè per e donne.
Ma state tranquilli, ancu sì ùn vi ricordate mai di avè un sognu in tutta a vostra vita, hè assai probabile chì sunniate ogni notte.
In un 2015, i circadori anu monitoratu e persone chì ùn anu micca ricurdatu i so sogni è anu trovu chì mostranu "cumportamenti cumplessi, scenichi è onirichi è discorsi" mentre dormenu.
Qualchidunu suggerisce chì quandu invechjemu, a nostra capacità di ricurdà i nostri sogni diminuisce, ma sì ùn sappiamu in realtà menu mentre invechjemu o se ricordemu menu perchè altre funzioni cognitive sò ancu in calata ùn hè ancu cunnisciutu.
I cechi sunnianu?
I ricercatori credenu chì a risposta à sta dumanda hè cumplessa. Studi più anziani anu trovu chì e persone chì anu persu a so visione dopu à l'età di 4 o 5 anni ponu "vede" in i so sogni. Ma ci sò certe prove chì e persone nate ceche (cecità congenita) ponu ancu avè esperienze visive mentre sunnianu.
In u 2003, i circadori anu monitoratu l'attività cerebrale durmendu di e persone nate ceche è di e persone nate cù vista. Quandu i sughjetti di a ricerca si sò svegliati, sò stati invitati à disegnà qualsiasi maghjine apparse in i so sogni.
Ancu se menu participanti cechi cugnitali si ricordanu di ciò chì sunnianu, quelli chì anu fattu sò stati capaci di disegnà immagini da i so sogni. Similmente, l'analisi EEG hà mostratu chì entrambi i gruppi anu sperimentatu attività visuale durante u so sonnu.
Più recentemente, un studiu di u 2014 hà trovu chì e persone cun cecità congenita è cecità tardiva anu sperimentatu sogni cun soni più vivaci, odori è sensazioni tattili di quelli chì anu vistu.
Chì ci hè a differenza trà un sognu è una alucinazione?
I sogni è l'allucinazioni sò tramindui sperienze multisensoriali, ma ci sò parechje sfarenze trà i dui. A differenza maiò hè chì i sogni accadenu quandu site in un statu di sonnu, è l'alleucinazioni accadenu quandu site svegliu.
Un'altra differenza hè chì un sognu hè di solitu separatu da a realtà, mentre chì l'allucinazioni sò "sovrapposte" à u restu di a vostra sperienza sensoriale di veglia.
In altre parolle, se una persona allucinante percepisce una ragnola in a stanza, l'infurmazioni sensoriali nantu à u restu di a stanza sò trattate più o menu accuratamente, accantu à l'immagine di u ragnu.
Sonnianu l'animali?
Ogni pruprietariu di animali chì hà vistu e zampe di un ghjacaru o di un ghjattu addurmintatu sembra perseguità o fughje risponderà à sta quistione cun un sì sì fermu. Dormi, almenu in quantu à a maiò parte di i mammiferi.
Ci sò veramenti sogni o temi cumuni?
Iè, certi temi parenu ripresentà in i sogni di a ghjente. Innumerevoli studii è interviste anu esploratu u sughjettu di u cuntenutu di i sogni, è i risultati mostranu:
- Sunniate in prima persona.
- Pezzi di a vostra sperienza vissuta custituiscenu u sognu, cumprese e vostre preoccupazioni è l'eventi attuali.
- I vostri sogni ùn si sviluppanu micca sempre in sequenze logiche.
- I vostri sogni spessu implicanu emozioni forti.
In un 2018 di più di 1200 incubi, i circadori anu trovu chì i cattivi sogni di solitu implicavanu esse minacciati o inseguiti, o chì i so cari sianu feriti, uccisi o in periculu.
Ùn puderebbe micca esse surpresu d'amparà chì i mostri si prisentanu in l'incubo di i zitelli, ma hè interessante di nutà chì i mostri è l'animali si presentanu sempre in cattivi sogni finu à l'adulescenza.
Pudete cambià o cuntrullà i vostri sogni?
Alcune persone sò capaci di induce un sognu lucidu, chì hè una sperienza di sonnu vivu durante a quale site cuscente chì site in un sognu. Ci sò alcune indicazioni chì u sognu lucidu pò aiutà e persone chì anu avutu traumu o chì sò stati diagnosticati cun disordine di stress post-traumaticu (PTSD).
Se avete incubi chì disturbanu u vostru sonnu è a vostra vita emotiva, a terapia di prova d'imaghjini puderia aiutà. U vostru duttore pò ancu esse in gradu di prescrive una medicina per a pressione sanguigna chjamata prazosin (Minipress).
U takeaway
Tutte e persone - è parechji animali - sunnianu quandu dormenu, ancu se micca tutti si ricordanu più tardi di ciò ch'elli sunnianu. A maiò parte di e persone sunnieghjanu di e so sperienze di vita è di e so preoccupazioni, è a maiò parte di i sogni incorporanu vedute, suoni è emozioni, cù altre esperienze sensoriali cume l'odori è i gusti.
I Sognu ponu aiutà à trasfurmà ciò chì si passa in u mondu più grande è in a vostra vita persunale. Alcune persone anu avutu successu cuntrullendu incubi indotti da traumi cù medicazione, terapia di prova di imaghjine, è sognu lucidu.
Perchè i sogni servenu impurtanti scopi cugnitivi è emotivi, hè una cosa assai bona chì sperimentemu i sogni mentre dormimu - ancu se i dimentichemu quandu si sveglianu.