Dolore di u ventre: 11 cause principali è chì fà
Cuntenutu
- 1. Gas eccessivu
- 2. Povira digestione
- 3. Stress eccessivu
- 4. Gastrite o ulceru gastricu
- 5. Reflughju gastroesofagicu
- 6. Intolleranza à u lactosu o à u gluten
- 7. Intestinu irritabile
- 8. Prublemi in l'utru o in l'ovari
- 9. Prublemi cù a cistifellea o u pancreas
- 10. I vermi intestinali
- 11. Cancer di l'intestinu o stomacu
- Quandu andà à u duttore
U dolore di u ventre hè un prublema assai cumunu chì pò esse causatu da situazioni semplici cum'è una digestione povera o stinzia, per esempiu, è per quessa pò sparisce senza avè bisognu di trattamentu, essendu cunsigliatu solu à ripusassi, evità di manghjà alimenti grassi o ricchi di zuccheru è di beie assai acqua.
Tuttavia, quandu u dulore in u ventre hè assai intensu o dura per più di 2 ghjorni, hè cunsigliatu di vede un medicu generale o un duttore di famiglia per identificà a causa è inizià u trattamentu adattatu.
1. Gas eccessivu
U gasu intestinale eccessivu hè a causa principale di u disagiu in u ventre, in particulare in e persone chì sò stipate di novu. Ma i gasi intestinali ponu nasce ancu quandu avete un prublema intestinale, cum'è l'intestinale irritabile o intolleranza à u lactosu, è ancu quandu manghjate assai alimenti cum'è ova, fagioli, latte o bibite analcoliche.
Ciò chì si sente cum'è: in più di un dulore stinging in u ventre, eccessu di gas pò ancu causà un ventre gonfiu, bruci di stomacu, un ganciu in u pettu o eruttazioni frequenti.
Cosa da fà: una bella punta hè di esse attenti cù i vostri cibi è pudete piglià un tè di citronella cù finocchiu una volta à ghjornu o piglià una medicina per i gasi, cum'è Luftal. Inoltre, vedi cumu uttene un massaggio per aiutà à espulsà u gas più veloce.
2. Povira digestione
Cum'è l'eccessu di gas, a cattiva digestione hè ancu un prublema assai cumunu, chì si verifica quandu si mischia l'alimenti in modu sbagliatu o quandu si manghja alimenti ricchi in proteine o in eccessu di zuccheru.
Ciò chì si sente cum'è: hè cumunu di sperimentà altri sintomi cum'è ardori di stomacu, eruttazioni frequenti, una sensazione di pienezza in u stomacu è stanchezza eccessiva.
Cosa da fà: in più di cura dietetica, pudete sceglie di piglià tè digestivu, cum'è u tè boldo o finocchiu, o qualchì rimediu di farmacia, cum'è Gaviscon, Estomazil o sale di frutta, pò ancu esse adupratu. Vede ancu altre opzioni per finisce a cattiva digestione.
3. Stress eccessivu
I prublemi psicologichi causati da u stress eccessivu, cum'è a depressione o l'esaurimentu, ponu alterà u funziunamentu di u sistema gastrointestinale, causendu disconfort addominale chì pò esse confusu per prublemi in u stomacu o in l'intestinu.
Ciò chì si sente cum'è: altri segni ponu apparisce, cum'è diarrea, stinzia, nausea, diminuzione di l'appetitu, difficultà à dorme o dolore musculare.
Cosa da fà: l'ideale hè di pruvà à rilassassi per valutà se u dulore cala, praticà un eserciziu fisicu leggeru, avè un massaghju o ripusassi in una stanza tranquilla, per esempiu. Tuttavia, se i sintomi continuanu, un duttore deve esse cunsultatu per determinà s'ellu ci hè un'altra causa. Eccu alcuni modi naturali per alleviare u stress eccessivu.
4. Gastrite o ulceru gastricu
Inflammazione di u revestimentu di u stomacu, cunnisciuta cum'è gastrite, o a presenza di un ulceru pò causà un dolore severu in u ventre, soprattuttu dopu avè manghjatu o quandu manghjate alimenti assai piccanti o grassi.
Ciò chì si sente cum'è: in più di u dulore severu annantu à a zona di u stomacu, a frequenza di a malatia, a perdita di l'appetitu, u vomitu è u stomacu gonfiu sò cumuni.
Cosa da fà: quandu u dulore hè assai severu, un gastroenterologu deve esse cunsultatu per testi più specifici cum'è l'endoscopia per valutà l'esistenza di un ulceru, per esempiu. Tuttavia, finu à a consultazione, una nutrizione adeguata deve esse furnita per aiutà à alleviare i sintomi. Vede cumu duverebbe esse a dieta per a gastrite è l'ulcera.
5. Reflughju gastroesofagicu
U reflux accade quandu u cuntenutu acidicu di u stomacu ghjunghje à l'esofago, causendu irritazione è infiammazione di u rivestimentu di questu organu. Stu prublema hè più frequente in e persone cù ernia hiatus, sovrappeso, diabete o fumatori, ma pò accade in qualsiasi persona o età per altri prublemi, cum'è cambiamenti in u stomacu o un longu svuotamentu gastricu, per esempiu.
Ciò chì si sente cum'è: u dulore di solitu nasce in a fossa di u stomacu è hè accumpagnatu da una sensazione di brusgiu in a gola, eruttazioni frequenti, indigestione, cattivu fiatu o una sensazione di una palla in gola. Sti sintomi ponu aggravassi quandu si piega u corpu o quandu si chjina subitu dopu avè manghjatu.
Cosa da fà: evità di chjinà vi subitu dopu à manghjà, dorme cù a testata leggermente alzata, fà cambiamenti dietetichi è, in certi casi, piglià medicazione raccomandata da u gastroenterologu. Vede cumu si face u trattamentu.
6. Intolleranza à u lactosu o à u gluten
L'intolleranze alimentarie, cum'è u lattosiu o u glutine, accadenu quandu u corpu hè incapace di digerisce queste sostanze, causendu infiammazione di tuttu u sistema gastrointestinale, purtendu à u dolore diffusu è à u cunfortu dopu à i pasti, soprattuttu quandu l'alimentu cum'è pane, pasta, furmagliu o latte.
Ciò chì si sente cum'è: u dulore hè generalmente diffusu è accumpagnatu da altri segni cum'è un ventre gonfiu, diarrea, gas eccessivu, irritabilità o vomitu. Inoltre, a perdita di pesu è a perdita di massa musculare pò accadere cù u tempu.
Cosa da fà: in casu di suspettata intolleranza, un gastroenterologu deve esse cunsultatu per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu. In questi casi, duvete evità tutti l'alimenti cù a sostanza à a quale avete una intolleranza. Vede una lista di l'alimenti cù lattosiu o glutine, chì devenu esse evitati.
7. Intestinu irritabile
U sindrome di l'intestione irritabile hè un prublema chì provoca l'infiammazione di u rivestimentu di l'intestinu, è pò ùn avè una causa specifica o esse causatu da un stress eccessivu o da sensibilità à qualchi alimentu, per esempiu.
Ciò chì si sente cum'è: hè cumunu di sperimentà u dolore addominale cun crampi severi, periodi eccessivi di gas di diarrea intercalati da stinzia.
Cosa da fà: un gastroenterologu deve esse cunsultatu per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu. In i casi induve hè pussibule identificà ciò chì causa i sintomi, questu alimentu o situazione deve esse evitata. Capite cumu si pò sapè s'ellu hè un intestinu irritabile.
8. Prublemi in l'utru o in l'ovari
L'apparizione di prublemi in l'utru, cum'è infiammazione o endometriosi, è ancu cambiamenti in l'ovari, cume cisti, per esempiu, sò una di e cause principali di u dulore in u pede di u ventre in e donne. Scuprite 7 altri segni di prublemi di utru.
Ciò chì si sente cum'è: di solitu, stu tipu di dulore pò esse custante o cramping, è moderatu à severu, in più di causà sanguinamentu fora di u periodu mestruale o di a menstruazione irregulare, per esempiu.
Cosa da fà:s'ellu ci hè un dolore pelvicu chì pò esse ligatu à u ciclu menstruale hè impurtante d'andà à u ginecologu per fà testi, cum'è un fruttu di pap o un ultrasuone, per identificà s'ellu ci hè un prublema è per inizià u trattamentu adattatu.
9. Prublemi cù a cistifellea o u pancreas
Alcuni prublemi più gravi chì si presentanu in a cistifellea è u pancreas, cum'è a petra o l'infiammazione, ponu causà un dolore severu in u ventre superiore chì s'aggrava cù u tempu o diventa più intensu dopu i pasti.
Ciò chì si sente cum'è: in più di u dulore severu, altri sintomi ponu appare, cum'è febbre, gonfiore di u ventre, nausea, vomitu, diarrea o feci giallastre.
Cosa da fà: sti prublemi devenu esse trattati rapidamente è, dunque, s'ellu ci hè un suspettu di cambiamenti in a cistifellea o in u pancreas, si deve andà à l'uspidale per identificà u prublema è inizià u trattamentu adattatu. Vede cumu si face u trattamentu in casu di calcoli biliari o pancreatite acuta o cronica.
10. I vermi intestinali
Ancu se i vermi intestinali sò assai cumuni, soprattuttu in quelli chì preferenu i cibi rari, u dolore hè di solitu un sintomu più raru, apparisce quandu i vermi si sò sviluppati dapoi qualchì tempu.
Ciò chì si sente cum'è: i sintomi più cumuni di i vermi intestinali sò a perdita di pesu, prurito di l'annu, diarrea, cambiamenti d'appetitu, stanchezza senza ragione apparente è un ventre gonfiu.
Cosa da fà: duvete cunsultà un duttore di famiglia o un gastroenterologu per piglià una medicina per i vermi, cum'è Albendazole, per esempiu. Sapete chì altre precauzioni duverebbe piglià per eliminà i vermi.
11. Cancer di l'intestinu o stomacu
U dulore in u ventre hè raramente un segnu di cancheru, tuttavia, stati più avanzati di cancheru in l'intestinu o in u stomacu ponu causà un dolore costante chì hè difficiule da discrive.
Ciò chì si sente cum'è: in i casi di cancheru, u dulore hè guasi sempre accumpagnatu da altri sintomi cum'è u sangue in e feci o vomitu, sgabelli assai scuri, una sensazione costante di pesantezza in u stomacu o in a zona anale, stanchezza frequente o perdita di pesu senza una causa apparente. Vede ciò chì altri segni ponu avvisà di u cancheru di u stomacu o di l'intestinu
Cosa da fà: quandu si suspetta un cancheru, soprattuttu in u casu di una storia familiare di cancheru, hè cunsigliatu di cunsultà un gastroenterologu. Inoltre, e persone di più di 50 anni anu da avè endoscopia frequente è colonoscopia, postu chì anu un risicu più elevatu di sviluppà cancru.
Quandu andà à u duttore
In situazione di dolore in u ventre, si consiglia di andà à u duttore quandu:
- U dulore hè assai forte è impedisce e faccende cutidiane;
- Ùn ci hè migliurà i sintomi dopu à 2 ghjorni;
- I sintomi cum'è a frebba o vomitu persistente apparisce.
In questi casi, hè necessariu piglià medicazione prescritta da u duttore per mantene u funziunamentu currettu di l'organisimu, evitendu a disidratazione.