Mal di schiena quandu si respira: chì pò esse è chì fà
Cuntenutu
- 1. Influenza è fretu
- 2. Tensione musculare
- 3. Costocondrite
- 4. Pneumonia
- 5. Embolia pulmonaria
- 6. Pleurisy
- 7. Pericardite
- 8. Infartu di core
U dolore di schiena quandu si respira hè generalmente legatu à un prublema chì affetta i pulmoni o u rivestimentu di questu organu, cunnisciutu cum'è pleura. I casi più cumuni sò l'influenza è u fretu, ma u dulore pò ancu nasce in cambiamenti pulmonari più severi, cum'è pneumonia o embolia pulmonare, per esempiu.
Ancu s'ellu hè menu frequente, u dulore pò ancu esse un segnu di prublemi in altri lochi, da i musculi à u core, ma in queste situazioni, hè generalmente assuciatu à altri sintomi chì ùn implicanu micca solu a respirazione.
In ogni casu, a megliu opzione ogni volta chì sorge stu tipu di dolore, soprattuttu s'ellu dura più di 3 ghjorni o sì hè assai intensu, hè di cunsultà un pulmonologu o un medicu generale, per fà esami diagnostichi, cum'è i raggi X, identificendu u pussibule causa è inizià u trattamentu più adattu.
Cusì, e cause più cumuni di u mal di schiena quandu si respira includenu:
1. Influenza è fretu
A grippa è u fretu sò cundizioni di salute assai cumuni chì sò causati da l'entrata di virus in u corpu, chì causanu sintomi cum'è nasu seccu, tosse, stanchezza eccessiva è ancu frebba. Tuttavia, è ancu se hè menu frequente, sia l'influenza sia u fretu ponu ancu cunduce à l'apparizione di u dolore di schiena quandu si respira, chì di solitu hè legatu à l'accumulazione di secrezioni in e vie aeree o a stanchezza di i musculi respiratori per via di l'attu di rispirà.tussà.
Cosa da fà: i virus di l'influenza è di u fretu sò eliminati naturalmente da u sistema immunitariu stessu dopu qualchì ghjornu. Dunque, hè megliu aduttà misure chì aiutanu à rinfurzà e difese di u corpu è à ripiglià più rapidamente, cume u mantenimentu di u riposu è u bevimentu di assai liquidi durante u ghjornu. Scuprite 7 cunsiglii simplici per fà in casa è sbarrazzatevi di l'influenza più prestu.
2. Tensione musculare
A tensione musculare hè un'altra causa relativamente cumuna è minore di dolore quandu si respira. Sta cundizione accade quandu e fibre musculari soffrenu piccule rotture è, dunque, sò dolorose per 2 à 3 ghjorni. Questu pò accadere quandu fate un sforzu più grande cù i musculi di u schernu, chì pò accadere quandu avete una postura povera durante u ghjornu, esercitassi in palestra o semplicemente tossisce troppu duru durante una situazione di raffreddore o influenza.
Cosa da fà: a migliore forma di trattamentu per a tensione musculare hè u riposu, perchè evita l'usu di fibre musculari ferite. Inoltre, applicà una compressa fredda à u situ per e prime 48 ore, 3 à 4 volte à ghjornu, pò ancu aiutà à alleviare u dolore. Vede più nantu à a tensione musculare è chì fà.
3. Costocondrite
A Costocondrite si compone di infiammazione di e cartilagine chì cunnettanu l'ossu di u sternu à e coste. Sta cundizione di solitu provoca un dolore intensu in u pettu, chì pò finisce per irradià in u spinu, soprattuttu quandu si respira in profondità. Oltre à u dolore, a costocondrite pò ancu causà mancanza di respiru è dolore quandu si preme nantu à u sternu.
Cosa da fà: di solitu u dulore causatu da a costocondrite migliora cù l'applicazione di cumpresse calde in a regione di u sternu, in più di u riposu è di evità grandi sforzi. Tuttavia, quandu u dulore hè assai severu, o rende difficiule a realizazione di l'attività di ogni ghjornu, hè cunsigliatu di cunsultà un ortopedistu o un medicu generale, per valutà a necessità di inizià u trattamentu cù farmaci, cume analgesici è antiinflamatori. Amparate più nantu à sta cundizione è u so trattamentu.
4. Pneumonia
Ancu se a maiò parte di u tempu, u dolore di schiena quandu si respira hè solu un sintimu di a grippa o di u fretu, ci sò ancu situazioni induve u dulore s'aggrava è chì pò indicà una infezzione un pocu più grave, cum'è a pneumonia.
In questi casi, in più di u dulore, di a tosse è di u nasu chì ghjuvanu, chì sò cumuni cù a grippa è u fretu, altri segni è sintomi ponu apparisce, cum'è difficultà à respirà severa, frebba sopra i 38 ° C è flegma verdi o sanguinosa, per esempiu. Eccu cumu identificà una situazione di pneumonia.
Cosa da fà: in casu di suspettata di pneumonia hè sempre assai impurtante cunsultà un duttore, per diagnosticà u prublema è inizià u trattamentu u più adattu, chì pò cumprende l'usu di antibiotici. Tuttavia, è postu chì a pneumonia pò esse abbastanza contagiosa, soprattuttu se causata da un virus, si consiglia di, se hè pussibule, di mette una maschera quandu si lascia a casa.
5. Embolia pulmonaria
Ancu se più raru, l'embolismu pulmonare hè un altru prublema chì pò causà forti dolore à a schiena quandu si respira. Sta cundizione si verifica quandu unu di i navi pulmonari hè bluccatu da un coagulu, chì impedisce u sangue di passà à alcune parte di u pulmone. Quandu succede questu, in più di u dulore, i sintomi cum'è mancanza di respiru severu, tosse sanguinosa è pelle bluastra, per esempiu, sò cumuni.
L'embolisimu pò accade in chiunque, ma hè più frequente in e persone cù una storia di trombosi, chì anu prublemi di coagulazione, chì anu sovrappesu o chì anu un stilu di vita assai sedentariu.
Cosa da fà: postu chì si tratta di una situazione assai seria, ogni volta chì ci hè un suspettu d'avè un'embolia pulmonaria, hè cunsigliatu d'andà in urgenza u più prestu pussibule, per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu, chì hè di solitu principiatu cù l'usu di droghe chì aiutanu à distrughje u coagulu, cum'è l'eparina. Capite megliu ciò chì hè l'embolia, chì sò i sintomi è cumu trattallu.
6. Pleurisy
A pleurisia, o pleurite, hè un'altra cundizione chì pò causà severi dolori di schiena quandu si respira è chì accade quandu un tippu di liquidu s'accumula trà i dui strati di a pleura, chì hè a membrana chì riveste i pulmoni. Quandu accade, a pleura si gonfia è u dolore tende à aggravassi quandu si respira o tossisce in fondu. Inoltre, altri sintomi includenu tussi assai frequenti, mancanza di respiru è febbre persistente di bassa qualità.
Ancu s'ellu ùn hè micca cunsideratu cum'è una cundizione grave, a pleurisia pò esse un segnu impurtante, chì di solitu si pone in e persone chì anu un altru prublema respiratoriu è pò significà chì u trattamentu per quellu prublema ùn hà micca un effettu.
Cosa da fà: u suspettu di pleurite deve esse sempre valutatu da un duttore, hè dunque cunsigliatu d'andà à l'uspidale. U trattamentu hè guasi sempre iniziatu cù un antiinflamatori per alleviare l'infiammazione in a pleura è migliurà i sintomi, ma u duttore hà ancu bisognu d'identificà a causa di a pleurite. Vede più nantu à a pleurisia, cumu identificallu è trattallu.
7. Pericardite
U dolore di schiena quandu si respira hè guasi sempre legatu à un prublema pulmonariu, tuttavia, pò ancu nasce in certi prublemi cardiaci, cum'è pericardite. A pericardite hè l'infiammazione di a membrana chì copre u musculu di u core, u pericardiu, chì in più di u dolore toracicu severu, pò ancu causà un dolore intensu chì irradia in u spinu, soprattuttu quandu si prova à piglià un soffiu prufondu.
A pericardite hè più cumuna in e persone chì anu qualchì tipu d'infezzione o infjammazione in un'altra parte di u corpu, cum'è pneumonia, tuberculosi, artrite reumatoide o ancu una cavità. Vede in più dettu cumu identificà una situazione di pericardite.
Cosa da fà: u trattamentu di a pericardite pò esse relativamente faciule, soprattuttu quandu u prublema hè identificatu in una prima fase. Cusì, s'ellu ci hè un suspettu di un prublema di core, hè cunsigliatu di cunsultà un cardiologu per valutà i sintomi, è ancu a storia di a salute, ghjunghjendu à u diagnosticu è indicendu u trattamentu più adattu.
8. Infartu di core
Ancu se u sintomu u più cumunu di un attacu di core hè l'apparizione di dolore assai intensu, in forma di strettezza, in u pettu, ci sò ancu casi in i quali u dulore cumencia cù un ligeru fastidiu in u spinu chì s'aggrava quandu si respira. Altri sintomi chì ponu esse assuciati sò zinzichi in unu di i bracci, di solitu à manca, nausea è malessere generale, è ancu difficoltà à respirà.
Ancu se l'infartamentu hè relativamente raru, hè una situazione di più in più frequente, soprattuttu in quelli chì anu qualchì fattore di risicu, cum'è manghjà una dieta sbilanciata, esse fumatore, vive sempre in stress o avè una storia di pressione alta, diabete o colesterolu.
Cosa da fà: ogni volta chì ci hè un suspettu di un infartu, hè assai impurtante d'andà à l'uspidale prestu, postu chì più prestu vi serà diagnosticatu, più grande serà a pussibilità di trattà u prublema è di prevene l'apparizione di cumplicazioni. Amparate più nantu à cumu ricunnosce un pussibule attaccu di core