7 cause di dolore à u fegatu è cume si tratta

Cuntenutu
- 1. Infezzione
- 2. Malatie autoimmune
- 3. Malatie genetiche
- 4. Alcolu in eccessu
- 5. Abusu di droga
- 6. Cancer
- 7. Accumulazione di grassu
- Altri sintomi di prublema di fegatu
- Rimediu casanu per u dolore di u fegatu
- Cumu prevene u dolore di u fegatu
- Quandu andà à u duttore
U dulore à u fegatu hè un dolore situatu in a regione suprana destra di l'addome è pò esse un segnu di malatie cum'è infezioni, obesità, colesterolu o cancru o pò accade per via di l'esposizione à sustanzi tossichi cum'è alcolu, detergenti o ancu medicazione.
U trattamentu dipende da a malattia chì a causa è da i sintomi associati, tuttavia, pò ancu esse impeditu cù a vaccinazione, una nutrizione curretta, eserciziu fisicu o evitendu cumpurtamenti risicati cum'è spartera di siringhe o impegnu in sessu senza prutezzione.
1. Infezzione
U fegatu pò esse infettatu da virus, batteri, funghi o parassiti, causendu infiammazione è cambiamenti in u so funziunamentu. I tippi più cumuni di infezioni epatiche sò l'epatite A, B è C, trasmessa da virus, chì in più di causà dolore epaticu, pò causà sintomi cum'è perdita di appetitu, nausea è vomitu, stanchezza, dolore in i musculi è articulazioni, dolore testa , sensibilità à a luce, sgabelli chjari, urina scura, pelle gialla è ochji.
L'epatite A pò esse trasmessa per cuntattu cù l'acqua o cibu contaminati, è l'epatite B è C sò generalmente trasmesse per cuntattu cù sangue contaminatu o secrezioni, è ponu esse asintomatiche, ma u trattamentu hè sempre necessariu per prevene danni à u fegatu.
Cumu trattà:U trattamentu per l'epatite consiste in l'usu di farmaci cum'è Interferon, lamivudine o adefovir per circa 6 à 11 mesi, secondu u tippu di epatite è a risposta à u trattamentu, è una dieta faciule da digerisce basata nantu à a gelatina deve esse ancu aduprata ., pesciu o risu, per esempiu. Vede l'alimenti più facilmente digeribili.
L'epatite hè curabile a maiò parte di u tempu, ma quandu u trattamentu ùn hè micca fattu currettamente, aumenta u risicu di sviluppà cirrosi è cancru di fegatu. Questa malattia pò ancu esse prevenuta cù vaccini contr'à l'epatite A è B, cù l'usu di preservativi durante i rapporti sessuali, evitendu u spartimentu di e siringhe è aduttendu boni misure igieniche. Amparate più nantu à prevene a trasmissione di u virus di l'epatite.
2. Malatie autoimmune
In e persone cun malatie autoimmune, u so sistema immunitariu attacca u corpu stessu, è pò ancu influenzà u fegatu. Esempii di tali malatie sò l'epatite autoimmune, a cirrosi biliare primaria è a colangite sclerosante primaria.
L'epatite autoimmune hè una malattia rara, in a quale u corpu attacca e cellule di u fegatu stessu causendu l'infiammazione è causendu sintomi cum'è u dolore addominale, a pelle giallastra o nausea. A cirrosi biliare primaria, invece, consiste in a distruzzione progressiva di i canali biliari situati in u fegatu, è a colangite sclerosante provoca u so restringimentu causendu fatica è prurito, o ancu cirrosi è fallimentu epaticu.
Cumu trattà: L'epatite autoimmune hè curabile se un trapianto di fegatu hè fattu, in i casi i più gravi. Tuttavia, a malattia pò esse cuntrullata cù l'usu di droghe corticosteroidi, cum'è prednisone, o immunosuppressanti, cum'è azatioprina. Inoltre, duvete manghjà una dieta equilibrata, evitendu l'ingestione di alcolu è alimenti cù assai grassu. Vede chì cibi sò adatti per l'epatite autoimmune.
In a cirrosi biliare primaria è a colangite sclerosante, l'acidu ursodeossicholicu hè u trattamentu di scelta, è s'ellu si principia appena i primi sintomi cumpariscenu, pò rallentà a prugressione di a malattia, evitendu l'apparizione di cirrosi. In una fase terminale, u solu trattamentu chì guarisce a malattia hè u trapianto di fegatu.
3. Malatie genetiche
U dulore in a regione di u fegatu pò ancu esse causatu da malatie genetiche chì portanu à l'accumulazione di sostanze tossiche in u fegatu, cume l'emocromatosi ereditaria, chì provoca l'accumulazione eccessiva di ferru in u corpu, ossaluria, chì porta à un aumento di l'acidu ossalicu in u fegatu. o a malattia di Wilson, in cui ci hè un accumulu di rame.
Cumu trattà: L'emocromatosi pò esse trattata evitendu cibi cun grande quantità di ferru, cum'è carne rossa, spinach o fasgioli verdi, per esempiu. Vede più alimenti chì cuntenenu ferru.
In casu di ossaluria, si deve riduce u cunsumu di ossalatu prisente in spinaci è noci per esempiu è, in casi più gravi, pò esse necessariu di ricorrere à dialisi o trapianti di fegatu è di rene. A malattia di Wilson pò esse trattata riducendu l'ingestione di alimenti ricchi in rame, cum'è e cozze o pigliendu sostanze chì si leganu à u rame, aiutendu à eliminallu in l'urina cum'è a penicillamina o l'acetatu di zincu, per esempiu. Vede più nantu à a malatia di Wilson.
4. Alcolu in eccessu
L'epatite alcolica hè causata da un eccessivu bere di bevande alcoliche, chì causanu forti dolori addominali, nausea, vomitu è perdita di appetitu, per esempiu, è se ùn hè trattatu, pò causà gravi danni à u fegatu.
Cumu trattà:U trattamentu cunsiste à suspende l'ingestione d'alcol è aduprà medicamenti cum'è l'acidu ursodeossicholicu o a fosfatidilcolina, chì riducenu l'infiammazione di u fegatu è allevanu i sintomi. In i casi più severi, un trasplante di fegatu pò esse necessariu.
5. Abusu di droga
L'epatite medicata hè causata da esposizione à sostanze tossiche, da eccessu di medicinali o ancu da reazioni allergiche à queste, chì ponu causà danni à e cellule epatiche.
Cumu trattà:U trattamentu cunsiste in a sospensione immediata di a droga o sustanza tossica chì hè a fonte di u prublema è, in casi più severi, l'usu di corticosteroidi pò esse necessariu finu à u funziunamentu normale di u fegatu.
6. Cancer
U cancheru di u fegatu pò influenzà l'epatociti, i canali biliari è i vasi sanguigni è di solitu hè assai aggressivu, chì pò causà dolore in l'addome, nausea, perdita di appetitu è ochji gialli, per esempiu. Vede più sintomi di cancru di fegatu.
Cumu trattà:Di solitu hè necessariu ricorrere à una chirurgia per rimuovere a regione di u fegatu affettata, è pò esse necessariu sottumessi chimioterapia o radioterapia prima di eseguì, per diminuisce a dimensione di u cancheru.
7. Accumulazione di grassu
L'accumulazione di grassu in u fegatu hè cumuna in e persone cun obesità, colesterolu altu o diabete, è pò esse asintomatica o causà sintomi cum'è u dolore in u latu drittu di l'addome, u ventre gonfiu, nausea è vomitu.
Cumu trattà:U trattamentu per u grassu in u fegatu si compone di eserciziu fisicu regulare è di una dieta adatta basata nantu à carni bianche è verdure. Se ci hè un cambiamentu in i livelli di colesterolu in sangue, u duttore pò indicà l'usu di medicazione per u cuntrollu. Fighjate u video seguente è vedi i cunsiglii da u nostru nutrizziunistu, di a dieta cunsigliata per u fegatu grassu:
Altri sintomi di prublema di fegatu
Verificate i sintomi sottu è scopre se pudete avè un prublema di fegatu o chì altre malatie ponu esse in relazione:
- 1. Sentite u dolore o u cunfortu in a parti suprana dritta di u vostru ventre?
- 2. Ti senti malatu o sturditu spessu?
- 3. Avete frequenti mal di testa?
- 4. Ti senti stancu più faciule?
- 5. Avete parechje macchie viole nantu à a vostra pelle?
- 6. I vostri ochji o a vostra pelle sò gialli?
- 7. A to urina hè fosca?
- 8. Avete sentitu una mancanza d'appetitu?
- 9. Sò i vostri sgabelli gialli, grisgi o bianchicciu?
- 10. Sentite chì u vostru ventre hè gonfiu?
- 11. Vi sentite prurigine in tuttu u vostru corpu?
Rimediu casanu per u dolore di u fegatu
Un grande rimediu casanu per alleviare è curà i prublemi di fegatu hè u tè di cardo, chì hà silimarina in a so cumpusizione, assai efficace in disordini biliari, epatite, fegatu grassu, malatie di fegatu tossicu o ancu cirrosi epatica.
Ingredienti
- 2 cucchiaini di frutti di cardo;
- 1 vetru d'acqua bullente.
Modu di preparazione
Pour un vetru d'acqua bullente nantu à i frutti schiacciati di cardo è lasciate riposà per circa 10 minuti. A dosa cunsigliata hè di 3 à 4 tazze à ghjornu.
Cumu prevene u dolore di u fegatu
U dolore in a regione di u fegatu pò esse prevenutu se e seguenti precauzioni sò prese:
- Bei alcolu cù moderazione;
- Evite cumpurtamentu risicatu cumu fà sessu senza prutezzione, aduprà droghe, o sparte siringhe, per esempiu;
- Uttenite i vaccini contr'à u virus di l'epatite A è B;
- Aduprate medicazione cù parsimonia, evitendu l'interazzione di droga;
- Purtate una maschera è prutegge a pelle quandu si utilizanu prudutti tossichi cuntenuti in vernici è detergenti, per esempiu;
Inoltre, hè ancu assai impurtante di fà eserciziu rigulari è di manghjà una dieta equilibrata, cù alimenti chì aiutanu à disintossicà u fegatu, cum'è u limone o a carciofa, per esempiu. Vede più alimenti chì detoxificanu u fegatu.
Quandu andà à u duttore
Duvete andà à u duttore quandu u dolore addominale diventa severu è persistente o quandu hè accumpagnatu da altri sintomi, cume a pelle è l'ochji gialli, gonfiore in e gambe, prurito generalizatu di a pelle, presenza di urina scura è sgabelli chiari o sanguinosi, perdita di pesu, stanchezza, nausea, vomitu o perdita di appetitu.
Durante a cunsultazione, u duttore realizerà un esame fisicu per capisce induve face male è pò dumandà parechje dumande nantu à altri sintomi è abitudini alimentari, è pò urdinà alcune prove cume ecografia, MRI o tomografia, analisi di sangue o biopsia di fegatu. Vede in chì consistenu questi esami.