Chì pò esse u Dolore Intestinale è chì fà
Cuntenutu
- 1. Strainu
- 2. Diarrea
- 3. Sindrome di l'intestione irritabile
- 4. Intulleranza alimentaria
- 5. Malattia infiammatoria di l'intestinu
- 6. Ostruzione intestinale
- 7. Infartu intestinali
- 8. Diverticulite
- 9. Appendicite
- 10. Tumore intestinale
I cambiamenti in l'intestinu sò cause cumuni di dolore in u ventre, chì ponu esse causati sia da cause lievi sia da causà assai disagiu, ma ponu ancu avè cause gravi è chì, se ùn sò micca trattati rapidamente, ponu mette in periculu a vita di a persona.
Alcune di e cause più cumuni includenu stinzia, infezioni, intolleranza alimentaria, infiammazione o ancu tumori, chì ponu causà dolore è altri sintomi cum'è nausea, vomitu, diarrea o cambiamenti in feci. Per identificà ciò chì pò esse u dulore in u ventre, è cunfirmà s'ellu hè o micca dovutu à un cambiamentu in l'intestinu, hè assai impurtante di circà l'assistenza da u duttore, chì puderà fà valutazioni cliniche è dumandà testi chì cunfermanu a causa.
Ancu se solu l'evaluazione medica pò identificà accuratamente di chì dulore in l'intestinu si tratta, avemu riassuntu quì alcune di e cause principali, chì includenu:
1. Strainu
Cunnisciuta ancu cum'è stinzia o stinzia, a stinzia si verifica quandu ci sò menu di 3 muvimenti intestinali à a settimana, pruvucendu sgabelli secchi è induriti chì anu più difficultà à esse eliminati, è dinò una sensazione di svuotamentu incompletu di l'intestinu, gonfiore è fastidiu addominale.
A stinzia hè assai cumuna, è tende à esse più frequente in e persone chì ùn anu micca l'abitudine di usà di regula u bagnu, tenendu a voglia di defecà, in più di una dieta povera in fibre è acqua, l'usu di certi medicinali, cume l'antidepressivi , antiinflamatori, corticosteroidi o droghe psicotropiche, è malatie cum'è u diabete, l'ipotiroïdismu, u Parkinson o altre malatie neurologiche, per esempiu.
Cosa da fà: in più di i cambiamenti di abitudini alimentari, aumentendu a quantità di fibra è acqua in a dieta, hè cunsigliatu di circà l'assistenza medica per guidà a necessità di l'usu di lassativi, o trattamentu per a causa chì hà causatu stu sintumu.
Inoltre, hè impurtante praticà attività fisica spessu è defecà ogni volta chì vi pare. Amparate più nantu à ciò chì si deve fà per cumbatte a stinzia.
2. Diarrea
Accade quandu ci sò 4 o più muvimenti intestinali à u ghjornu, cù cambiamenti in a cunsistenza è u cuntenutu di e feci, a causa più cumuna hè a gastroenterite, causata da infezioni virali o batteriche, chì provoca u dolore addominale per via di un aumentu di peristalsi è di contrazioni in l'intestinu. ., in più di nausea, vomitu è, in certi casi, frebba.
Altre cause di diarrea è di dolore addominale includenu ancu vermi intestinali, malatie chì causanu cambiamenti in l'assorbimentu di l'alimentu, cum'è a malatia celiaca, l'intolleranza alimentaria, l'usu di medicinali o l'intestinu irritabile, per esempiu. Amparate più nantu à e cause di a diarrea.
Cosa da fà: u trattamentu di a diarrea dipende da a causa, è hè guidatu da u duttore, chì pò cumprende l'usu di antibiotici per trattà infezioni, anti-spasmodichi per riduce i crampi, idratazione è cura cù l'alimentu.
3. Sindrome di l'intestione irritabile
Cunnisciutu ancu cum'è sindrome di l'intestinu irritabile, hè un disordine funzionale di l'intestinu chì causa dolore addominale chì migliora dopu a defecazione, in più di cambiamenti in a frequenza, a cunsistenza è l'aspettu di e feci, alternendu trà periodi di diarrea è stinzia. Ancu se a causa di stu sindromu ùn hè micca capita bè, hè cunnisciutu per aggravassi durante i periodi di stress è ansietà.
Cosa da fà: in casu di suspettu di sindrome di l'intestinu irritabile, hè necessariu cercà l'assistenza da u gastroenterologu, chì puderà fà a valutazione clinica è dumandà testi chì ponu escludere altre cause è cunfirmà a malatia.
Hè ancu cunsigliatu di fà cambiamenti in a dieta, evitendu l'alimenti chì ponu causà gasu è diarrea è aumentendu u cunsumu di fibra, per esempiu. Alcuni medicamenti, cume i probiotici è l'antidepressivi, chì calmanu sia u dolore sia altri sintomi, aiutanu ancu à trattà i prublemi emotivi relativi à u sindrome, cume a depressione, l'ansietà è i disordini di u sonnu. Amparate nantu à altre opzioni di trattamentu per u sindrome di l'intestione irritabile.
4. Intulleranza alimentaria
L'intulleranza à certi alimenti, cumpresi i più cumuni cum'è u lattosiu, u glutine, u levitu, l'alcolu o u fruttosiu, per esempiu, sò cause impurtanti di sintomi cum'è u dulore in u ventre, a diarrea, u disagiu è u gonfiore addominale.
Generalmente, l'intolleranza hè causata da a mancanza di l'enzima rispunsevule per a digestione di l'alimentu, i sintomi di solitu apparisce o sempre peghju dopu avè manghjatu l'alimenti responsabili.
Cosa da fà: se ci hè un suspettu di intolleranza alimentaria, hè indicatu un seguitu cù u gastroenterologu cun u nutrizziunistu. Generalmente, si consiglia di evità l'alimentu, tuttavia, in certi casi hè pussibile rimpiazzà l'enzima mancante.
5. Malattia infiammatoria di l'intestinu
A malatia infiammatoria di l'intestini hè caratterizata da a malattia di Crohn o da a colite ulcerosa, è ancu se e cause esatte di queste malatie ùn sò micca cunnisciute, sò cunnisciute per esse relative à prublemi autoimmuni è genetichi.
In e malatie infiammatorie di l'intestinu, l'infiammazione affetta u muru intestinale, è pò ancu accade in ogni locu di u trattu digestivu, da a bocca à l'anu, causendu sintomi cum'è dolore addominale, dolore à u rettu, diarrea, perdita di appetitu, perdita di pesu, debolezza , nausea, vomitu, sanguinamentu, frebba è anemia.
Cosa da fà: hè necessariu seguità cù u gastroenterologu, chì puderà indicà medicazione chì aiuta à riduce l'infiammazione, cum'è Sulfasalazine. In certi casi, pò ancu esse necessariu di fà interventi chirurgichi.
6. Ostruzione intestinale
L'ostruzzione intestinale hè una emergenza medica, è pò accade per via di situazioni cum'è u volvulus, chì hè a torsione intestinale, una ernia strangulata o tumori in l'intestinu, per esempiu.
Un ostaculu pò accade sia in l'intestinu chjucu sia in u grossu, è provoca l'accumulazione di gasi, feci è liquidi, scatenendu una intensa infiammazione in l'intestinu, crampi severi in l'addome, distensione, perdita di appetitu è vomitu.
Cosa da fà: in presenza di segni è sintomi chì indicanu ostruzione intestinale, hè necessariu andà in sala d'urgenza, induve u duttore hà da fà testi, cume a radiografia addominale, in più di a valutazione clinica, per cunfirmà o micca stu cambiamentu.
7. Infartu intestinali
L'infartu di l'intestione, chjamatu ancu ischemia intestinale, si pone quandu ci hè una ostruzione di u flussu di sangue à i vasi sanguini chì furniscenu questi organi. Provoca forti dolori addominali, vomitu è frebba, soprattuttu dopu avè manghjatu, è deve esse trattatu rapidamente per riduce i risichi per a salute di a persona interessata.
Hè più cumunu in e persone di più di 60 anni è più frequente in l'omi chè in e donne. Pò influenzà sia l'intestinu tenue sia u colon.
Cosa da fà: dopu avè rilevatu st'alterazione, u duttore pò indicà una chirurgia per caccià e parti necrotiche di l'intestinu o per aiutà à sbloccà u vasciu sangu.
8. Diverticulite
A Diverticulite hè l'infiammazione è l'infezzione di i diverticuli, chì sò piccule pieghje o sacche chì apparenu nantu à i muri di l'intestinu grossu, è provoca dolore in l'abdomen, cambiamenti in u ritmu intestinale, vomitu, frebba è brividi.
Cosa da fà: u trattamentu si face cù antibiotici, analgésichi, idratazione è cambiamenti in a dieta. Solu in certi casi, in i quali si presentanu complicazioni, a chirurgia pò esse indicata. Amparate più nantu à ciò chì hè è cumu trattà a diverticulite.
9. Appendicite
Hè una infiammazione di l'appendice, chì hè un picculu organu situatu à u latu drittu di l'addome, chì hà una cunnessione diretta cù l'intestinu. Questa infiammazione hè severa è pò esse caratterizata da u dolore in a regione periumbilicale, vale à dì, u ritornu di l'ombelicu, chì cresce è si sparghje in a regione inferiore destra di l'abdomen in menu di 24 ore. Oltre à u dolore, ci ponu esse nausea, vomitu è frebba uguale o superiore à 38ºC. U dulore di solitu aumenta quandu si cammina o tossu.
Cosa da fà: u modu principale per trattà l'appendicite hè cù a chirurgia, è l'antibiotici è l'idratazione sò ancu indicati.
10. Tumore intestinale
U cancheru di l'intestione hè una di e cause di u dolore addominale, ancu s'ellu hè menu cumunu. U cancheru intestinale hè suspettatu quandu, in più di i cambiamenti di u ritmu intestinali, ci hè una perdita di pesu, dolore addominale o sanguinamentu in e feci, per esempiu.
Cosa da fà: dopu avè fattu testi chì identificanu u tumore, u trattamentu hè guidatu da l'oncologu, è include sessioni di chimioterapia, radioterapia è / o chirurgia. Vede più dettagli nantu à u trattamentu di u cancheru di l'intestione.