Ci hè u megliu tempu per bronzà fora à u sole?
Cuntenutu
- U megliu mumentu di a ghjurnata per abbronzassi
- Rischi di cuncia
- Una nota annantu à i letti di cuncia
- Cunsiglii è precauzioni per l'abbronzatura
- Evite:
- Assicuratevi di:
- Purtà si
Ùn ci hè micca un benefiziu per a salute per l'abbronzatura, ma alcune persone semplicemente preferiscenu cumu a so pelle sembra cun un bronzu.
L'abbronzatura hè una preferenza persunale, è u sole à l'aria aperta - ancu quandu si porta SPF - hè sempre un risicu per a salute (ancu s'ella hè pensata per esse un pocu più sicura ch'è aduprà un lettu di cuncia).
Se sceglite di bronzà, ci hè u megliu mumentu di a ghjurnata per bronzà fora.
U megliu mumentu di a ghjurnata per abbronzassi
Se u vostru scopu hè di bronzà più veloce in u più cortu tempu, allora hè megliu esse fora quandu i raggi di u sole sò i più forti.
Questa scadenza varierà leggermente secondu induve vive. Ma generalmente, u sole hè u più forte trà 10 ore è 4 ore.
Sicondu a, a crema solare hè particularmente impurtante trà 10 ore è 2 ore, ancu se duverebbe sempre purtà un filtru solare cù SPF.
À meziornu, u sole hè u più altu in u celu, ciò chì significa in realtà chì u sole hè u più forte (misuratu aduprendu l'indice UV) perchè i raggi anu a distanza più corta per viaghjà à a Terra.
Pudete ancu ottene una sunburni in a prima mattina o in a tarda dopu meziornu, è hè impurtante di purtà un filtru solare ancu in i ghjorni nuvolosi, quandu quant'è sempre prisenti.
Rischi di cuncia
Pudete piace u vostru modu di vede cun un bronzu, è u sole pò arricchisce temporaneamente u vostru umore per via di l'esposizione à a vitamina D, ma l'abbronzatura hè assai risicata.
cumprendi:
- Cancru di a pelle. A troppu esposizione di a pelle à i raghji UVA pò dannà l'ADN in e vostre cellule di a pelle è potenzialmente portà à u cancheru di a pelle, in particulare u melanoma.
- Disidratazione.
- Sunburn.
- Rash calore. L'eruzione cutanea si verifica in umidità o temperature calde quandu i pori sò intuppati, pruvucendu si formanu urti nantu à a pelle.
- Invechjamentu prematuru di a pelle. I raghji UV ponu fà perde l'elasticità di a pelle, resultendu in rughe premature è macchie scure.
- Dannu à l'ochji. I vostri ochji ponu esse brusgiati da u sole chì hè per quessa chì l'occhiali da sole cù prutezzione UV sò impurtanti.
- Soppressione di u sistema immunitariu. U sistema immune di u corpu pò esse suppressu da l'esposizione UV, lasciendulu più vulnerabile à a malatia.
Una nota annantu à i letti di cuncia
I letti abbronzanti interni ùn sò micca sicuri. A luce è u calore chì emettenu espone u vostru corpu à livelli periculosi di raggi UV.
L'Agenzia Internaziunale di l'Organizazioni Mundiali di a Salute per a Ricerca nantu à u Cancer (IARC) classifica e cabine di cuncia o i letti cum'è cancerigeni per l'omu (Classe 1).
Sicondu Harvard Health, "A radiazione UVA [in i letti di cuncia] hè finu à trè volte più intensa ch'è l'UVA in u sole naturale, è ancu l'intensità UVB pò avvicinassi à quella di u sole luminosu".
I letti abbronzanti sò estremamente risicati è ùn devenu micca esse usati.
Cunsiglii è precauzioni per l'abbronzatura
Ci sò e precauzioni chì pudete piglià chì vi rendenu menu vulnerabile à i danni da u sole è à e scottature.
- L'abbronzatura pò esse più sicura se ùn stete micca fora per longu periudu di tempu.
- Arricurdatevi sempre di beie acqua.
- Purtate prudutti cù SPF nantu à a vostra pelle, labbra, è e cime di e mani è di i pedi.
- Prutegge i vostri ochji cù occhiali da sole cù una prutezzione UV à 100%.
Manghjà cibi ricchi di licopene, cum'è a pasta di pomodori, ponu rende a to pelle menu vulnerabile à e scottature, ancu se duvete sempre avè una crema solare.
Evite:
- addurmintendusi à u sole
- chì porta un SPF di menu di 30
- beie alcolu, chì pò esse disidratante è compromettenu a vostra capacità di sente u dolore di una furmazione di sunburn
Assicuratevi di:
- riapplica a crema solare ogni 2 ore è dopu andà in acqua
- applicate prudutti cù SPF à a vostra linea di capelli, pedi, è altri lochi chì ponu esse facilmente mancati
- aduprate almenu una unza di filtru solare per copre u vostru corpu (circa a dimensione di un vetru pienu)
- vultulà friquintamente per avè menu pussibilità di brusgià
- beie acqua, porta un cappellu, è prutege i vostri ochji cù occhiali da sole
Purtà si
Ùn ci hè micca benefici per a salute per a cuncia. A pratica di chjinassi à u sole hè in realtà risicata è aumenta u potenziale di sviluppà u cancheru di a pelle.
Sè avete da bronzà, tuttavia, è u vostru scopu hè di bronzà rapidamente, u megliu tempu hè trà 10 ore è 16 ore.
Portate sempre un pruduttu cù SPF quandu cunciate, bevete molta acqua, è girate spessu per evità di esse brusgiatu.