Dolore pelvicu: chì pò esse è cumu trattallu

Cuntenutu
- 1. Còlica menstruale
- 2. Gravidanza
- 3. Infezzione urinaria o prublemi di reni
- 4. Endometriosi
- 5. Fibru uterinu
- 6. Malatie ovariche
- 7. Malatia inflamatoria pelvica
- 8. Vulvovaginite
- 9. Appendicite o diverticulite
- 10. Hernia inguinale
- Cosa da fà in casu di dolore pelvicu
U dulore pelvicu hè un dolore risentitu in a regione sottu à l'abdomen, cunnisciutu ancu cum'è "pede di u ventre" è hè di solitu un segnu di prublemi ginecologichi, urologichi, intestinali o di gravidanza.
Stu sintumu hè più cumunu in e donne, ma pò cumparisce ancu in l'omi, essendu più ligatu à prublemi intestinali o di prutata, per esempiu.
Per fà u diagnosticu currettu di a causa di stu dolore, duvete andà à u duttore è fà testi cum'è urina, ultrasuoni o tomografia computerizata, se u duttore u considera necessariu. Sicondu a causa, u trattamentu pò cumprende l'usu di antidolorifici, antiinflamatori o antibiotici, è ci sò ancu casi induve a cirurgia pò esse necessaria, cum'è in casu di fibromi o tumori, per esempiu.
1. Còlica menstruale
Hè più cumuni in l'adulescenti è hè causatu da una cuntrazzioni uterina involuntaria durante a menstruazione, tendendu à migliurà cù l'anni è cù a gravidanza. I crampi menstruali chì apparsu più tardi, chì si aggravanu progressivamente in i mesi o chì duranu più di u periodu di a menstruazione ponu indicà altre situazioni, cum'è l'endometriosi. Alcune donne segnalanu u dolore pelvicu cù l'usu di u DIU, a maiò parte di u tempu si verifica per u cattivu posizionamentu di u dispositivu in l'utru.
Cumu trattà: u ginecologu pò indicà analgesici è antiinflamatori da aduprà durante i periodi di dolore. In certi casi, e pillule ormonali ponu esse aduprate per aiutà à regulà a menstruazione è allevia u dolore pelvicu.
2. Gravidanza
U dulore pelvicu in a gravidanza hè abbastanza cumunu è pò esse causatu da a produzzione di un ormone chjamatu relaxin chì hè incaricatu di rende i ligamenti più elastichi, di rende e articulazioni più libere per u partu, è di aumentà a pressione annantu à l'organi è i musculi in a regione. di u pelvis mentre a gravidanza avanza.
U dulore ùn hè micca severu, è pò principià finu à u primu trimestre di gravidanza o pò cumparisce solu qualchi ghjornu prima di a consegna. A maiò parte di u tempu u dulore si pone à a fine di a gravidanza quandu u pesu di u ventre cumincia à esse più grande.
Tuttavia, in certi casi, pò indicà una complicazione più seria di stu periodu, cume una gravidanza ectopica o un abortu, allora ogni volta chì u dolore pelvicu appare à u principiu di una gravidanza o dopu un ritardu menstruale, hè impurtante cunsultà cun un ginecologu.
3. Infezzione urinaria o prublemi di reni
Ci hè parechje cause urologiche chì ponu causà dolore in a zona pelvica. Questi includenu:
- Infezzione urinaria;
- Calculu di e vie renale o urinariu;
- Tumore di a vejiga;
- Cambiamenti in a prutata in l'omi, cum'è infjammazione o tumori;
Se u dolore pelvicu hè accumpagnatu da u dulore quandu urina, a presenza di sangue in l'urina o a frebba, e cause urologiche sò più prubabili, è hè necessariu cunsultà cù u duttore per fà testi di urina è ultrasuoni di e vie urinarie, se necessariu.
Cumu trattà: di solitu u trattamentu di l'infezzione di e vie urinarie si face cù antibiotici prescritti da u duttore, chì devenu esse aduprati durante tuttu u periodu cunsigliatu da u ginecologu. Capite megliu cumu si tratta l'infezzione di e vie urinarie.
4. Endometriosi
L'endometriosi hè a crescita di u tessutu endometriale fora di l'utru, chì provoca infjammazione è dolore pelvicu chì aggrava a menstruazione, aumenta u flussu menstruale, in più di u dulore durante u cuntattu intimu è di difficultà à rimanere incinta. Ùn hè micca faciule d'identificà l'endometriosi, è pò esse necessariu di fà testi cum'è ecografia o ancu chirurgia cù biopsia. Capite i sintomi principali chì indicanu endometriosi.
Cumu trattà: quandu dolce, u trattamentu pò esse fattu cù medicinali per alleviare u dolore, cum'è Ibuprofene, tuttavia, in casi più severi, ponu esse aduprati rimedii ormonali o chirurgia per l'endometriosi, chì aiutanu à riduce a quantità di tessutu endometriale fora di l'utru.
5. Fibru uterinu
I fibromi uterini sò tumori benigni furmati in u tessulu musculu chì forma l'utru, è ancu se ùn causanu micca sempre sintomi, ponu causà dolore pelvicu, sanguinamentu o difficoltà à restà incinta. Scopri di più nantu à ciò chì hè u fibroid è ciò chì ne provoca.
Cumu trattà: ùn hè micca sempre necessariu di trattà, essendu indicatu l'usu di droghe analgesiche per alleviare u dolore pelvicu, quandu hè necessariu. Tuttavia, quandu provoca sintomi severi o difficoltà per restà incinta, u ginecologu pò raccomandà una chirurgia o altre tecniche, cume l'embolizazione o a cauterizazione di u muru di l'utru, per rimuovere u tumore.
6. Malatie ovariche
A presenza di cisti, tumori o infezioni ovariani pò causà dolore pelvicu, postu chì causanu distensione, cuntrazzione o infiammazione di i musculi di u sistema riproduttivu, in più di aumentà u risicu di torsione ovarica, situazione chjamata torsione annessa. In questi casi, pò esse necessariu aduprà droghe antiinfiammatorie, antibiotici o fà una chirurgia, secondu ogni casu.
Un'altra causa cumuna di u dulore pelvicu hè u dolore ovulatoriu, cunnisciutu ancu cum'è "dolore mediu", postu chì si pone durante l'ovulazione, chì durante stu periodu ci hè una stimolazione ormonale intensa, cù a liberazione di ovociti da l'ovariu, chì pò causà dolore chì, di solitu, dura da 1 à 2 ghjorni.
Cumu trattà: u prublema in l'ovariu deve esse sempre identificatu currettamente da u ginecologu, chì pò indicà l'usu di antidolorifici o antiinflamatori per alleviare i sintomi quandu si presentanu o ancu chirurgia.
7. Malatia inflamatoria pelvica
Hè una malattia chì provoca infiammazione in i genitali interni di a donna, di solitu quandu una infezzione genitale ghjunghje à u collu di l'utru è ghjunghje à l'utru, è pò andà finu à i tubi è l'ovari. Hè generalmente causata da batteri chì ponu esse trasmessi sessualmente, è ponu esse infezioni acute o croniche, è ponu persiste per parechji mesi o anni.
Cumu trattà: u trattamentu per e malatie infiammatorie pelviche pò esse fattu cù l'usu di antibiotici per via orale o intramusculare per circa 14 ghjorni, chì richiede chirurgia in certi casi per trattà l'infiammazione di e tube di Falloppiu o per drenà un ascessu di u tubu ovariu. Hè ancu cunsigliatu chì u cumpagnu sia trattatu, ancu s'ellu ùn hà micca sintomi, per evità a contaminazione. Amparate più nantu à u trattamentu di stu disordine.
8. Vulvovaginite
Altri tippi d'infezioni genitali, cum'è quelle causate da candidiasi, vaginosi batterica o trichomoniasi, per esempiu, ponu ancu causà dolore pelvicu. Ancu se stu tipu d'infezzione pò cumparisce in tutte e donne è à ogni età, hè più frequente in quelli chì anu dighjà principiatu attività sessuale, postu chì u cuntattu intimu facilita u cuntattu cù i microorganismi. Verificate cumu identificà è trattà a vulvovaginite.
Cumu trattà: u trattamentu varieghja secondu a causa di l'infezzione, è i rimedii antifungali o antibiotici ponu esse prescritti. Cusì, l'ideale hè di cunsultà un ginecologu s'ellu ci hè un suspettu di vulvovaginite, per cunfirmà u diagnosticu, identificà a causa è inizià u trattamentu più adattu.
9. Appendicite o diverticulite
E malatie intestinali, cume gastroenterite, appendicite, diverticulite, malattie infiammatorie di l'intestinu, malatie di l'intestinu irritabile o ancu cancru, sò ancu cause di dolore pelvicu. Di solitu sò assuciati à cambiamenti in u ritimu intestinali, cum'è a diarrea, in più di nausea è vomitu.
Cumu trattà: l'appendicite hè una emergenza medica è, dunque, s'ellu ci hè suspettu hè assai impurtante d'andà à l'uspidale per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu, chì generalmente include chirurgia. In casu di altre malatie intestinali, l'ideale hè di cunsultà un gastroenterologu, per identificà u prublema è inizià u trattamentu u più adattu.
10. Hernia inguinale
A presenza di una ernia in a regione pelvica pò causà dolore in questa regione, oltre à gonfiore in l'inguine è una sensazione di pesantezza. L'ernia inguinale hè più cumuna in e persone chì anu sovrappesu o chì anu avutu qualchì tippu di chirurgia addominale.
Cumu trattà: in a maiò parte di i casi a chirurgia per a riparazione di l'ernia hè indicata, soprattuttu quandu provoca dolore è altri tipi di sintomi. Capite megliu cumu hè trattata l'ernia inguinale.
Cosa da fà in casu di dolore pelvicu
Cum'è e cause di u dolore pelvicu sò assai varie, ogni volta chì u dolore hè severu o persiste per più di 1 ghjornu, hè impurtante cercà una valutazione medica affinchì u diagnosticu è u trattamentu sianu fatti in modu efficace.
Inoltre, a cunsultazione annuale cù u ginecologu o urologu hè impurtante per rilevà cambiamenti chì forse ùn si ponu nutà prima, chì ponu prevene prublemi seri è prevene cumplicazioni future, migliurendu a salute è u benessere.
Intantu pudete pruvà alcuni analgesici naturali, chì pudete vede in u video seguente: