Durata di u Morbillo, cumplicazioni pussibuli è cumu prevene

Cuntenutu
I sintomi di u morbillo spariscenu di solitu dopu à 10 ghjorni dopu a prima manifestazione clinica, hè impurtante chì a persona fermi in casa à u riposu è evite di sparte l'uggetti cù altre persone, perchè pochi ghjorni dopu a sparizione di i sintomi hè sempre pussibule chì a persona infettata trasmetta u virus à l'altri populi.
Hè impurtante chì a prima dosi di u vaccinu sia presa in a prima zitellina, trà 12 è 15 mesi, è a seconda trà 4 è 6 anni per impedisce chì u zitellu sia infettatu da u virus rispunsevule di u morbillo. Inoltre, e cumplicazioni relative à u morbillo sò più frequenti in e persone chì anu un sistema immunitariu alteratu (diminuitu).

Quantu duranu i sintomi?
I sintomi di morbillo duranu trà 8 è 14 ghjorni, tuttavia in a maiò parte di a ghjente i sintomi spariscenu di solitu dopu à 10 ghjorni. Quattru ghjorni nanzu chì i primi sintomi di a malatia apparisinu finu à a so completa remissione, a persona pò infettà l'altri è hè per quessa chì hè assai impurtante chì tutti ricevenu u vaccinu triplu-virale chì prutege da u morbellu, da a parotite è da a rosolia.
Generalmente, da u 4u ghjornu di u periodu di incubazione di u virus, macchie bianche turchine apparsu in bocca è macchie viulente nantu à a pelle, inizialmente vicine à u scalp è avanzendu da a faccia à i pedi. E macchie à l'internu di a bocca tendenu à sparisce dopu à 2 ghjorni di l'apparizione di e macchie nantu à a pelle è quesse fermanu per circa 6 ghjorni. Sapete ricunnosce i sintomi di u morbillo.
Fighjate dinò u video chì seguita è chiarisce tutti i vostri dubbiti nantu à u morbillo:
Possibili complicazioni
Durante a durata di u morbillo, si raccomanda di cuntrullà a febbre è u malessere cù farmaci antipiretici è analgesici, tuttavia ùn hè micca raccomandatu di piglià medicinali basati à l'Acidu Acetilsalicilicu (ASA) cum'è l'Aspirina perchè aumenta u risicu di sangu. In casu di morbillo, l'usu di Paracetamol pò esse raccomandatu secondu a guida di u duttore.
U morbillo hè una malattia autolimitata chì di solitu ùn causa micca complicazioni, tuttavia a malattia pò progressà cù:
- Infezioni batteriali cum'è pneumonia o otitis media;
- Contusioni o sanguinamentu spontaniu, chì a quantità di piastrine pò calà assai;
- Encefalite, chì hè una infezzione cerebrale;
- Panencefalite sclerosante subacuta, una seria complicazione di u morbellu chì produce danni cerebrali.
Queste complicazioni di u morbillo sò più cumuni in e persone chì sò malnutriti è / o anu un sistema immunitariu indebolitu.
Cumu prevene u morbillo
U modu più efficace per prevene u morbillo hè a vaccinazione. U vaccinu contra u morbellu deve esse pigliatu in duie dosi, a prima in a zitellina trà 12 è 15 mesi è a seconda trà 4 è 6 anni di età è hè dispunibule gratuitamente in Unità Sanitarie di Base. Quandu si vaccina a persona hè prutetta è ci hè nisun risicu di cuntrae a malatia.
L'adulescenti è l'adulti chì ùn sò micca stati vaccinati in a zitellina ponu piglià una sola dosa di u vaccinu è esse prutetti. Vede quandu è cumu uttene u vaccinu contra u morbillo.