15 dumande cumuni nantu à u coronavirus (COVID-19)
Cuntenutu
- 1. U virus hè trasmessu per l'aria?
- Mutazione COVID-19
- 2. Quale hè chì ùn hà sintomi pò trasmette u virus?
- 3. Possu ripiglià u virus se sò digià statu infettatu?
- 4. Chì ghjè un gruppu di risicu?
- Prove in ligna: site parte di un gruppu di risicu?
- 11. E temperature più alte tombanu u virus?
- 12. A vitamina C aiuta à prutege contra COVID-19?
- 13. L'Ibuprofen aggrava i sintomi di COVID-19?
- 14. Quantu dura u virus?
- 15. Quantu ci vole à avè u risultatu di l'esame?
COVID-19 hè una infezzione causata da un novu tipu di coronavirus, SARS-CoV-2, è hè carattarizata da l'apparizione di sintomi simuli à l'influenza, cum'è febbre, mal di testa è malessere generale, in più di difficultà per respirà.
Questa infezzione hè stata prima in Cina, ma hè stata rapidamente diffusa in parechji paesi, è COVID-19 hè oghje cunsideratu una pandemia. Questa sparghjera rapida hè principalmente duvuta à u modu faciule di trasmissione di u virus, chì hè per via di l'inalazione di goccioline di saliva è di secrezioni respiratorie chì cuntenenu u virus è chì sò suspesi in l'aria, dopu tosse o starnutiti, per esempiu.
Hè impurtante chì e misure preventive sianu prese per prevene u cuntagiu è a trasmissione, aiutendu à luttà contr'à a pandemia. Amparate più nantu à u coronavirus, sintomi è cumu identificà.
Cumu hè un novu virus, ci sò parechji dubbi. Quì sottu, riunemu i dubbi principali nantu à COVID-19 per pruvà à chiarisce ognunu:
1. U virus hè trasmessu per l'aria?
A trasmissione di u virus chì provoca COVID-19 accade principalmente inalendu goccioline di saliva o secrezioni respiratorie chì sò presenti in l'aria quandu una persona infetta tossisce, starnutisce o parla, per esempiu, o per cuntattu cù superfici contaminate.
Dunque, per evità a trasmissione, si raccomanda chì e persone chì sò state cunfirmate cù u novu coronavirus, o chì mostranu sintomi chì sò indicativi di l'infezzione, portanu maschere protettive per evità di trasmette u virus à l'altri.
Ùn ci hè nisun casu è nisuna prova chì u novu coronavirus pò esse trasmessu per mezu di muzzicone di zanzara, cum'è ciò chì accade in u casu di altre malatie cum'è a dengue è a febbre gialla, per esempiu, essendu cunsideratu solu chì a trasmissione accade per inalazione di goccioline suspesi in l'aria chì cuntenenu u virus. Vede più nantu à a trasmissione COVID-19.
Mutazione COVID-19
Un novu ceppu di SARS-CoV-2 hè statu identificatu in u Regnu Unitu è hà sappiutu almenu 17 mutazioni à u listessu tempu, cù i circadori cunsiderendu chì sta nova ceppa hà u più grande putenziale di trasmissione trà e persone. Inoltre, hè statu trovu chì 8 di e mutazioni sò state in u genu chì codifica a proteina prisente nantu à a superficia di u virus è chì si lega à a superficia di e cellule umane.
Cusì, per via di stu cambiamentu, sta nova ceppa di u virus, cunnisciuta cum'è B1.1.17, pò avè un putenziale più grande di trasmissione è d'infezzione. [4]. Altre varianti, cum'è quella di u Sudafrica, cunnisciuta cum'è 1.351, è quella di u Brasile, cunnisciuta cum'è P.1, anu ancu una capacità di trasmissibilità più grande. Inoltre, a variante di u Brasile hà ancu alcune mutazioni chì rendenu u prucessu di ricunniscenza da l'anticorpi più difficiule.
Tuttavia, malgradu esse più trasmissibili, queste mutazioni ùn sò micca in relazione cù casi più gravi di COVID-19, ma sò necessarii ulteriori studii per aiutà à capisce megliu u cumpurtamentu di sti novi varianti.
2. Quale hè chì ùn hà sintomi pò trasmette u virus?
Ié, principalmente per via di u periodu di incubazione di e malatie, vale à dì, di u periodu trà l'infezzione è l'apparizione di i primi sintomi, chì in u casu di COVID-19 sò circa 14 ghjorni. Cusì, a persona pò avè u virus è ùn cunnosce micca, è hè teoricamente pussibile trasmette lu à altre persone. Tuttavia, a maiò parte di a contaminazione pare accade solu quandu a persona cumencia à tossisce o starnutisce.
Dunque, in u casu di ùn avè sintomi, ma esse inclusi in un gruppu di risicu o avè avutu cuntattu cù e persone chì sò state cunfirmate cù l'infezzione, si raccomanda di fà una quarantena, perchè cusì hè pussibule verificà s'ellu ci hè sò stati sintomi è, sì hè cusì, impediscenu chì u virus si sparghji. Capite ciò chì hè è cumu mette in quarantena.
3. Possu ripiglià u virus se sò digià statu infettatu?
U risicu di infettassi cù u novu coronavirus dopu avè avutu a malatia esiste, ma pare esse abbastanza bassu, soprattuttu in i primi mesi dopu l'infezzione. Sionti à WHO [4], Studii attuali suggerenu chì a reinfezzione hè pocu cumuna durante i primi 90 ghjorni.
4. Chì ghjè un gruppu di risicu?
U gruppu di risicu currisponde à u gruppu di persone chì sò più propensi à sviluppà cumplicazioni gravi di l'infezzione principalmente per via di a diminuzione di l'attività di u sistema immune. Cusì, e persone chì sò in u gruppu di risicu sò persone anziane, da l'età di 60 anni, è / o chì anu malatie croniche, cume u diabete, malatie pulmonari ostruttive croniche (BPCO), insufficienza renale o ipertensione.
Inoltre, e persone chì utilizanu immunosuppressori, chì sò sottumessi à chimioterapia o chì sò state recentemente sottumessi à procedure chirurgiche, inclusi trapianti, sò ancu cunsiderate à risicu.
Ancu se cumplicazioni gravi sò più frequenti in e persone chì sò in risicu, tutte e persone, indipendentemente da età o sistema immunitariu, sò suscettibili à l'infezioni è, dunque, hè impurtante seguità e raccomandazioni di u Ministeru di a Salute (MS) è di l'Organizazione Organizazione Mondiale di a Salute (WHO).
Prove in ligna: site parte di un gruppu di risicu?
Per sapè s'ellu face parte di un gruppu di risicu per COVID-19, fate stu test in linea:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
11. E temperature più alte tombanu u virus?
Per avà, ùn ci hè nisuna infurmazione per indicà a temperatura a più adatta per impedisce a diffusione è u sviluppu di u virus. Tuttavia, u novu coronavirus hè dighjà statu identificatu in parechji paesi cù diversi climi è temperature, ciò chì indica chì u virus ùn pò micca esse influenzatu da questi fattori.
Inoltre, a temperatura di u corpu hè normalmente trà 36 ° C è 37 ° C, indipendentemente da a temperatura di l'acqua in cui ti bagni o da a temperatura di l'ambiente in cui vivi, è chì u novu coronavirus hè in relazione cù una serie di sintomi, hè un segnu chì riesce à sviluppassi naturale in u corpu umanu, chì hà temperature più alte.
E malatie causate da virus, cum'è u raffreddore è l'influenza, accadenu più spessu durante l'inguernu, postu chì a ghjente tende à stà più longa in casa, cù poca circulazione d'aria è cù parechje persone, ciò chì facilita a trasmissione di u virus trà a pupulazione. Tuttavia, cume COVID-19 hè statu digià ripurtatu in i paesi in cui hè estate, si crede chì l'occorrenza di stu virus ùn sia micca legata à a temperatura più alta di l'ambiente, è pò ancu esse trasmessa facilmente trà e persone.
12. A vitamina C aiuta à prutege contra COVID-19?
Ùn ci hè micca evidenza scientifica chì suggerisce chì a vitamina C aiuta à luttà contr'à u novu coronavirus. Ciò chì si cunnosce hè chì sta vitamina aiuta à migliurà u sistema immunitariu, chì hè ricca in antiossidanti chì luttanu contr'à i radicali liberi, evitendu l'apparizione di malatie infettive è pudendu alleviare i sintomi di u fretu.
Perchè hè riccu in antioxidanti, circadori in Cina [2]stanu sviluppendu un studiu chì hà per scopu di verificà se l'usu di a vitamina C in i malati critichi hè capace di migliurà u funziunamentu di i pulmoni, favurendu u miglioramentu di i sintomi di l'infezione, postu chì sta vitamina hè capace di prevene l'influenza per via di a so azzione antiinflamatoria . -inflamatoriu.
Tuttavia, ùn ci hè ancu nisuna prova scientifica per cunfirmà l'effettu di a vitamina C nantu à COVID-19, è quandu sta vitamina hè cunsumata in eccessu ci hè un risicu più grande di sviluppà calcoli renali è cambiamenti gastrointestinali, per esempiu.
Per prutege contra u coronavirus, in più di avè una dieta chì migliora l'attività di u sistema immunitariu, dendu preferenza à l'alimenti ricchi in omega-3, seleniu, zincu, vitamine è probiotici, cum'è pesci, noci, arance, semi di girasole, yogurt, tomate, anguria è patate senza pelà, per esempiu. Benchì l'agliu abbia pruprietà antimicrobiche, ùn hè ancu statu verificatu s'ellu hà un effettu nant'à u novu coronavirus è, dunque, hè impurtante d'investisce in una dieta equilibrata. Vede ciò chì manghjate per migliurà u vostru sistema immune.
Hè ancu impurtante di lavà bè e mani cù sapone è acqua per almenu 20 secondi, evità in casa è cù parechje persone, è copre a bocca è u nasu ogni volta chì avete bisognu di tossisce o starnutisce. In questu modu, hè pussibule evità u cuntagiu è a trasmissione di u virus à altre persone. Scuprite altri modi per pruteggiri contra u coronavirus.
13. L'Ibuprofen aggrava i sintomi di COVID-19?
Un studiu di ricercatori di Svizzera è Grecia in marzu 2020 [3] hà indicatu chì l'usu di Ibuprofen hè statu capace di fà cresce l'espressione di un enzima chì si pò truvà in e cellule di u pulmone, di i reni è di u core, ciò chì renderebbe i sintomi respiratori più severi. Tuttavia, sta relazione hè stata basata solu nantu à un studiu realizatu in diabetichi è tenendu in contu l'espressione di u listessu enzima, ma presente in u tessutu cardiacu.
Dunque, ùn hè micca pussibule di dichjarà chì l'usu di Ibuprofen hè in relazione cù u peghju di i segni è sintomi di COVID-19. Vede più nantu à a pussibile relazione trà u coronavirus è l'usu di Ibuprofen.
14. Quantu dura u virus?
Ricerca realizata in marzu 2020 da scentifichi americani [1] hà indicatu chì u tempu di sopravvivenza di SARS-CoV-2, rispunsevule di COVID-19, varieghja secondu u tippu di superficia chì si trova è e cundizioni ambientali. Cusì, in generale, u virus pò sopravvivere è rimanere infettivu per circa:
- 3 ghjorni per e superfici in plastica è in inox;
- 4 ore, in casu di superfici di ramu;
- 24 ore, in casu di superfici di cartone;
- 3 ore in forma di aerosols, chì ponu esse liberati quandu una persona infettata nebulizza, per esempiu.
Ancu se pò esse prisente nantu à e superfici in a so forma infettiva per qualchì ora, stu tipu di cuntagiu ùn hè ancu statu determinatu. Tuttavia, hè raccomandatu di disinfettà e superfici chì ponu cuntene u virus, in più di esse impurtante di aduprà alcolu in gel è lavà e mani cù sapone è acqua regolarmente.
15. Quantu ci vole à avè u risultatu di l'esame?
U tempu trà a raccolta di u campionu è a liberazione di u risultatu pò variare secondu u tippu di esame chì sarà effettuatu, è pò variare trà 15 minuti è 7 ghjorni. I risultati chì esce in menu tempu sò quelli chì sò fatti cù testi rapidi, cum'è l'immunofluorescenza è i testi di immunocromatografia.
A differenza trà questi dui hè u campione raccoltu: mentre in immunofluorescenza si usa un campione di e vie aeree, chì hè raccoltu attraversu un tampone nasale, l'immunocromatografia hè fatta da un picculu campione di sangue. In i dui testi, u campione entra in cuntattu cù u reagente è, se a persona hà u virus, hè indicatu trà 15 è 30 minuti, cù u casu di COVID-19 chì hè cunfirmatu.
L'esame chì dura u più longu per esse liberatu hè l'esame PCR, chì hè un esame moleculare più specificu, cunsideratu u standard d'oru è chì si face principalmente per cunfirmà u casu pusitivu. Questa prova hè fatta da un campione di sangue o da un campione raccoltu da un tampone nasale o orale, è indica se ci hè un'infezione da SARS-CoV-2 è u numeru di copie di virus in u corpu, indicendu a gravità di a malattia.
Chjarate più dumande nantu à u coronavirus fighjendu u video seguente: