Capisce a dislessia in i zitelli
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi di a dislessia?
- Chì causa a dislessia?
- Cumu hè diagnosticata a dislessia?
- Chì hè u trattamentu per a dislessia?
- Chì ci hè a prospettiva per i zitelli cun dislessia?
- U takeaway
1032687022
A dislessia hè un disordine di l'apprendimentu chì affetta u modu in cui e persone processanu a lingua scritta è, à volte, parlata. A dislessia in i zitelli di solitu face chì i zitelli anu difficultà à amparà à leghje è scrive cun fiducia.
I ricercatori stimanu chì a dislessia pò influenzà finu à u 15 à u 20 per centu di a pupulazione à un certu gradu.
Chì face a dislessia micca fà hè determinà quantu successu serà un individuu. A ricerca in i Stati Uniti è u Regnu Unitu hà trovu chì una grande percentuale di l'imprenditori riportanu sintomi di dislessia.
In fatti, e storie di persone di successu chì campanu cù dislessia si ponu truvà in parechji campi. Un esempiu hè Maggie Aderin-Pocock, PhD, MBE, scienziata spaziale, ingegnere meccanicu, autore è ospitante di u prugramma di radio BBC "The Sky at Night".
Ancu se Dr.Aderin-Pocock hà luttatu in i so primi anni di scola, hà continuatu à guadagnà più gradi. Oghje, in più di riceve un pupulare emissione di radio BBC, hà publicatu ancu dui libri chì spieganu l'astronomia à e persone chì ùn sò micca scentifichi spaziali.
Per parechji studienti, a dislessia ùn pò mancu limità a so prestazione accademica.
Chì sò i sintomi di a dislessia?
A dislessia in i zitelli pò prisentà in parechje manere. Cercate questi sintomi sì avete preoccupatu chì un zitellu possa dislessia:
Cumu sapè se un zitellu hà dislessia- I zitelli in età prescolare ponu riversà i soni quand'elli dicenu parolle. Puderanu ancu avè difficultà cù e rime o cù u nome è a ricunniscenza di lettere.
- I zitelli in età sculare ponu leghje più pianu chè l'altri studienti in u listessu gradu. Perchè a lettura hè dura, ponu evità attività chì implicanu lettura.
- Puderanu micca capisce ciò chì leghjenu è ponu avè difficultà à risponde à e dumande nantu à i testi.
- Puderanu avè difficultà à mette e cose in ordine sequenziale.
- Puderanu avè difficultà à prununcià parolle nove.
- In l'adolescenza, l'adulescenti è i ghjovani adulti ponu cuntinuà à evità attività di lettura.
- Puderanu avè prublemi cù l'ortografia o l'apprendimentu di lingue straniere.
- Pò esse lenti à trattà o riassume ciò chì leghjenu.
A dislessia pò avè un aspettu diversu in diversi zitelli, dunque hè impurtante tene u cuntattu cù i prufessori di un zitellu chì a lettura diventa una parte maiò di a ghjurnata di scola.
Chì causa a dislessia?
Ancu se i ricercatori ùn anu ancu scupertu ciò chì causa a dislessia, pare chì ci sò differenze neurologiche in e persone cun dislessia.
anu trovu chì u corpus callosum, chì hè a zona di u cervellu chì leia i dui emisferi, pò esse differente trà e persone cun dislessia. Parti di l'emisferu sinistro ponu ancu esse diverse in e persone chì anu dislessia. Ùn hè micca chjaru chì ste differenze causanu dislessia, quantunque.
I ricercatori anu identificatu parechji geni cunnessi à queste differenze cerebrali. Questu hà purtatu à suggerisce chì ci hè probabilmente una basa genetica per a dislessia.
Sembra ancu currere in famiglie. mostra chì i zitelli cun dislessia anu spessu genitori cun dislessia. E queste caratteristiche biologiche ponu purtà à differenze ambientali.
Per esempiu, si pò cuncepì chì certi genitori chì anu dislessia possinu sparte menu sperienze di lettura precoce cù i so figlioli.
Cumu hè diagnosticata a dislessia?
Per chì u vostru figliolu ottene un diagnosticu definitivu di dislessia, hè necessaria una valutazione cumpleta. A parte principale di questu serà una valutazione educativa. A valutazione pò ancu includere testi oculari, arechji è neurologichi. Inoltre, pò cumprende dumande nantu à a storia di famiglia di u vostru figliolu è l'ambiente d'alfabetizazione in casa.
A Legge per l'Educazione per e Persone cù Disabilità (IDEA) assicura à i zitelli cun disabilità l'accessu à l'intervenzioni educativi. Siccomu a pianificazione è l'ottenimentu di una valutazione cumpleta per a dislessia pò volte richiede parechje settimane o più, i genitori è i prufessori ponu decide di inizià istruzzioni di lettura in più prima di cunnosce i risultati di i test.
Se u vostru figliolu risponde rapidamente à l'istruzzioni supplementari, puderia esse chì a dislexia ùn hè micca u diagnosticu giustu.
Mentre a maiò parte di a valutazione hè fatta in a scola, pudete vulete piglià u vostru zitellu per vede un duttore per discutere una valutazione completa se ùn stanu micca leghjendu à u livellu, o se notate l'altri sintomi di dislessia, soprattuttu se avete una storia di famiglia di disabilità di lettura.
Chì hè u trattamentu per a dislessia?
A trovu chì l'istruzione di fonetica pò migliorà significativamente a capacità di lettura in i studienti cù dislessia.
L'istruzione fonetica hè una cumbinazione di strategie di fluenza di lettura è furmazione di sensibilizazione fonemica, chì implica studiu di lettere è i soni chì li assocemu.
I circadori anu rimarcatu chì l'intervenzioni di fonetica sò più efficaci quandu sò pruposti da specialisti chì sò stati furmati in difficultà di lettura. Più u studiente riceve più longu questi interventi, megliu i risultati sò generalmente.
Ciò chì i Parenti Pò FàSì l'alliatu è l'avucatu u più impurtante di u to figliolu, è ci hè assai pudete fà per migliurà a capacità di lettura è a visione accademica di u to figliolu. U Centru per a Dislexia è Creatività di l'Università Yale suggerisce:
- Intervene prestu. Appena voi o un prufessore di scola elementare notate sintomi, fate valutà u vostru zitellu. Un test di fiducia hè u Shaywitz Dyslexia Screen, chì hè pruduttu da Pearson.
- Parlate à u to figliolu. Pò esse veramente utile di scopre chì ci hè un nome per ciò chì si passa. Rimani pusitivi, discute suluzioni, è incuragisce un dialogu in corsu. Pò aiutà à ricurdà voi stessi è u vostru zitellu chì a dislessia ùn hà nunda à chì vede cù l'intelligenza.
- Leghje à voce alta. Ancu lettura di u listessu libru di novu è di novu pò aiutà i zitelli à associà e lettere à i soni.
- Ritimu ti. Siccomu ùn ci hè nisuna cura per a dislessia, voi è u vostru zitellu puderete trattà cun u disordine per qualchì tempu. Festighjate piccule tappe è successi, è sviluppate passatempi è interessi chì sò separati da a lettura, perchè u vostru zitellu possa sperimentà successu in altrò.
Chì ci hè a prospettiva per i zitelli cun dislessia?
Sè avete rimarcatu sintomi di dislessia in u vostru zitellu, hè impurtante di fà li valutà u più prestu pussibule. Ancu se a dislessia hè una cundizione per tutta a vita, i primi interventi educativi ponu migliurà assai ciò chì i zitelli riescenu à a scola. L'intervenzione iniziale pò ancu aiutà à prevene l'ansietà, a depressione è i prublemi di autostima.
U takeaway
A dislessia hè una disabilità di lettura basata annantu à u cervellu. Ancu se a causa ùn hè micca cumpletamente cunnisciuta, pare chì ci sia una basa genetica. I zitelli cun dislessia ponu esse lenti per amparà à leghje. Puderanu riversà i soni, avè prublemi à associà currettamente i soni à lettere, spessu scrive male e parolle, o avè prublemi à capì ciò ch'elli leghjenu.
Se pensate chì u vostru zitellu puderia avè dislessia, dumandate una valutazione completa prima. L'istruzzioni di fonetica mirate furnite da un prufessiunale furmatu ponu fà a differenza in quantu, quantu veloce è quantu faciule affronta u vostru zitellu. L'intervenzione iniziale pò ancu impedisce à u vostru zitellu di sperimentà ansietà è frustrazione.