)
Cuntenutu
- 1. Lavate sempre e mani
- 2. Attenti à l'igiene alimentaria
- 3. Lavate sempre a pignatta dopu a diarrea
- 4. Evite di sparte articuli persunali
- 5. Mogliu frutti è ligumi
- 6. Acqua potabile
- 7. Purtate guanti quandu curate l'animali
- Cumu hè u trattamentu
U Escherichia coli (E. coli) hè un batteriu prisente naturalmente in l'intestinu è e vie urinarie, ma pò ancu esse acquistatu per mezu di u cunsumu di alimenti contaminati, chì pò purtà à l'apparizione di sintomi caratteristici di l'infezioni intestinali, cum'è diarrea severa, disconfort addominale, vomitu è disidratazione , Poche ore dopu avè cunsumatu l'alimentu. Sapete ricunnosce i sintomi di E. coli.
L'infezzione pò accade in ogni persona pò esse contaminata, tuttavia hè più cumunu chì sta batteria si sviluppi in modu severu in i zitelli, l'anziani è in e persone cun sistema immunitariu debule. Cusì, per evità a contaminazione da Escherichia coli hè impurtante di piglià qualchì precauzione, cum'è:
1. Lavate sempre e mani
Hè impurtante di lavà e mani cù sapone è acqua, strofinendu ancu trà e dite dopu aduprà u bagnu, prima di coce l'alimentu è dopu cambià u pannolinu di u zitellu cù diarrea, per esempiu. In questu modu, ancu s'ellu ùn hè micca pussibule di verificà e tracce di feci nantu à e vostre mani, sò sempre puliti currettamente.
Fighjate u video seguente è vedi cumu si lavanu e mani currettamente:
2. Attenti à l'igiene alimentaria
U batteriu E. coli pò esse prisente in l'intestinu d'animali cum'è boi, vacche, pecure è capre, è per questa ragione u latte è a carne di st'animali devenu esse cucinati prima di a so cunsumazione, in più d'esse impurtante ancu di lavassi e mani dopu a manipulazione sti cibi. Tuttu u latte chì hè compru in i mercati hè digià pasturizatu, essendu sicuru per u cunsumu, ma si pò esse attenti à u latte pigliatu direttamente da a vacca perchè pò esse contaminatu.
3. Lavate sempre a pignatta dopu a diarrea
Sempre dopu à a persona chì hà gastroenterite per evacuà a toilette, deve esse lavata cù acqua, cloru o prudutti di pulizia specifici per u bagnu chì cuntenenu cloru in a so cumpusizione. Cusì i batteri sò eliminati è ci hè menu risicu di cuntaminazione da altre persone
4. Evite di sparte articuli persunali
A forma principale di cuntaminazione hè u cuntattu fecale-orale, dunque a persona chì hè infettata da E. coli duverete separà u vostru bichjeru, u piattu, i cultelli è i tovaglioli in modo chì ùn ci sia risicu di trasmette u batteriu à altre persone.
5. Mogliu frutti è ligumi
Prima di cunsumà frutti cù buccia, lattuga è pumati, per esempiu, devenu esse immersi in un bacinu cù acqua è ipocloritu di sodiu o candeggina per circa 15 minuti, chì in questu modu hè pussibile eliminà micca solu u Escherichia coli, ma ancu altri microorganismi chì ponu esse prisenti in l'alimentu.
6. Acqua potabile
L'acqua bollita o filtrata hè adatta per esse cunsumata, ma ùn hè micca cunsigliatu di beie l'acqua da un pozzu, da un fiume, da un fiume o da una cascata senza prima bollirla per 5 minuti, postu chì ponu esse contaminati da batteri.
7. Purtate guanti quandu curate l'animali
Quelli chì travaglianu in splutazioni o splutazioni chì curanu u bestiame, duverebbenu purtassi guanti quandu sò in cuntattu cù e feci di sti animali, postu chì anu un risicu più altu di infezzione da Escherichia coli.
Cumu hè u trattamentu
Trattamentu di l'infezzione intestinale causata da E. coli dura una media di 7 à 10 ghjorni è deve esse indicatu da u duttore, è l'usu di paracetamol è antibiotici pò esse raccomandatu. Durante u trattamentu hè impurtante di manghjà alimenti facilmente digeribili cume zuppa di verdure, purè di patate, carote o zucca, cun pollu cottu trituratu è un pocu d'oliu d'oliva.
L'idratazione hè assai impurtante è si consiglia di beie acqua, acqua poo o salina, soprattuttu dopu à un episodiu di diarrea o vomitu. I medicinali ùn devenu micca esse usati per intrappulà l'intestinu, perchè i batteri devenu esse eliminati per mezu di e feci. Vede più dettagli di trattamentu per E. coli.