Cosa hè l'ecocardiogramma fetale, cumu si face è quandu hè indicatu
Cuntenutu
L'ecocardiogramma fetale hè un esame di stampa chì hè generalmente dumandatu durante l'assistenza prenatale è hà per scopu di verificà u sviluppu, a dimensione è u funziunamentu di u core di u fetu. Cusì, hè capace d'identificà alcune malatie congenite, cume l'atresia pulmonare, a cumunicazione interatriale o interventriculare, oltre à monitorà a risposta à u trattamentu in casu d'aritmie, per esempiu. Amparate ciò chì hè a malatia cardiaca congenita è i tippi principali.
Stu test ùn hà micca bisognu di preparazione, hè generalmente indicatu à partesi di a 18esima settimana di gestazione è hè cunsigliatu per tutte e donne incinte, in particulare quelle di più di 35 anni o chì anu una storia di malatie cardiache congenite.
L'esame pò costà trà R $ 130 è R $ 400.00 secondu u locu induve hè effettuatu è s'ellu hè fattu cù un doppler. Tuttavia, hè messu à dispusizione da SUS è alcuni piani sanitarii copranu l'esame.
Cumu hè fattu
L'ecocardiograma fetale hè fatta in modu simile à l'ultrasu, tuttavia solu e strutture cardiache di u zitellu, cum'è valvule, arterie è vene, sò visualizate. U gel hè appiicatu à u ventre incinta, chì hè spargugliatu cù un dispositivu chjamatu transduttore, chì emette onde chì sò trasformate, trasformate in immagini è analizate da u duttore.
Da u risultatu di l'esame, u duttore puderà indicà se tuttu va bè in relazione à u sistema cardiovascolare di u zitellu o indicà qualsiasi alterazione cardiaca, pudendu cusì determinà se u trattamentu pò esse fattu durante a gravidanza o se a donna incinta deve esse rinviatu à l'ospedale cù una struttura adeguata per fà una procedura chirurgica nantu à u fetu subitu dopu a nascita
Per fà l'esame, nisuna preparazione hè necessaria è di solitu dura circa 30 minuti. Hè un test indolore chì ùn pone micca un risicu per a mamma o u zitellu.
L'ecocardiograma fetale ùn hè micca raccomandata prima di a 18a settimana di gravidanza, chì u sistema cardiovascolare è a visualizazione di u sistema cardiovascolare ùn sò micca assai precisi per via di a mancanza di maturazione, o ancu à a fine di a gravidanza. Inoltre, a pusizione, l'agitazione è a gravidanza multipla rendenu difficiule a realizazione di l'esame.
Ecocardiogramma fetale cù doppler
L'ecocardiogramma doppler fetale, in più di permette di visualizà e strutture cardiache fetali, permette ancu di sente i battiti cardiaci di u zitellu, pudendu cusì verificà se i battiti cardiaci sò normali o s'ellu ci hè qualchì indicazione di aritmia, chì pò esse trattata ancu durante gravidanza. Capite à chì serve u doppler fetale è cumu funziona.
Quandu fà
L'ecocardiogramma fetale deve esse realizatu cun l'altri esami prenatali è pò esse effettuatu da a 18a settimana di gestazione, chì hè u periodu di gestazione in u quale hè digià pussibule di sente i battiti per via di una maturazione più grande di u sistema cardiovascolare di u fetu. Vede ciò chì accade in a 18a settimana di gravidanza.
Oltre à esse indicatu per a cura prenatale, questu esame hè indicatu per e donne incinte chì:
- Anu una storia di famiglia di malatie cardiache congenite;
- Anu avutu una infizzione chì puderia cumprumette u sviluppu di u core, cum'è a toxoplasmosi è a rubella, per esempiu;
- Anu diabete, siasi preesistenti o acquistatu durante a gravidanza;
- Anu adupratu qualchì medicazione in e prime settimane di gravidanza, cume antidepressivi o anticonvulsivanti;
- Anu più di 35 anni, postu chì da quella età cresce u risicu di malformazioni fetali.
L'ecocardiografia fetale hè assai impurtante per tutte e donne incinte, chì hè capace d'identificà i cambiamenti cardiaci in u zitellu chì ponu esse trattati ancu durante a gravidanza subitu dopu a nascita, evitendu complicazioni più gravi.