Cosa hè è cumu trattà ectima

Cuntenutu
L'ectima contagiosa umana hè un'infezzione cutanea, causata da batteri simili à streptococchi, chì face cumparisce ferite chjuche, profonde, dulurose nantu à a pelle, soprattuttu in e persone chì campanu in ambienti caldi è umidi o chì ùn anu micca una igiene adatta.
Ci hè ancu un altru tipu di ectime causatu da u sviluppu di batteri di u tippu Pseudomonas aeruginosa, cunnisciutu cum'è ichthyma gangrenosum, chì provoca macchie rosse nantu à a pelle chì si sviluppanu in vesciche chì scoppianu è causanu ferite cù un fondu scuru.
I dui casi di ectima sò curabili, ma u trattamentu deve esse fattu rigurosamente per parechje settimane, per assicurà chì tutte e batterie sianu eliminate è per prevene una infezione più seria da sviluppà in tuttu u corpu.

Principali sintomi
In più di a ferita profonda è dolorosa nantu à a pelle, l'ectima contagiosa, pò causà altri sintomi cum'è:
- Conu grossu giallu-grisgiu chì apparisce annantu à a ferita;
- Lingue dolorose vicinu à u situ interessatu;
- Rossu è gonfiore intornu à a ferita.
Generalmente, sti sintomi si presentanu in e gambe, ma ponu evolve è influenzà altri posti cum'è e cosce o e natiche, per esempiu.
L'ectima gangrenosa, invece, provoca solu l'apparizione di lesioni scure chì s'aggravanu finu à chì provoca una infezzione generalizata di l'organismu, chì pò esse periculosa per a vita. E ferite di stu tippu sò di solitu più cumune in a regione genitale è in l'ascelle.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu hè di solitu fattu da un dermatistu osservendu e lesioni è i sintomi, ma pò esse necessariu fà una valutazione di laburatoriu di un pezzu di a ferita per identificà u tippu di batteri è cunfirmà u diagnosticu, per adattà u trattamentu., per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu hè iniziatu solu cù a cura di e ferite in l'uspidale da una infermiera, postu chì, l'igiene curretta di u locu, hè capace di cuntrullà a crescita di i batteri. Durante stu periodu, duvete:
- Evite di sparte asciugamani, linzoli o vestiti chì sò in cuntattu cù e ferite;
- Cambiate spessu i tovaglioli è i panni chì sò in cuntattu cù e ferite;
- Eliminate i coni solu in u bagnu è quandu hè indicatu da l'infermiera;
- Lavate e mani dopu avè contactatu l'area di a ferita.
Quandu u trattamentu di a ferita ùn hè micca in gradu di cuntrullà u peghju di l'infezzione, unguenti antibiotici ponu ancu esse usati per cuntrullà a quantità di batteri.
Tuttavia, se l'infezzione continua à peghju, pò esse necessariu piglià antibiotici, cum'è Penicillina, Cefalexina o Eritromicina, per luttà contr'à tutte e batterie di u corpu, soprattuttu quandu si sospetta chì l'infezione si sia diffusa in altre parti di u corpu.
A chirurgia hè generalmente più cumuna in u tipu di ectima gangrenosa per aiutà à rimuovere tutti i tessuti scuri, per facilità u trattamentu è a guarigione di e ferite.