Elastografia di u fegatu: à chì ghjè, à chì serve è cumu si face
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu l'esame hè fattu
- Vantaghji nantu à a biòpsia
- Cumu capisce u risultatu
- U risultatu pò sbagliassi?
- Quale ùn deve micca fà l'esame?
L'elastografia di u fegatu, cunnisciuta ancu cum'è Fibroscan, hè un esame adupratu per valutà a presenza di fibrosi in u fegatu, chì permette d'identificà i danni causati da e malatie croniche in questu organu, cume l'epatite, a cirrosi o a presenza di grassu.
Questu hè un esame rapidu, chì pò esse fattu in pochi minuti è ùn provoca dolore, chì hè fattu da ultrasuoni, nè bisognu di aghi nè tagli. L'elastografia di u fegatu pò ancu, in certi casi, esse aduprata per diagnosticà e malatie, rimpiazzendu a biopsia classica, induve hè necessariu raccoglie cellule di fegatu.
Ancu se stu tipu di prucedura ùn hè ancu prisente in tutta a rete SUS, pò esse realizatu in parechje cliniche private.
Per chì ghjè
L'elastografia di u fegatu hè aduprata per valutà u gradu di fibrosi di u fegatu in e persone cù qualchì malatia di fegatu crònicu, cum'è:
- Epatite;
- Fat grassu;
- Malatie di fegatu alcolicu;
- Colangite sclerosante primaria;
- Emocromatosi;
- A malatia di Wilson.
Oltre à esse adupratu per diagnosticà è identificà a gravità di queste malattie, stu test pò ancu esse adupratu per valutà u successu di u trattamentu, postu chì pò valutà u miglioramentu o l'aggravamentu di u tessutu epaticu.
Scuprite 11 sintomi chì ponu indicà prublemi di fegatu.
Cumu l'esame hè fattu
L'elastografia di u fegatu hè simile à un esame à ultrasuoni, in u quale a persona hè stesa nantu à u so spinu è cù a so camisgia alzata per palisà l'abdomen. Dopu, u duttore, o u tecnicu, mette un gelu lubrificante è passa una sonda per a pelle, applicendu una leggera pressione. Sta sonda emette piccule onde di ultrasuoni chì passanu per u fegatu è registranu un puntuu, chì hè tandu valutatu da u duttore.
L'esame dura una media di 5 à 10 minuti è di solitu ùn hà micca bisognu di preparazione, ancu se in certi casi, u duttore pò cunsigliarle un periodu di digiunu di 4 ore. Sicondu u dispusitivu chì hè adupratu per eseguisce l'elastografia epatica, pò esse chjamatu ultrasound transitoriu o ARFI.
Vantaghji nantu à a biòpsia
Siccomu hè un esame indolore è ùn hà micca bisognu di preparazione, l'elastografia ùn pone micca rischi per u paziente, à u cuntrariu di ciò chì pò accade durante a biopsia di u fegatu, in cui u paziente deve esse ricoveratu in ospedale in modo chì un picculu pezzu di l'organu sia rimossu per analizzallu.
A biopsia di solitu provoca dolore à u situ di a procedura è ematoma in u ventre, è in casi più rari pò ancu causà complicazioni cum'è emorragia è pneumotorace. Cusì, l'ideale hè di parlà cù u duttore per valutà quale hè u megliu test per identificà è monitorà a malatia di u fegatu in questione.
Cumu capisce u risultatu
U risultatu di l'elastografia epatica hè presentatu in forma di puntuazione, chì pò varià da 2,5 kPa à 75 kPa. E persone chì ottenenu livelli inferiori à 7 kPa di solitu significanu chì ùn anu micca prublemi d'organi. Più grande hè u risultatu ottenutu, più grande hè u gradu di fibrosi in u fegatu.
U risultatu pò sbagliassi?
Solu una piccula parte di i risultati di i test di elastografia ponu esse inaffidabili, un prublema chì si verifica soprattuttu in casi di sovrappesu, obesità è vechjaia di u paziente.
Inoltre, l'esame pò ancu fiascà quandu hè fattu nantu à e persone cù un BMI di menu di 19 kg / m2 o quandu l'esaminatore ùn hà micca sperienza in l'esame.
Quale ùn deve micca fà l'esame?
L'esame di l'elastografia epatica ùn hè di solitu micca raccomandatu in donne incinte, pazienti cun pacemaker è persone cun epatite acuta, prublemi cardiaci è epatite acuta.