Elefantiasi: chì hè, sintomi, trasmissione è trattamentu

Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu si faci a trasmissione
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Prevenzione di l'elefantiasi
L'elefantiasi, cunnisciuta ancu cum'è filariasis, hè una malatia parasitaria, causata da u parasite Wuchereria bancrofti, chì riesce à ghjunghje à i vasi linfatichi è prumove una reazione infiammatoria, causendu una ostruzione di u flussu di linfa è purtendu à l'accumulazione di fluidi è gonfiore in alcuni organi, cume u bracciu, u testiculu, in casu di l'omi, è di e gambe , principalmente.
A trasmissione di u parassita à e persone accade per mezu di u morsu di u genaru zanzara Culex sp., cunnisciutu cum'è zanzara di paglia o zanzara, chì hè capace di trasportà e larve di u vermu è di trasmette per mezu di u morsu. U trattamentu deve esse indicatu da un spezialistu di malatie infettive o da un medicu generale, è l'usu di l'agenti antiparassitarii, cum'è Dietilcarbamazina è Ivermectina, hè generalmente raccomandatu per eliminà u parassita.

Principali sintomi
I sintomi di l'elefantiasi ponu apparisce dopu à parechji mesi d'infezzione da u parassita è accadenu per via di u sviluppu è di a diffusione di e larve di u parasite in tuttu u corpu. I sintomi principali di l'elefantiasi sò:
- Febbra alta;
- Mal di testa;
- Dolore musculare;
- Intolleranza à a luce;
- Reazzioni allergii
- Asma;
- Pruritu corpu;
- Péricardite;
- Aumentazione di i nodi linfatichi;
- Gonfiore di i membri, cume e gambe, i bracci, i seni, u testiculu o u sac scrotale.
Dopu mesi à anni, se a filariasi ùn hè micca trattata currettamente, a presenza di rami adulti in a circulazione provoca cicatrici è ostruzione di i vasi linfatichi, chì impedisce u flussu di linfa è provoca accumuli di questu fluidu in i membri affetti, causendu gonfiore crònicu è ispessimentu di a pelle, chì dà l'aspettu simile à quellu di un elefante, chì face nasce u nome di a malatia.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di l'elefantiasi hè fattu da l'infettologu o da u medicu generale osservendu i segni è i sintomi presentati, in più di a necessità di cunfirmà u diagnosticu effettuendu analisi di sangue chì aiutanu à identificà u parassita o a risposta immune di u corpu.
U diagnosticu ùn hè micca sempre fattu in i primi stadii di a malattia, perchè a malattia evolve assai lentamente cù l'anni, cù una multiplicazione costante è una diffusione di u parassita in u corpu, chì pò purtà à l'apparizione di segni è sintomi di altre malatie.

Cumu si faci a trasmissione
A trasmissione di l'elefantiasi si verifica quandu a zanzara morde a persona, passendu e larve di tippu L3, chì migranu versu i vasi linfatichi è si sviluppanu in età adulta, cù a liberazione di nuove larve in u sangue è in a circulazione linfatica.
A persona infettata da Wuchereria bancrofti ùn trasmette micca u parassita à l'altri populi, tuttavia se una zanzara u morde, pò infettassi è trasmette cusì u parassita à altre persone.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di l'elefantiasi hè fattu cù l'usu di farmaci antiparassiti indicati da u duttore, è l'usu di Diethylcarbamazine o Ivermectin cun Albendazole, per esempiu, chì sò capaci di tumbà e larve di a filaria è prevene e so complicazioni, pò esse raccomandatu.
Tuttavia, in certi casi, pò esse necessariu di fà una chirurgia per curregge u sistema linfaticu, è di riduce i sintomi o cumplicazioni, quandu l'infiammazione hà dighjà causatu cicatrici è ostruzione di u flussu di linfa.
Prevenzione di l'elefantiasi
A prevenzione di l'elefantiasi hè fatta evitendu u cuntattu cù a trasmissione di zanzare, per mezu di misure cum'è:
- Usu di zanzara per dorme;
- Schermi nantu à e finestre è e porte;
- Evite di lascià acqua stagnante in pneumatici, buttiglie è vasi vegetali, per esempiu;
- Aduprà repellent ogni ghjornu;
- Evite i lochi cù mosche è zanzare;
Inoltre, tocca à u guvernu aduprà mezi per luttà contr'à mosche è zanzare cume spruzzà veleni in l'aria, cume fumà è misure basiche di sanità.