Esame di elettroneuromiugrafia: cosa hè, à chì serve è cumu si face
Cuntenutu
- Cumu hè fattu l'esame di Electroneuromiografia
- Per chì ghjè
- Chì malatie rilevanu u test
- Cumu preparassi per l'esame
- Quale ùn deve micca fà
- Possibili risichi
L'Eletroneuromiugrafia (ENMG) hè un esame chì valuta a presenza di lesioni chì affettanu i nervi è i musculi, cume pò accade in malatie cum'è a sclerosi laterale amiotrofica, a neuropatia diabetica, a sindrome di u tunnel carpale o a malattia guillain-barré, per esempiu, essendu impurtante per aiutà a u duttore cunferma u diagnosticu è pianifica u megliu trattamentu.
Questa prova hè capace di registrà a conduzione di un impulsu elettricu in un nervu è di valutà l'attività di u musculu durante un certu muvimentu è, generalmente, sò valutati i membri inferiori o superiori, cume e gambe o i bracci.
Cumu hè fattu l'esame di Electroneuromiografia
L'esame hè fattu in 2 passi:
- Elettroneurografia o neuroconduzione: i picculi sensori sò piazzati strategicamente nantu à a pelle per valutà certi musculi o percorsi nervosi, è poi sò fatti picculi stimuli elettrichi per pruduce attività nantu à questi nervi è musculi, chì sò catturati da u dispusitivu. Stu passu pò causà disconfortu simile à picculi colpi, ma chì sò sopportabili;
- Elettromiografia: un elettrodu in forma di agulla hè inseritu in a pelle finu à chì ghjunghje à u musculu, per valutà direttamente l'attività. Per questu, u paziente hè dumandatu à fà alcuni movimenti mentre l'elettrodu rileva i segnali. À questu stadiu, ci hè un dolore stinging durante l'inserzione di l'agulla, è pò esse discomfortu durante l'esame, chì hè tollerabile. Amparate più nantu à l'elettromiografia.
L'esame elettroneuromiugrafia hè fattu da u duttore, è hè dispunibule in ospedali o cliniche specializate. Questu esame hè fattu gratuitamente da SUS è coperto da alcuni piani sanitari, o pò esse fattu in modu privatu, per un prezzu di circa 300 reai, chì pò esse abbastanza variabile, secondu u locu induve hè effettuatu.
Per chì ghjè
L'elettroneuromiugrafia hè aduprata per diagnosticà certe malatie chì sò relative à l'impulsi nervi o à l'attività musculare elettrica, per pianificà un trattamentu adattatu. In certi casi, pò ancu esse utile per valutà u corsu di a malattia.
L'elettromiogramma ùn hè micca l'esame standard per a diagnosi di malatie nervose è musculari, tuttavia u so risultatu hè interpretatu secondu a storia clinica di u paziente è i risultati di l'esame neurologicu.
Chì malatie rilevanu u test
L'esame elettroneuromiugrafia studia u funziunamentu di i nervi è di i musculi, chì ponu esse alterati in situazioni cum'è:
- Polineuropatia, causatu da u diabete o da una malattia infiammatoria. Scuprite ciò chì hè a neuropatia diabètica è cumu trattà;
- Atrofia musculare prugrissivu;
- Disco erniatu o altre radiculopatie, chì causanu danni à i nervi spinali.
- Sindrome di u tunnel carpale. Amparate à identificà è trattà stu sindrome;
- Paralisi facciale;
- Sclerosi laterale amiotrofica. Capite ciò chì hè a sclerosi laterale amiotrofica;
- Polio;
- Cambiamentu di forza o di sensibilità causatu da un traumu o un colpu;
- Malatie musculare, cume miopatie o distrofie musculari.
Cù l'infurmazioni ottenute durante l'esame, u duttore puderà cunfirmà u diagnosticu, indicà e migliori forme di trattamentu o, in certi casi, monitorà a gravità è l'evoluzione di a malatia.
Cumu preparassi per l'esame
Per fà l'elettroneuromiugrafia, hè cunsigliatu d'andà à u situ di l'esame bè alimentatu è di purtà panni sciolti o facilmente cacciati, cume gonne o pantaloncini corti. Olii o creme idratanti ùn devenu micca esse aduprati in l'ora di 24 prima di l'esame, chì questi cosmetichi ponu rende l'elettrodi più duri.
Hè impurtante d'infurmà u duttore se aduprate medicazione, cume alcuni, cume l'anticoagulanti, ponu interferisce o contraindicà u test è sì avete un pacemaker se soffre di disordini sanguini, cume l'emofilia.
Inoltre, deve esse ricordatu chì l'elettroneuromiografia hè di solitu fatta da entrambi i lati (entrambe e gambe o i bracci), perchè hè impurtante paragunà i cambiamenti truvati trà u latu affettatu è u latu sano.
Ùn ci hè micca effetti permanenti dopu l'esame, dunque hè pussibule di vultà à l'attività di tutti i ghjorni nurmalmente.
Quale ùn deve micca fà
L'elettroneuromiografia ùn pone alcun risicu per a salute, tuttavia, hè contraindicata per e persone chì utilizanu pacemaker cardiaci o chì utilizanu medicamenti anticoagulanti, cum'è Warfarin, Marevan o Rivaroxaban, per esempiu. In questi casi, avete da informà u duttore, chì valuterà a contraindicazione o chì tippu di trattamentu pò esse fattu.
Ci sò alcune contraindicazioni assolute per l'esame, vale à dì: a mancanza di cooperazione di u paziente per eseguisce l'esame, u rifiutu di u paziente di eseguisce a procedura è a presenza di lesioni in u locu induve l'investigazione seria effettuata.
Possibili risichi
L'esame elettroneuromiugrafia hè sicuru in a maiò parte di i casi, tuttavia ci ponu esse situazioni chì a procedura pò esse in periculu, cume:
- Pazienti trattati cù anticoagulanti;
- Disturbi di u sangue, cum'è l'emofilia è i disordini di e plaquette;
- Malatie chì indebuliscenu u sistema immune, cum'è u SIDA, u diabete è e malatie autoimmune;
- E persone chì anu un pacemaker;
- Lesioni infettive attive in u situ induve u test seria effettuatu.
Cusì, hè impurtante informà u duttore se avete una di e condizioni in cui hè cunsideratu un risicu, in più di l'usu di medicinali in modo da pudè riduce u risicu di complicazioni.