Cosa hè l'elettroterapia è à chì serve
Cuntenutu
- Principali dispositivi di elettroterapia in fisioterapia
- 1. TENS - Terapia di stimulazione di u nervu elettricu transcutanicu
- 2. Ultrasound
- 3. Corrente Russa
- 4. Terapia laser à bassa intensità
- 5. FES - Stimulazione elettrica funziunale
- 6. Diatermia d'onda corta
- 7. Fotochimioterapia cù psoralen - PUVA
L'elettroterapia consiste in l'usu di currenti elettrichi per fà un trattamentu di fisioterapia. Per ch'ella sia fatta, u fisioterapeuta mette l'elettrodi nantu à a superficia di a pelle, attraversu i quali passanu i currenti à bassa intensità, chì ùn ponenu micca un risicu per a salute, è sò utili per u trattamentu di cundizioni cum'è gonfiore, dolore, spasmi o per rinfurzà i musculi , per esempiu. esempiu.
Durante una sessione di fisioterapia, hè cumunu di aduprà almenu un apparecchiatura di elettroterapia per aiutà à cuntrullà u dolore, u spasmu, migliurà u fornimentu di sangue, accelerà a guarigione di a pelle è a rigenerazione di altri tessuti. Ogni persona hà bisognu di un tipu specificu di dispositivu, chì pò esse regolatu secondu e so necessità durante ogni fase di trattamentu.
Principali dispositivi di elettroterapia in fisioterapia
Ci hè parechje tecniche per l'applicazione di l'elettroterapia, cù l'usu di dispositivi specifici, chì ponu cuntribuisce in modi diversi durante u trattamentu di riabilitazione. I principali sò:
1. TENS - Terapia di stimulazione di u nervu elettricu transcutanicu
Consiste in l'emissione di currenti elettrichi pulsati chì stimulanu i nervi è i musculi attraversu a pelle, chì blocca i segnali di u dolore è aumenta a produzzione di sostanze fisiologiche in u corpu chì anu effetti analgesici, cum'è endorfine.
Per l'applicazione, l'elettrodi sò posti direttamente nantu à a pelle, è l'intensità di a corrente elettrica hè adattata per ogni persona. Generalmente, u trattamentu si faci in ghjorni alternativi, è u numeru di sessioni hè individualizatu secondu e necessità di ogni persona, di solitu per 20 minuti.
- Per chì ghjè: di solitu adupratu per trattà u dolore postoperatoriu, a frattura, è in casu di dolore cronicu, cume u lombalgia, u collu, u nervu sciaticu, a bursite, per esempiu. Ancu s'ellu ùn hè micca largamente adupratu per questu scopu, pò ancu esse adupratu per cumbatte a malatia di u muvimentu in u periodu postoperatoriu.
- Contraindicazioni: in casu d'epilepsia perchè pò scatenà un attaccu, ùn deve micca esse postu nantu à l'utru durante a gravidanza, nantu à a pelle ferita, in bocca è in l'arteria carotide.
2. Ultrasound
U dispositivu à ultrasuone adupratu in elettroterapia hè capace di emette onde sonore chì furniscenu vibrazioni meccaniche chì favurizanu a rigenerazione di i tessuti colpiti, stimulendu u flussu di sangue è aumentendu u metabolismu.
Sta tecnica hè realizata scorrendu u dispusitivu annantu à a pelle, dopu avè statu pulitu è preparatu cù un gelu, è u numeru di sessioni hè indicatu da u fisioterapeuta, secondu e necessità di ogni persona. U tempu di trattamentu deve esse almenu 5 minuti per ogni area di 5 cm.
- Per chì ghjè: di solitu effettuatu in casu di dolore musculare causatu da contratture o tensioni, spasmi musculari, tendinite, blocchi articulari è in u trattamentu di cicatrici, contr'à a rigidità articulare, per riduce u gonfiore lucale,
- Contraindicazioni: diminuzione di sensibilità lucale, malatie cardiovascolari avanzate, cancheru di a pelle lucale, alterazione di a circulazione sanguigna in a regione, sopra i testiculi.
3. Corrente Russa
Hè una tecnica di elettrostimulazione chì agisce nantu à u livellu di u musculu, fatta cù elettrodi pusizionizati strategicamente in a regione da trattà, pudendu prumove un aumentu di forza è vulume musculare, postu chì funziona migliurendu a circulazione sanguigna è riducendu a flaccabilità lucale. A catena russa hè ampiamente usata in trattamenti estetichi, facilitendu u drenaggiu linfaticu è luttendu contr'à a caduta. Amparate più nantu à cumu si face a catena russa.
- Per chì ghjè: hè ampiamente adupratu per rinfurzà i musculi, chì u so effettu pò facilità a cuntrazzione musculare, soprattuttu in casi di debbulezza musculare o atrofia.
- Contraindicazioni: in casu di pacemaker cardiacu, epilessia, malatie mentali, nantu à l'utru durante a gravidanza, in casu di trombosi venosa profonda o di flebite recente, in casu di recente frattura.
4. Terapia laser à bassa intensità
U laser hè un tipu di fototerapia capace di pruduce un effettu antiinfiammatorio, analgésicu, rigenerante è curativu nantu à i tessuti. L'applicazione di u laser hè generalmente fatta da u fisioterapeuta à u situ di u dulore, è a dosa è u numeru di sessioni effettuate dipenderanu da u tippu è a gravità di a ferita.
- Per chì ghjè: a terapia laser hè indicata in casu di gonfiore o infjammazione di articulazioni, tendini è ligamenti, tendini in i nervi, avendu boni risultati per cuntrullà u dolore è stimulà a rigenerazione di u tessutu feritu.
- Contraindicazioni: nantu à l'ochji, u cancheru, nantu à l'utru durante a gravidanza, emorragia in u situ di l'applicazione, una persona cù una disabilità mentale, chì ùn collabora micca cù l'istruzzioni di u terapeuta.
5. FES - Stimulazione elettrica funziunale
Fes hè un dispositivu chì porta à a cuntrazzione musculare in un gruppu musculu paralizatu o estremamente debule, cum'è in u casu di paralisi cerebrale, emiplegia o paraplegia, per esempiu.
- Per chì ghjè: quandu hè necessariu favurizà u rinfurzamentu musculare in e persone chì ùn sò micca capaci di cuntrullà u muvimentu, cum'è in u casu di paralisi, sequelle di colpu, o in atleti per migliurà e prestazioni di furmazione recrutendu più fibre di a cuntrazione normale. U tempu di cuntrazzioni musculare varieghja secondu a quantità di musculi chì ci vole à travaglià, ma dura circa 10 à 20 minuti per area di trattamentu.
- Contraindicazioni: Ùn deve micca esse adupratu in e persone cù pacemaker, sopra u core, sinus carotide, in casu di spasticità, s'ellu ci hè danni à u nervu perifericu in a regione.
6. Diatermia d'onda corta
Questu hè un dispositivu chì serve per prumove u calore più in profondità in u corpu, perchè riscalda u sangue, riduce l'infiammazione, a rigidità musculare è allevia i spasmi in i musculi profondi di u corpu. Inoltre, rigenera i tessuti feriti, riduce e contusioni è prumove a rigenerazione di i nervi periferichi.
- Per chì ghjè: In situazioni quandu u calore pò avè bisognu à ghjunghje strati più profondi, cum'è in casu di lombalgia, sciatica è altri cambiamenti in a spina dorsale o l'anca, per esempiu.
- Contraindicazioni: Pacemaker, fixatori esterni o interni in a regione induve vulete trattà, cambiamenti di sensibilità, durante a gravidanza, cancru, tuberculosi, trombosi venosa profonda recente, in casu di frebba, in i zitelli è l'adulescenti per ùn compromettà a crescita ossea.
7. Fotochimioterapia cù psoralen - PUVA
Si tratta di un trattamentu cumbinatu chì cunsiste à piglià prima una sustanza chjamata psoralen, indicata da u duttore, è 2 ore dopu à piglià lu, espunendu a zona chì serà trattata à a radiazione ultravioletta. Hè ancu pussibule di applicà psoralen in forma di unguentu o mischjà in un bacinu cù l'acqua, mantenendu a parte da trattà immersa durante l'esposizione à a radiazione.
- Per chì ghjè: Soprattuttu in casu di vitiligo, psoriasis, eczema, lichen pianu o urticaria pigmentata.
- Contraindicazioni: melanoma o altru cancheru di a pelle, usu di altri rimedii fotosensibilizanti.