Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 19 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 23 Ghjugnu 2024
Anonim
Fighjendu cù a BPCO in Stage Finale - Salute
Fighjendu cù a BPCO in Stage Finale - Salute

Cuntenutu

COPD

A malatia pulmonaria ostruttiva cronica (BPCO) hè una situazione progressiva chì affetta a capacità di una persona di respirà bè. Comprende parechje condizioni mediche, cumpresu l'enfisema è a bronchite cronica.

In più di una capacità ridutta di respirà è esce pienu, i sintomi ponu include una tosse cronica è una crescita di a produzione di sputum.

Leghje per amparà nantu à i modi per alleviare i sintomi di a BPCO in fase finale è i fattori chì ghjucanu à a vostra prospettiva se avete sta situazione difficile.

Segni è sintomi di BPCO in fase finale

A COPD di u stadiu finale hè marcata da una mancanza di respiru severa (dispnea), ancu quandu hè in riposu. À questu stadiu, i medicazione tipicamente ùn funzionanu micca bè cumu avianu in u passatu. I compiti d'ogni ghjornu vi lasceranu più senza fiatu.

A BPCO in fase finale significa ancu una maggiore visita à u dipartimentu d'urgenza o ospedalizazioni per complicazioni respiratorie, infezioni pulmonari, o fallimentu respiratoriu.

L'ipertensione pulmonare hè ancu cumuna in a BPCO in fase finale, chì pò purtà à fallimentu cardiacu di dirittu. Pudete sperimentà una frequenza cardiaca à riposu accelerata (tachicardia) di più di 100 battiti per minutu. Un altru sintimu di a BPCO in fase finale hè a perdita di pesu in corso.


Campà cù BPCO in fase finale

Se fumate prudutti di tabaccu, smettere hè una di e migliori cose chì pudete fà in ogni tappa di a BPCO.

U vostru duttore pò prescrive medicazione per trattà a BPCO chì pò ancu allevà i vostri sintomi. Questi includenu broncodilatatori, chì aiutanu à allargà e vostre vie aeree.

Ci hè dui tippi di bronchodilatatori. U broncodilatatore à azzione corta (salvata) hè adupratu per l'iniziu subitu di mancanza di respiru. U bronchodilatatore à azzione lunga pò esse adupratu ogni ghjornu per aiutà à cuntrullà i sintomi.

I glucocorticosteroidi ponu aiutà à riduce l'infiammazione. Queste medicazione ponu esse trasmesse à e vostre vie aeree è pulmoni cù un inalatore o un nebulizatore. Un glucocorticosteroide hè cumunu datu in cumbinazione cù un broncodilatatore à azzione lunga per u trattamentu di a BPCO.

Un inalatore hè un dispositivu portatile di dimensioni tasche, mentre un nebulizatore hè più grande è hè destinatu principalmente à l'usu domesticu. Mentre un inalatore hè più faciule da purtassi cun voi, hè qualchì volta più difficiule da aduprà currettamente.

Se avete un tempu difficiule cù un inalatore, aghjunghje un spacer pò aiutà. Un spacer hè un picculu tubu di plastica chì si attacca à u vostru inalatore.


Spruzzà u vostru medicamentu inalatore in u spaziatore permette à u medicamentu di nebulizzà è di riempie u spacer prima di respirallu. Un spacer pò aiutà più medicinali per entrà in i vostri pulmoni è menu per esse intrappulati in u fondu di a vostra gola.

Un nebulizatore hè una macchina chì trasforma una medicina liquida in una nebbia cuntinua chì inalate per circa 5 à 10 minuti à a volta attraversu una maschera o un bocchinu cunnessu da un tubu à a macchina.

L'ossigenu supplementu hè tipicamente necessariu se avete BPCO in fase finale (tappa 4).

L'usu di qualsiasi di sti trattamenti hè probabile chì aumenterà significativamente da u stadiu 1 (BPCO lieve) à u stadiu 4.

Dieta è eserciziu

Pudete ancu prufittà di prugrammi di furmazione di esercitazione. I terapeuti per questi prugrammi ponu amparà e tecniche di respirazione chì riducenu quantu duvete travaglià per respirà. Questu passu pò aiutà à migliorà a vostra qualità di vita.

Pudete esse incuraghjitu à manghjà picculi pasti ricchi di proteine ​​à ogni seduta, cume scuote di proteine. Una dieta ricca di proteine ​​pò migliurà u vostru benessere è prevene a perdita eccessiva di pesu.


Preparatevi per u clima

Oltre à piglià questi passi, duvete evità o minimizà i trigger di BPCO cunnisciuti. Per esempiu, pudete avè difficoltà più grande à respirà durante e condizioni climatiche estreme, cume calore è umidità elevate o temperature fredde è secche.

Ancu se ùn pudete micca cambià u tempu, pudete esse preparatu limitendu u tempu chì passate fora durante e temperature estreme. Altri passi chì pudete fà includenu i seguenti:

  • Sempre tenendu un inalatore di emergenza cun voi ma micca in a vostra vittura. Parechji inalatori operanu più efficacemente quandu si tenenu à temperatura ambiente.
  • U portu di una sciarpa o di una maschera quandu si sorte fora à temperature fredde pò aiutà à riscaldà l'aria chì si respira.
  • Evite d'andà à l'aria aperta i ghjorni chì a qualità di l'aria hè scarsa è u smog è i livelli di pulluzione sò alti. Pudete verificà a qualità di l'aria intornu à voi quì.

Cura palliativa

A cura palliativa o a cura di l'ospiziu ponu arricchisce assai a vostra vita quandu campate cù a BPCO in fase finale. Un sbagliu cumunu nantu à e cure palliative hè chì ghjè per qualchissia chì passerà prestu. Questu ùn hè micca sempre u casu.

Invece, e cure palliative implicanu identificà trattamenti chì ponu arricchisce a vostra qualità di vita è aiutà i caregivers à furnisce una cura più efficace. L'obiettivu principale di l'assistenza palliativa è di l'ospiziu hè di facilità u vostru dolore è di cuntrullà i vostri sintomi u più pussibule.

Avete da travaglià cù una squadra di duttori è infermieri in a pianificazione di i vostri obiettivi di trattamentu è a cura di a vostra salute fisica è emotiva quant'è pussibule.

Chiedi à u vostru duttore è cumpagnia d'assicuranza infurmazioni nantu à l'opzioni di cura palliativa.

Fasi (o gradi) di BPCO

A BPCO hà quattru tappe, è u vostru flussu d'aria diventa più limitatu cù ogni tappa passante.

Diverse organizzazioni ponu definisce ogni tappa in modu diversu. Tuttavia, a maiò parte di e so classificazioni sò basate in parte nantu à un test di funzione pulmonare cunnisciutu cum'è test FEV1. Questu hè u volumu espiratoriu forzatu di aria da i vostri pulmoni in una seconda.

U risultatu di sta prova hè spressu in percentuale è misura quantu aria si pò lascià scappà durante u primu secondu di un soffiu furzatu. Hè paragunatu à ciò chì si aspetta da pulmoni sani di età simile.

Secunnu l'Istitutu Lungu, i criteri per ogni gradu COPD (tappa) sò i seguenti:

GradeNomeFEV1 (%)
1lieve BPCO≥ 80
2BPCO moderata50 à 79
3BPCO severa30 à 49
4BPCO assai severa o BPCO in fase finale< 30

I gradi inferiori ponu o ùn esse accumpagnati da sintomi crònichi, cum'è eccessu di sputum, mancanza di respiru notevuli cù sforzu, è tosse cronica. Questi sintomi tendenu à esse più prevalenti cume a gravità di a BPCO aumenta.

Inoltre, a nova Iniziativa Globale per e Malatie Pulmonarie Ostruttive Croniche (GOLD) classifica ulteriormente e persone cun BPCO in gruppi etichettati A, B, C o D.

I gruppi sò definiti da a gravità di prublemi cum'è dispnea, fatica, è interferenza cù a vita di u ghjornu, è ancu per esacerbazioni acute.

L'esacerbazioni sò periodi quandu i sintomi aggravanu sensibilmente. I sintomi di esacerbazione ponu include una tosse chì s'aggrava, una maggiore produzione di mucus gialli o verdi, più sibilanti è livelli di ossigenu inferiori in u sangue.

I Gruppi A è B includenu e persone chì ùn anu avutu micca esacerbazioni in l'annu passatu o solu un minore chì ùn hà micca bisognu di ricusazione. A dispnea minima à lieve è altri sintomi vi mettevanu in u Gruppu A, mentre chì a dispnea è i sintomi più gravi vi piacerianu in u Gruppu B.

I Gruppi C è D indicanu chì avete avutu almenu una esacerbazione chì necessitava l'ingressu in l'uspidale in l'annu passatu o almenu duie esacerbazioni chì avianu o micca bisognu di ospedalizazione.

A difficultà di respirazione più dolce è i sintomi vi mettenu in u Gruppu C, puru avè più prublemi di respirazione significa una designazione di u Gruppu D.

E persone cun una tappa 4, etichetta Gruppu D anu a prospettiva più seria.

I trattamenti ùn ponu micca riversà i danni chì sò dighjà fatti, ma ponu esse aduprati per pruvà à rallentà a prugressione di a BPCO.

Outlook

In a BPCO à a fine di a tappa, averete forse bisognu di ossigenu supplementare per respirà, è pudete micca esse capace di compie attività di a vita di u ghjornu senza diventà assai ventu è stancu. L'aggravamentu improvvisu di a BPCO in questu stadiu pò mette in periculu a vita.

Mentre determina u stadiu è u gradu di a BPCO aiuterà u vostru duttore à sceglie i trattamenti adatti per voi, questi ùn sò micca i soli fattori chì influenzanu a vostra prospettiva. U vostru duttore tenerà dinò in contu i seguenti:

Pesu

Ancu se esse in sovrappesu pò rende a respirazione più difficiule sè avete BPCO, e persone cun BPCO in fase finale sò spessu sottopeso. Questu hè in parte perchè ancu l'attu di manghjà pò fà chì diventiate troppu ventu.

Inoltre, in questu stadiu, u vostru corpu usa assai energia solu per seguità a respirazione. Què pò dà una perdita di pesu estrema chì affetta a vostra salute generale.

Mancanza di fiatu cù attività

Questu hè u gradu à u quale vi manca u respiru quandu camminate o altre attività fisiche. Pò aiutà à determinà a gravità di a vostra BPCO.

Distanza camminata in sei minuti

U più luntanu pudete camminà in sei minuti, u megliu risultatu avete probabilmente avè cù a BPCO.

Età

Cù l'età, a BPCO prugresserà in severità, è e prospettive tendenu à diventà più povere cù l'anni passati, in particulare in anziani.

Prussimità à l'inquinamentu di l'aria

L'esposizione à l'inquinamentu di l'aria è à u fumu secondariu di tabaccu pò dannà in più i vostri pulmoni è e vie aeree.

Fumà pò ancu influenzà e prospettive. Sicondu una chì hà fighjatu à i masci di u Caucasu di 65 anni, fumà hà riduttu l'aspettativa di vita per quelli chì anu BPCO in fase finale di quasi 6 anni.

Frequenza di e visite di u duttore

U vostru pronosticu hè prubabile di esse megliu se rispettate a vostra terapia medica raccomandata, seguitate cù tutte e visite di u vostru duttore pianificatu, è tenite u vostru duttore aggiornatu nantu à qualsiasi cambiamenti in i vostri sintomi o cundizione. Duvete fà di monitorà i sintomi di u polmone è di funziunà una priorità.

Facendu fronte à a BPCO

Trattà cù a BPCO pò esse abbastanza sfida senza sentirsi soli è spaventati per sta malattia. Ancu se u vostru caregiver è e persone più vicine à voi sò supportive è incuraghjenti, pudete ancu prufittà di passà u tempu cù l'altri chì anu BPCO.

Sente da qualchissia chì passa per a stessa situazione pò esse utile. Puderanu esse capaci di furnisce una intuizione preziosa, cum'è feedback nantu à i vari medicazione chì state aduprendu è ciò chì aspetta.

Mantene a vostra qualità di vita hè assai impurtante in questa tappa. Ci sò passi di vita chì pudete fà, cume cuntrollà a qualità di l'aria è praticà esercizi di respirazione. Tuttavia, quandu a vostra BPCO hà progressu in severità, pudete prufittà di una cura palliativa o di ospiziu addizionale.

Q&A: Umidificatori

Q:

Sò interessatu à uttene un umidificatore per a mo BPCO. Aiuterà o ferisce i mo sintomi?

Paciente anonimu

A:

Se a vostra respirazione hè sensibile à l'aria secca è si vive in un ambiente asciuttu, allora pò esse benefiziu per umidificà l'aria in casa, chì puderia aiutà à prevene o riduce i sintomi di BPCO.

Tuttavia, se l'aria di a vostra casa hè dighjà umidificata in modu adeguatu, troppu umidità puderia rende più difficiule à respirà. Circa u 40 per centu di umidità hè cunsiderata ideale per qualchissia cù BPCO.

Oltre à un umidificatore, pudete ancu cumprà un igrometru per misurà accuratamente l'umidità in a vostra casa.

Un'altra cunsiderazione cù un umidificatore hè di assicurà chì a pulizia è a manutenzione sianu currettamente effettuate per impedisce ch'ellu diventi un portu per a muffa è altri contaminanti, chì puderebbenu finisce per dannà a vostra respirazione.

In ultimamente, se pensate à aduprà un umidificatore, duverete prima gestisce questu da u vostru duttore, chì pò aiutà à determinà se questu pò esse una opzione utile per migliorà a respirazione à a luce di a vostra situazione.

Stacy Sampson, DOAnswers rapprisentanu l'opinioni di i nostri esperti medichi. Tuttu u cuntenutu hè strettamente informativu è ùn deve micca esse cunsideratu cunsigliu medicu.

Publicazioni Affascinanti

Ciò chì hè accadutu quandu i redattori di forma anu scambiatu l'allenamenti per un mese

Ciò chì hè accadutu quandu i redattori di forma anu scambiatu l'allenamenti per un mese

è vo avete mai pigliatu un prublema di Forma o tate in u no tru itu web (ciao!), apete chì imu grandi fan di pruvà novi allenamenti. (Vede: 20 modi per gua ate da a vo tra rutina di al...
6 secreti per fà chì i cibi freschi durenu più longu

6 secreti per fà chì i cibi freschi durenu più longu

Quandu facemu quella purga ettimanale di l'alimenti avariati in u frigorifero, pare chì gua emu i no tri oldi cù que tu, oprattuttu quandu i tratta di l'articuli fre chi è ani c...