Intubazione endotracheale
Cuntenutu
- Perchè hè fatta l'intubazione endotracheale?
- Chì sò i rischi di intubazione endotracheale?
- Rischi d'anestesia
- Rischi di intubazione
- Cumu mi preparu per l'intubazione endotracheale?
- Cumu hè fatta l'intubazione endotracheale?
- Cosa ci vole à aspettà dopu à intubazione endotracheale
Cosa hè a intubazione endotracheale?
L'intubazione endotracheale (EI) hè spessu una prucedura d'urgenza chì si face à e persone chì sò incuscenti o chì ùn ponu micca respirà da soli. EI mantene una via aerea aperta è aiuta à prevene a soffocazione.
In un EI tipicu, vi anu datu anestesia. Dopu, un tubu di plastica flessibile hè messu in a vostra trachea attraversu a bocca per aiutà à respirà.
A trachea, cunnisciuta ancu cum'è trachea, hè un tubu chì porta l'ossigenu in i vostri pulmoni. A dimensione di u tubu di respirazione hè adattata à a vostra età è a dimensione di a gola. U tubu hè tenutu in postu da un picculu bracciu d'aria chì si gonfia intornu à u tubu dopu chì hè statu inseritu.
A vostra trachea principia ghjustu sottu à a vostra laringe, o scatula vocale, è si stende daretu à u sternale, o u sternu. A vostra trachea si divide è diventa dui tubi più chjuchi: i bronchi principali di diritta è di manca. Ogni tubu si cunnessa à unu di i vostri pulmoni. I bronchi cuntinueghjanu dopu à dividesi in passaghji d'aria sempre più chjucu in u pulmone.
A vostra trachea hè fatta di cartilagine duru, musculu è tessutu connettivu. U so fodera hè cumpostu di tissutu lisciu. Ogni volta chì si respira, a trachea diventa leggermente più longa è più larga. Ritorna à a so dimensione rilassata mentre respira.
Pudete avè difficoltà à respirà o ùn pudete mancu esse in gradu di respirà sè qualchì percorsu longu à e vie aeree hè bluccatu o dannighjatu. Questu hè quandu EI pò esse necessariu.
Perchè hè fatta l'intubazione endotracheale?
Pudete avè bisognu di sta procedura per una di e ragioni seguenti:
- per apre e vostre vie aeree da pudè riceve anestesia, medicazione, o ossigenu
- per prutege i to pulmoni
- avete cessatu di respirà o avete difficultà à respirà
- avete bisognu di una macchina per aiutavvi à respirà
- avete una ferita à a testa è ùn pudete micca respirà da solu
- duvete esse sedatu per un periudu di tempu per recuperà da una ferita grave o una malattia
EI mantene e vostre vie aeree aperte. Questu permette à l'ossigenu di passà liberamente da e da i vostri pulmoni mentre respirate.
Chì sò i rischi di intubazione endotracheale?
Rischi d'anestesia
Tipicamente, sarete sott'à anestesia generale durante a procedura. Questu significa chì ùn senti micca qualcosa chì u tubu hè inseritu. E persone sane di solitu ùn anu micca prublemi cù l'anestesia generale, ma ci hè un picculu risicu di complicazioni à longu andà. Questi risichi dipendenu largamente di a vostra salute generale è di u tipu di prucedura chì site sottumessu.
Fattori chì ponu aumentà u risicu di cumplicazioni cù anestesia includenu:
- prublemi crònichi cù i vostri pulmoni, reni o core
- diabete
- storia di crisi
- una storia di famiglia di reazzioni avverse à l'anestesia
- apnea di u sonnu
- obesità
- allergii à l'alimentu o medicazione
- usu d'alcol
- fumendu
- età
Cumplicazioni più gravi ponu accade in adulti anziani chì anu prublemi medichi significativi. Queste complicazioni sò rare, ma ponu include:
- attacu di core
- infezzione pulmonare
- colpu
- cunfusione mentale temporanea
- a morte
Circa una o duie persone per ogni 1.000 ponu diventà parzialmente svegli mentre sò sottu anestesia generale. S'ellu accade, a ghjente hè di solitu cuscente di u so circondu ma ùn senterà nisun dulore. In rare occasioni, ponu sente un dolore severu. Questu pò purtà à complicazioni psiculugiche à longu andà, cume u disordine di u stress post-traumaticu (PTSD). Certi fattori ponu fà sta situazione più prubabile:
- cirurgia d'urgenza
- prublemi di cori o pulmoni
- usu à longu andà di oppiacei, tranquillanti, o cocaina
- usu alcolu cutidianu
Rischi di intubazione
Ci hè qualchì risicu ligatu à l'intubazione, cum'è:
- ferita à i denti o travagliu dentale
- ferita à a gola o a trachea
- una accumulazione di troppu fluidu in organi o tessuti
- sanguinante
- cumplicazioni pulmonari o ferita
- aspirazione (cuntenutu stomacu è acidi chì finiscenu in i pulmoni)
Un anestesiologu o ambulanza EMT vi valuterà prima di a procedura per aiutà à diminuisce u risicu di queste complicazioni chì si verificanu. Puderete ancu esse monitoratu attentamente in tutta a prucedura.
Cumu mi preparu per l'intubazione endotracheale?
L'intubazione hè una prucedura invasiva è pò causà un cunfortu considerableu. Tuttavia, tipicamente vi darà anestesia generale è un medicamentu rilassante musculare in modo da ùn sentite alcun dolore. Cù certe condizioni mediche, a procedura pò esse necessariamente eseguita mentre una persona hè sempre sveglia. Un anesteticu lucale hè adupratu per annudisce e vie aeree per diminuisce u disagiu. U vostru anestesista ti farà sapè prima di l'intubazione se sta situazione si applica à voi.
Cumu hè fatta l'intubazione endotracheale?
EI hè generalmente fattu in l'uspidale, induve vi darà anestesia. In situ di emergenza, un paramedicu in a scena di l'emergenza pò fà EI.
In una prucedura tipica EI, riceverete prima un anesteticu. Una volta sedutu, u vostru anestesista apre a bocca è inserisce un picculu strumentu cù una luce chjamata laringoscopiu. Stu strumentu hè adupratu per vede l'internu di a vostra laringe, o scatula vocale. Una volta chì e vostre corde vocali sò state situate, un tubu di plastica flessibile serà messu in bocca è passatu oltre e vostre corde vocali in a parte inferiore di a vostra trachea. In situazioni difficili, un laringoscopiu di videocamera pò esse adupratu per dà una visione più dettagliata di e vie aeree.
U vostru anestesistologu ascolterà a vostra respirazione attraversu un stetoscopiu per assicurassi chì u tubu sia in u locu ghjustu. Una volta chì ùn avete più bisognu d'aiutu per respirà, u tubu hè cacciatu. Durante e procedure chirurgiche è in l'unità di cure intensive, u tubu hè cunnessu à un ventilatore, o una macchina respiratoria, una volta chì hè in u locu adattu. In certe situazioni, u tubu pò avè bisognu à esse attaccatu temporaneamente à un saccu. U vostru anestesista utilizerà u saccu per pompà l'ossigenu in i vostri pulmoni.
Cosa ci vole à aspettà dopu à intubazione endotracheale
Puderete avè un dolore di gola dolce o qualchì difficoltà à ingoiare dopu a procedura, ma questu deve andà via rapidamente.
Ci hè ancu un picculu risicu chì sperimenterete cumplicazioni da a prucedura. Assicuratevi di chjamà u vostru duttore subitu se mostrate unu di i sintomi seguenti:
- gonfiore di a to faccia
- un mal di gola severu
- dulore di pettu
- difficultà à ingolle
- difficultà à parlà
- dulore à u collu
- mancanza di fiatu
Questi sintomi ponu esse un segnu di altri prublemi cù e vostre vie aeree.