Cume gode di l'aria aperta quandu avete RA
Cuntenutu
- 1. Purtate abiti pratichi ... ma sempre «voi»
- 2. Ritimu tù stessu
- 3. Esplora, esplora, esplora!
- 4. Crea bellezza in a terra
- 5. Andà à u drive-in
- 6. Divertimentu in piaghja
- 7. Teatru in u parcu
- Linea di fondu
Esse fora quandu hè bellu fora hè qualcosa chì mi piace assai. Da quandu sò stata diagnosticata cun artrite reumatoide (RA) sette anni fà, u clima hè statu un fattore tamantu in cumu mi sentu di ghjornu in ghjornu. Dunque, quandu u clima hè ghjustu, mi piace prufittà di e vedute è di i soni chì portanu i mesi d'estate è di autunno.
Benintesa, certe cose ponu esse inaccessibili perchè cunnoscu e mo limitazioni fisiche. Ma in i mo belli ghjorni, provu à esce è facciu u più chì possu per esse una parte di u mondu esternu. Eccu alcuni consiglii - cusì pudete ancu.
1. Purtate abiti pratichi ... ma sempre «voi»
Prima ancu di esce da a porta, assicuratevi chì ciò chì avete nantu à esse cunfortu per una ghjurnata sana fora, mentre puderete supportà i vostri bisogni. Assicuratevi chì sia apprupriatu ancu per u clima - nimu vole esse troppu caldu o troppu fretu!
Sò una maglietta è jeans jeans, è mi piace di portà i mo vestiti un pocu più grande per via di gonfiore è cunfortu. Tengu ancu un bellu pullover di cardigan cun mè per i ghjorni freschi. Mi ferisce quandu aghju troppu fretu. Mentre di solitu portu sneakers, hè divertente mischjà e cose qualchì volta cù i mo stivali funky chì anu una cremallera à fiancu. Usu ancu inserti per i pedi per sustene e mo ghjinochje è a schiena.
Se andate in traccia di marchjà, assicuratevi di portà i vostri parentesi graffi è qualchi calzatore affissante. Averete ancu bisognu di un bon spray di bug, di qualchi stuzzichini sani, è di qualchì acqua.
Inoltre, uttenite un tagliu di capelli divertente ma gestibile. Solu perchè avete RA, ùn significa micca chì ùn pudete micca creà u vostru propiu stile è rockallu!
2. Ritimu tù stessu
Trà l'estate è i mesi d'autunno, ci sò tunnellate di festival è mercati esterni in a mo zona, è probabilmente in a vostra, ancu. Hè bellu di sorte è tastà novi alimenti, guardà l'arti, o cumprà prudutti freschi. È per mè, questu hè un ottimu modu per fà eserciziu è esse sani.
Assicuratevi di ritmu stessu. I tendenu à entrà in a zona à stu tippu di eventi da tutti i stimuli intornu à mè, è mi scordu di pusà è di fà una pausa di 10 minuti. Pianificate e vostre mediche intornu à a vostra surtita è portate tuttu ciò chì avete bisognu chì darà e vostre articulazioni più sustegnu.
3. Esplora, esplora, esplora!
Cù RA, ci fermemu assai in casa - o più cum'è in lettu - allora hè bellu di ùn vede i nostri quattru muri per un pocu. Un cambiamentu di scenariu hè bonu per voi, soprattuttu se ùn esci micca assai, o sì avete inguerni longu, cum'è induve campu. U mo locu felice hè una cabina in i boschi, un bellu tramontu, o un parcu chì ùn aghju mai statu.
Uttenite nantu à Internet è truvate posti da esplorà. L'ultima cosa chì vulete fà ùn hè micca spostà i vostri articuli à tutti. Una volta chì si ferma, pudete perdela. Ch'ella sia qualchì ora, o solu qualchì locu in carrughju, vai! Camminà hè cusì sanu per voi, è un bellu paisaghju hè di primura per l'anima. Mente è corpu si nutriscenu unu di l'altru.
I ghjorni chì mi sentu più stancu ma vogliu sempre sorte, trovu novi lochi per fighjà u tramontu. Aghju cuminciatu à gode di piglià e foto dopu avè avutu da smette di travaglià. Hè divertente per catturà a bellezza, ancu s'ellu hè in u mo propiu giardinu.
4. Crea bellezza in a terra
L'urtulanu hè un modu rilassante è gratificante per gode di l'aria aperta. Ùn ne sò micca troppu bravu, ma spessu giranduleghju u mo quartieru per vede ciò chì i mo cumpagni di vicinu anu creatu. Aghju sempre vulsutu cultivà e mo verdure è e spezie. Invidiu quelli chì anu stu sapore. Per esse capace di cresce è manghjà subitu nantu à a vostra terra hè stupendu.
Trovu piacè à taglià u mo pratu. Pocu in e mo cuffie è ascultu qualchì bona alternativa di l'anni 80 nantu à Pandora è tagliata. Mi sò avutu qualchì crema solare, un bellu grande cappellu, è un paiu di scarpe chì ùn mi dispiacenu micca à imbruttassi. Portu ancu i mo guanti di compressione. Questu aiuta à alleviare u dolore di l'usu eccessivu di e mo mani, chì sò estremamente sensibili.
Assicuratevi solu chì site preparatu per e conseguenze. Questu puderia cumprende: alcuni patch di dolore lucali - Icy Hot o ciò chì vulete, un bellu bagnu, è un locu cunfortu per rilassate per un tempu. Ancu se u giardinaghju hè dolce, pò fà un numeru nantu à e mani è u ritornu, allora pigliate u vostru tempu è ascoltate u vostru corpu.
5. Andà à u drive-in
L'arte persa di vede i filmi hè stata presa da Netflix è Hulu. Ma ùn ci hè nunda di più divertente chè di fighjà un filmu sottu à e stelle, soprattuttu sì site in un convertibile. Quandu eru zitellu, a mo mamma mi purtava à u drive-in ogni weekend. Se ne avete unu induve vive, andate definitivamente.
Benintesa, ùn pudemu micca binge fora nantu à i stessi spuntini chì avemu avutu prima. Di solitu imballu qualchì granola, acqua, è o Sprite Zero o un termu di tisana, secondu u tempu. Aghju ancu cuminciatu à fà u mo propiu popcorn in casa senza chì tuttu u burru è altre cose imballate sianu messi annantu. Assai più sanu!
Per preparalli per questu, assicuratevi di portà un vestitu cunfortu è portate uni pochi di cuscini. I tendenu à diventà rigidu se sò sedutu per lunghi periodi di tempu, allora portu u mo cuscinu di u corpu cun mè. Sò ancu capace di sorte da a vittura è allungammi senza interferisce cù l'altri patroni, cum'è in un teatru nurmale. Hè un modu bellu bellu di gode di stà fora mentre fighjate un filmu.
6. Divertimentu in piaghja
L'acqua hè stupente per l'articuli. Aghju campatu cinque minuti da l'oceanu per 14 anni di a mo vita. Durante l'estate, falavamu quì cù i nostri tavulini è ghjucavamu in l'onde. Durante a caduta, avemu avutu i falò è e marshmallows arrustite mentre stavamu ascultendu l'onde chjappà.
Esse intornu à l’acqua hè cusì rilassante, ch’è tù sia in ellu o sia solu à sente lu. Aghju compru un paghju di scarpi da mare per prutege i mo pedi - aghju e dite artrite cusì mi piace à prutege li cum'ella possu, indipendentemente da ch'e sia in rena o in l'acqua. Hè ancu bellu di fà una spassighjata longu à a piaghja à u principiu o à a fine di a ghjurnata.
Per una ghjurnata in piaghja, imballate vi un bellu paghju di scarpi, una giacca, è qualchì spuntinu divertente. Assicuratevi chì, se face u sole, mettite a crema solare è portiate un cappellu. Aghju ancu investitu in bichjeri chì si bughjenu quandu surtgu fora. A mo RA hà influenzatu i mo ochji, allora aghju bisognu di prutege ciò chì ne ferma. L'occhiali da sole è a crema solare sò sempre impurtanti quandu si aventanu fora.
7. Teatru in u parcu
A maiò parte di e cità offrenu una sorta di produzzione teatrale in parchi lucali, soprattuttu durante l'estate. Questu hè statu u mo preferitu da parechji anni.
Uttene un bellu postu accantu à u palcuscenicu hè a chjave per mè, postu chì i mo ochji sò cusì cattivi. Di solitu imballu assai cuscini, una sedia comoda, alcuni spuntini sani, è beie per u spettaculu. A mo cità offre spettaculi gratuiti ogni settimana finu à a fine di l'estate. Ci hè ancu spettaculi gratuiti di musica classica in autunno in altri lochi. Chì bella manera di passà una serata!
Intrattenimentu gratuitu è cunfortu circundatu da u restu di a cità mentre stà fora hè stupendu. Hè bellu di gode di l'intrattenimentu senza esse in un bar affullatu o in una discoteca. Mi ramenta chì sò sempre una parte di a sucietà. Mi sò unitu à un situ in ligna chì mi mette à ghjornu quandu ci sò eventi lucali cum'è questu per assiste.
Mi assicuru sempre di pianificà e mo meds in cunsequenza è mi sentu cunfortu per a notte. S'ellu ci hè solu pusatoghji nantu à u pratu, purtaraghju a mo propria sedia è cuscini, è forse qualchì crema d'attualità per u dolore. Di solitu aghju qualcunu chì và cun mè postu chì ùn possu micca vede bè a notte. Sò sempre preparatu per se staraghju sedutu per lunghi periodi di tempu. Faraghju ancu qualchì straziu nanzu è durante u spettaculu per ùn esse super rigidu per u tempu chì hè finitu.
Linea di fondu
RA ùn hà da tene intrappulatu in casa. Ùn duvite micca evità di fà e cose chì amate - cù una piccula mudificazione per e vostre necessità, tuttu hè pussibule! Sì site in fitness, arte, cibo, o solu rilassatevi nantu à a vostra veranda, basta chì site preparatu per u vostru viaghju pudete passà un momentu piacevule essendu fora di u mondu. Pudete campà.
Gina Mara hè stata diagnosticata cun RA in 2010. Ella piace u hockey è cuntribuisce à CreakyJoints. Cunnette vi cun ella in Twitter @ginasabres.