Cume Campà cun Enochlophobia, o una paura di folla
Cuntenutu
- Cumu affetta a vita d'ogni ghjornu
- I sintomi
- Cause
- Cumu gestisce lu
- Trattamenti
- Quandu si parla cù un duttore
- U fondu
Enochlophobia si riferisce à una paura di a folla. Hè strettamente ligata à agorafobia (una paura di i lochi o di e situazioni) è l'ochlofobia (una paura di a folla cum'è mob).
Ma l'enoclofobia hà più da fà cù i periculi percepiti da e grandi riunioni di persone chì puderete incontrà in a vostra vita d'ogni ghjornu. Include ancu a paura di rimanere bloccati, persi o danneggiati in una folla.
Questa paura cade sottu à l'umbrella di e fobie, chì sò definite cum'è paure irrazionali chì ponu causà ansietà severa. In fattu, l'Istitutu Naziunale di Salute Mentale stima chì circa u 12,5 per centu di l'Americani sperimenteranu fobie in un certu puntu durante a so vita.
Se avete paura di a folla, puderete truvà certe situazioni sfidae, soprattuttu se vive o travaglia in una zona altamente populata. Ancu s'ellu ùn ci hè micca diagnosi medica ufficiale per l'enochlofobia, certi metudi di terapia ponu aiutà à superà e vostre paure. Altri trattamenti ponu aiutà cù i sintomi cunnessi.
Cumu affetta a vita d'ogni ghjornu
Fobie cum'è enochlofobia ponu purtà à una paura intensa nantu à l'eventi improbabili di accade. Ancu se puderete capisce chì una paura cusì intensa di a folla ùn hè micca raziunale, ùn diminuisce micca l'ansietà vera chì pò accade per via di a vostra fobia.
Se avete enochlofobia, pudete sperimentà una ansietà intensa ogni volta chì incontrate una folla di persone. A vostra paura ùn pò esse limitata à eventi tipicamente affollati, cume festival, ghjochi sportivi, o parchi a tema.
Puderete ancu sperimentà una paura di e fole chì puderete incontrà ogni ghjornu, cumprendu:
- nantu à un autobus, metro, o altra forma di trasportu publicu
- à i cinema
- in i buttreghi o in i buttreghi
- in parchi esterni
- à e spiagge o à e piscine publiche
Ùn hè micca solu u cuntattu direttu cù e fole chì ponu scatenà l'enoclofobia. In certi casi, solu pensà à esse in una folla pò causà stress è ansietà.
Fobie cum'è enochlofobia ponu ancu influenzà altre zone di a vostra vita, cum'è u travagliu è a scola.
I sintomi
I sintomi di enochlofobia sò simili à quelli di l'ansietà. Includenu:
- crescita di a frequenza cardiaca
- sudatu
- vertigini
- mancanza di fiatu
- pena in corpu
- diarrea
- pienghjendu
Cù u tempu, a vostra paura di e fole pò lascià vi sente chì ùn pudete micca participà à certe attività. Questu pò causà ulteriori sintomi psicologichi, cum'è depressione, bassa autostima è ridotta fiducia in sè.
Cause
Mentre a causa esatta di enochlofobia ùn hè micca cunnisciuta, si pensa chì e fobie ponu esse ligate à disordini d'ansietà.
Puderanu ancu esse amparati o ereditarii.Se unu di i vostri parenti hà una storia di paura di a folla, allora puderete avè pigliatu e so fobie da zitellu è infine sviluppatu alcune di e stesse paure da sè.
Ancu se una certa fobia pò currere in a vostra famiglia, pudete ancu sviluppà un altru tipu di fobia da i vostri parenti è parenti. Per esempiu, una persona pò avè agorafobia o fobia suciale, mentre pudete avè enochlofobia.
L'esperienze passate negative ponu ancu portà à una paura di a folla.
Per esempiu, se una volta hè statu feritu in una folla o persu in un grande gruppu di persone, puderete pensà inconscientemente chì u listessu incidente accadrà di novu. A vostra mente vi dicerà allora chì duvete evità a folla per impedisce di scuntrà ogni periculu.
Ciò chì distingue l'enochlofobia da una disgrazia generale per a folla hè chì a paura possa ripiglià a vostra vita d'ogni ghjornu. In cunsequenza di a vostra paura, puderete praticà l'evitazione, ciò chì significa chì alterate u vostru calendariu è abitudini per assicurassi chì ùn truvate micca una folla.
L'evità pò aiutà à sentitevi tranquillu perchè mantene i vostri sintomi di fobia à badia. Ma pò mette in svantaghju à longu andà. Vi pò cunduce à saltà sperienze impurtanti o attività divertenti, è puderia causà prublemi cù a famiglia o l'amichi.
Cumu gestisce lu
Perchè l'enoclofobia pò purtà à paure intense, puderia esse una sfida à campà cun. Puderete in particulare luttà sè site regulamente espostu à a folla.
L'evitazione puderia aiutà, ma cuntendu nantu à sta pratica tuttu u tempu pò peghju a vostra fobia. Invece, pudete turnà à altri metudi chì puderanu aiutà à campà megliu cù o ancu riduce a paura di e fole.
A Cuscenza hè un modu chì pudete pruvà à facilità a vostra enochlofobia. Fighjate nantu à esse in u mumentu, perchè a vostra mente ùn vaga micca à ciò chì-se scenarii. Fate cusì pò aiutà à stà in terra è impedisce e paure irrazziunali di cresce.
Se incontrate una grande folla o avete intenzione di esse in una, pruvate à visualizà vi sicuru è sicuru in u vostru circondu. Quandu hè pussibule, pudete dumandà à un amicu o un amatu di accumpagnavvi à un avvenimentu affollatu.
A riduzione di l'ansietà puderia ancu aiutà à gestisce i sintomi di enochlofobia. E strategie d'ogni ghjornu includenu:
- eserciziu regulare
- una dieta sana
- abbastanza sonnu
- idratazione adatta
- menu caffeina
- tecniche di rilassamentu, cum'è esercizii di respirazione
- tempu passatu in attività chì vi piace
- attività suciali chì implicanu picculi gruppi
Trattamenti
A terapia hè a forma primaria di trattamentu per l'enochlofobia. Pò include una cumbinazione di terapia di conversazione è tecniche di desensibilizazione, cume i seguenti:
- Terapia cumportamentale cognitiva (CBT). A CBT hè un tipu di terapia per parlà chì vi aiuta à travaglià cù e vostre paure è amparà à rimpiazzà l'abitudini di pensamentu irrazionale cù quelli raziunali.
- Terapia di esposizione. In questa forma di desensibilizazione, site gradualmente espostu à a folla. U vostru terapeuta pò ancu accumpagnà vi.
- Tecnulugia di realtà virtuale. Questa forma emergente di terapia d'esposizione pò aiutà à desensibilizà si à a folla senza esse fisicamente in elli.
- Terapia visuale. Cù a terapia visuale, vi sò mostrati foto è immagini di folla per aiutà à rimodellà u vostru pensamentu prima di l'esposizione in a vita vera.
- Terapia di gruppu. Sta pratica pò cunnette vi cù l'altri chì trattanu ancu di fobie.
A volte, un prufessore sanitariu pò prescrive medicazione per aiutà à alleviare i sintomi d'ansietà chì pudete sperimentà cun enochlofobia. I terapeute ùn ponu micca prescrive questi. E pussibuli opzioni di medicazione includenu antidepressivi, beta-bloccanti è sedativi.
Quandu si parla cù un duttore
Se voi o un amatu avete a paura di a folla, hè pussibule chì site dighjà pienu cuscente di chì tippu di fobia hè. Micca tutte e fobie richiedenu assistenza medica, ma se a vostra enochlofobia hè abbastanza severa da interferisce cù a vostra vita d'ogni ghjornu, pò esse utile parlà cun un duttore.
U vostru duttore primariu hè un bonu postu per cumincià. Sicondu l'intensità di i vostri sintomi, u vostru duttore pò riferitevi à un psichiatre o psicologu per una valutazione ulteriore.
Nisuna prova medica pò diagnosticà l'enoclofobia. Invece, un prufessiunale di salute mentale pò avè da compilà un questionariu chì vi permette di valutà a frequenza è a gravità di i vostri sintomi. Quella persona pò ancu aiutà à identificà ciò chì innesca e vostre paure in modo da pudè travaglià attraversu elli.
Vede un prufessiunale di salute mentale richiede curaghju - è più prestu cerchi aiutu, megliu serà u risultatu per a vostra intensa paura di e fole. Probabilmente ùn supererete micca e vostre paure da a notte à a notte. Ma cù una terapia continuata per settimane o mesi, pudete amparà à cambià u vostru modu attuale di pensà.
U fondu
Un aversione generale per a folla ùn hè di solitu un mutivu di preoccupazione. Ma se avete una paura intensa di elli, pudete avè enochlofobia.
Sì sta paura interferisce cù a vostra rutina ghjurnata è a qualità di vita, hè ora di parlà cù u vostru duttore è dumandà qualchì cunsigliu.
A Terapia - è à volte i medicamenti - ponu aiutà à travaglià cù e vostre paure in modu chì un ghjornu puderete pudè scuntrà una folla cun facilità.