Cumu identificà è trattà l'inflammazione di l'intestinu
Cuntenutu
- Sintomi di inflammazioni in l'intestinu
- Chì trattamentu hè indicatu
- Segnali di periculu per vultà à u duttore
L'enteritis hè una infiammazione di l'intestinu chjucu chì pò peghju è influenzà u stomacu, causendu gastroenterite, o l'intestinu grossu, purtendu à l'iniziu di colite.
E cause di enterite ponu esse u cunsumu di alimenti o bevande contaminati da batteri, cume Salmonella, virus o parassiti; qualchi medicazione cum'è ibuprofen o naproxen; usu di droghe, cum'è cocaina; radioterapia o malatie autoimmune, cum'è a malatia di Crohn.
L'enteritis pò esse classificata secondu i so tippi:
- Enterite cronica o acuta: sicondu u tempu chì l'infiammazione è i sintomi persistenu in l'individuu;
- Enterite parasitaria, virale o batterica: secondu u microorganismu chì causa a malatia;
Alcuni fattori di risicu, cume i recenti viaghji in lochi cun sanità scarsa, bevendu acqua non trattata è contaminata, essendu in cuntattu cù l'individui chì anu avutu una storia recente di diarrea, aumentanu a probabilità d'avè enterite.
Sintomi di inflammazioni in l'intestinu
I sintomi di enterite sò:
- Diarrea;
- Pèrdita di l'appetite;
- Dolore di u ventre è colic;
- Nausea è vomitu;
- Dolore quandu si defeca;
- Sangue è mucus in e feci;
- Mal di testa.
In presenza di sti sintomi, l'individuu deve cunsultà u duttore per fà u diagnosticu di enterite è cumincià u so trattamentu, evitendu cumplicazioni.
U duttore ùn ordina micca sempre i testi perchè solu i sintomi ponu esse basta per ghjunghje à u diagnosticu, ma in certi casi, i test chì ponu esse richiesti sò testi di sangue è di feci, per identificà u tippu di microorganismu coinvoltu, colonoscopia è, più rara, imaging testi cume tomografia computerizata è risonanza magnetica.
Chì trattamentu hè indicatu
U trattamentu di enterite si compone di riposu è di una dieta basata nantu à a banana, u risu, a salsa di mele è u pane tostatu per 2 ghjorni. Hè ancu cunsigliatu per ingerisce grandi quantità di fluidi cum'è acqua o tè, o seru casanu, per prevene a disidratazione di u corpu. E persone cù a malatia di Crohn pò avè bisognu à piglià antiinflamatori. In i casi i più gravi, l'uspitalisazione pò esse necessaria per idratà u corpu per via endovenosa.
L'enterite di solitu cede dopu à 5 o 8 ghjorni è u trattamentu generalmente implica beie di grandi quantità d'acqua per idratà u corpu.
In enterite batteriche, antibiotici, cum'è Amoxicillin, ponu esse presi per eliminà i batteri chì causanu l'infezzione. I rimedii antidiarreici, cum'è Diasec o Imosec, devenu esse evitati, chì ponu ritardà a surtita di u microorganismu chì provoca l'infezzione di e vie intestinali.
Vede ciò chì pudete manghjà durante u trattamentu per recuperà più rapidamente:
Segnali di periculu per vultà à u duttore
Duvete turnà à u duttore se sperimentate sintomi cum'è:
- Disidratazione, vista cum'è ochji affunditi, bocca secca, diminuzione di urinazione, pienghje senza lacrime;
- Se a diarrea ùn si ne và in 3-4 ghjorni;
- In casu di frebba sopra à 38 ° C;
- S'ellu ci hè sangue in e feci.
In queste situazioni, u duttore pò raccomandà o rimpiazzà l'antibioticu adupratu, è l'uspitalizazione pò esse necessaria per luttà contr'à a disidratazione, chì hè più cumuna in i zitelli è in l'anziani.