Eosinofili: chì sò è perchè ponu esse alti o bassi
Cuntenutu
- Valori di riferenza
- Ciò chì pò esse alteratu Eosinofili
- 1. Eosinofili alti
- Cumu sapè se aghju eosinofili sopra à u normale
- 2. Eosinofili bassi
- Cumu sapè se aghju eosinofili subnormali
Eosinofili sò un tipu di cellula di difesa di u sangue chì nasce da a differenziazione di una cellula prodotta in a midula ossea, u mieloblastu, è hà per scopu di difende l'organisimu da l'invasione di microorganismi stranieri, essendu assai impurtante per l'azzione di u sistema immunitariu.
Queste cellule di difesa sò presenti in u sangue in alta concentrazione principalmente durante e reazioni allergiche o in casu d'infezioni parassite, batteriche è fungiche. Eosinofili sò di solitu in concentrazioni più basse in u sangue chè altre cellule di difesa in u corpu, cum'è limfociti, monociti o neutrofili, chì agiscenu ancu nantu à u sistema immunitariu.
Valori di riferenza
A quantità di eosinofili in u sangue hè valutata nantu à u leucogramma, chì hè una parte di u conte di sangue in u quale sò valutati i globuli bianchi di u corpu. I valori normali di eosinofili in u sangue sò:
- Valore assolutu: 40 à 500 cellule / µL di sangue- hè u numeru tutale di eosinofili in u sangue;
- Valore relativu: da 1 à 5% - hè a percentuale di eosinofili in relazione à l'altri globuli bianchi di u sangue.
I valori ponu subisce leggeri cambiamenti secondu u laburatoriu induve l'esame hè statu fattu è, dunque, u valore di riferimentu deve esse verificatu ancu in l'esame stessu.
Ciò chì pò esse alteratu Eosinofili
Quandu u valore di a prova hè fora di l'intervalu nurmale, hè cunsideratu chì a persona pò avè aumentatu o diminuitu eosinofili, cù ogni cambiamentu avendu cause diverse.
1. Eosinofili alti
Quandu u numeru di eosinofili in u sangue hè più grande di u valore di riferimentu normale, l'eosinofilia hè caratterizata. E cause principali di eosinofilia sò:
- Allergia, cum'è asma, urticaria, rinite allergica, dermatite, eczema;
- Parassiti di vermi, cum'è ascariasis, toxocariasis, hookworm, oxyuriasis, schistosomiasis, frà altri;
- Infezzioni, cum'è a febbre tifoidea, a tuberculosi, l'aspergillosi, a coccidioidomicosi, alcuni virus;
- Uallergie à l'usu di i medicini, cum'è AAS, antibiotici, antiipertensivi o triptofanu, per esempiu;
- Malatie infiammatorie di a pelle, cume u pemphigus bullosu, a dermatite;
- Altre malatie infiammatorie, cum'è a malatia infiammatoria di l'intestini, e malatie ematologiche, u cancheru o e malatie genetiche chì causanu eosinofilia ereditaria, per esempiu.
In certi casi rari, hè sempre pussibule di ùn scopre a causa di l'aumentu di eosinofili, una situazione chjamata eosinofilia idiopatica. Ci hè ancu una situazione chjamata ipereosinofilia, chì hè quandu u numeru di eosinofili hè assai altu è supera 10 000 cellule / µL, essendu più cumuni in malatie autoimmune è genetiche, cum'è u sindrome ipereosinofilicu.
Cumu sapè se aghju eosinofili sopra à u normale
Una persona chì hà eosinofili alti ùn mostra micca sempre i sintomi, ma ponu nasce da a stessa malattia chì hà causatu eosinofilia, cume mancanza di respiru in casi d'asma, starnuti è congestione di u nasu in casu di rinite allergica o dolore addominale in casi d'infezioni parasitiche, per esempiu.
In quantu à e persone chì anu ipereosinofilia ereditaria, hè pussibule chì eosinofili in eccessu causanu sintomi cum'è dulore in u ventre, prurito di a pelle, febbre, dolore corporeu, crampi addominali, diarrea è nausea.
Eosinofili in u campione di sangue
2. Eosinofili bassi
A bassa quantità di eosinofili, chjamata eosinopenia, accade quandu eosinofili sò sottu à 40 cellule / µL, ghjunghjendu à 0 cellule / µL.
Eosinopenia pò accade in casu d'infezioni batteriche acute, cum'è pneumonia o meningite, per esempiu, postu chì sò infezioni batteriche gravi chì di solitu aumentanu altri tippi di cellule di difesa, cume i neutrofili, chì ponu diminuisce u conte assolutu o relativu di eosinofili. A riduzzione di eosinofili pò ancu esse u risultatu di una diminuzione di l'immunità per via di malatie o l'usu di droghe chì alteranu a funzione di u sistema immunitariu, cum'è i corticosteroidi.
Inoltre, hè pussibile avè eosinofili bassi senza cambià truvatu. Questa situazione pò ancu esce in gravidanza, un periodu in cui ci hè una riduzione fisiologica in u conte di eosinofili.
Altre cause rare di eosinopenia includenu malatie autoimmune, malattie di u midollo osseu, cancru o HTLV, per esempiu.
Cumu sapè se aghju eosinofili subnormali
U numeru bassu di eosinofili ùn solitu micca causà sintomi, a menu chì sia assuciatu à una malattia chì pò avè qualchì tippu di manifestazione clinica.