Ecchimosi: chì ghjè, 9 cause principali è chì fà
Cuntenutu
- 1. Brusgiu
- 2. Chirurghi
- 3. Fratture di l'osse
- 4. Varicesi
- 5. Usu di medicinali
- 6. Piazzetta bassa
- 7. Emofilia
- 8. Leucemia
- 9. Dengue
- Chì ci hè a differenza trà contusioni è ematoma?
Ecchimosi hè a fuga di sangue da i vasi sanguigni di a pelle chì si rompenu per furmà una zona di culore purpura è hè di solitu liata à traumatismi, contusioni o effetti collaterali di certi medicinali, per esempiu.
L'ecchimosi pò durà da 1 à 3 settimane, durante chì tempu u culore cambia da purpura à giallu verduziu. A maiò parte di u tempu, e contusioni ùn anu micca bisognu di trattamentu specificu, tuttavia, se pare spessu, hè impurtante vede un medicu generale o ematologu.
U diagnosticu di e cause di ecchimosi hè basatu annantu à testi di laburatoriu aduprendu u conte di sangue è a misurazione di e piastrine è di fattori di coagulazione di u sangue è, in casu di suspettata frattura ossea, u duttore pò urdinà testi cum'è raggi X o MRI.
E principali cause di ecchimosi sò:
1. Brusgiu
A causa principale di e contusioni sò e cuntusioni o ferite chì si verificanu quandu si pratica u sport o in casu d'accidenti domestichi, sculari, prufessiunali o di trafficu. E contusioni causanu a rumpitura di i vasi sanguigni superficiali, pruvucendu e contusioni chì ponu accade è ponu accade in ogni regione di u corpu.
Cosa da fà: di solitu, e contusioni spariscenu spontaneamente, tuttavia, se a zona colpita hè dolorosa, pudete aduprà compresse fredde o ghiacciu à u situ di a ferita in e prime 24 à 48 ore è compresse calde dopu quellu periodu o pigliate medicinali antiinflamatori cum'è ibuprofen , per esempiu. Scuprite i rimedii casani per eliminà e macchie viole nantu à a pelle.
2. Chirurghi
L'ecchimosi pò cumparisce in u periodu postoperatoriu di chirurgie plastiche, cume liposuzione, abdominoplastia o rinoplastia, per via di traumi meccanichi nantu à a pelle o in chirurgie chì richiedenu tagli o incisioni, causendu a rottura di i vasi sanguini è a perdita di sangue in a pelle.
Cosa da fà: in casu di liposuzione o chirurgie di abdominoplastia, l'usu di cinghie di compressione o di drenaje linfaticu diminuisce a pressione in i vasi sanguini è aiuta à prevene l'ecchimosi. Se a cirurgia hè fatta nantu à a faccia, cum'è a rinoplastia, stende cù a testa più inclinata, sopra l'altura di u vostru core. In questi casi, pudete sempre applicà una compressa fredda à u situ in e prime 48 ore per restringe i vini sanguini, riducendu i sanguinamenti lucali è l'apparizione di ecchimosi. Vede passu à passu cumu fà u drenaje linfaticu in casa.
3. Fratture di l'osse
Generalmente, quandu si rompe un ossu, i tessuti di a pelle intornu à l'ossu ponu rompersi, purtendu à l'apparizione di contusioni vicinu à a frattura. Fratture à a basa di u craniu o di l'osse in u visu, per esempiu, ponu purtà à l'apparizione di ecchimosi periorbitale induve a tacca viola apparisce intornu à l'ochji, cunnisciuta cum'è "segnu di procione".
Cosa da fà: hè impurtante di circà aiutu medicu in casu di suspettata frattura ossea per immubilizà a regione colpita. Tuttavia, per riduce u gonfiore è i sanguinamenti lucali, pudete alzà u membru è applicà una compressa fredda o ghiacciu per prevene contusioni è cuntrullà u dolore è u gonfiore.
4. Varicesi
In casu di vene varicose, chjamate ancu varicesi, l'ecchimosi pò accade per via di una fragilità più grande di i vini sanguini, essendu più cumuni in l'anziani o in altri fattori cum'è stà per un bellu pezzu, obesità o gravidanza, per esempiu.
Cosa da fà: e calze di compressione ponu esse aduprate per aiutà à prevene e contusioni è, in i casi i più gravi, l'iniezioni in u situ induve e vene sò dilatate o a chirurgia laser pò esse necessaria. Capite megliu cumu si face u trattamentu per e varicesi.
5. Usu di medicinali
Alcuni rimedii anticoagulanti, cume l'acidu acetil salicilicu o a warfarina, alteranu u tempu per a formazione di coaguli di sangue chì sò impurtanti per piantà u sanguinamentu è, in casi di urti è contusioni, i contusioni ponu accade più spessu.
Cosa da fà: e cumpresse fredde ponu esse aduprate per riduce i sanguinamenti è prevene e contusioni. Durante l'usu di l'anticoagulanti, hè impurtante avè un seguitu medicu è analisi di sangue regolarmente per evità qualsiasi coagulazione di sangue incontrollata è informà u duttore se i contusioni apparsenu spessu o senza ragione apparente.
6. Piazzetta bassa
E piastrine sò impurtanti in a furmazione di u coagulu chì hè incaricatu di piantà u sangu. Quandu ci hè una diminuzione di a quantità di piastrine, chjamate trombocitopenia o trombocitopenia, pò accade ecchimosi.
Cosa da fà: l'ideale ùn hè micca di realizà attività chì richiedenu sforzu o sport di cuntattu per evità a furmazione di contusioni. In casu di trombocitopenia dighjà diagnosticata da u duttore, un monitoru strettu deve esse effettuatu per cuntrullà i livelli di piastrine. Una dieta ricca in acidu folicu è vitamina B12 pò ancu aiutà à riduce l'apparizione di ecchimosi, chì questi nutrienti aumentanu a furmazione di cellule sanguine è di piastrine. Verificate a lista di l'alimenti ricchi in vitamina B12.
7. Emofilia
L'emofilia hè una malatia rara carattarizata da una carenza di fattori di coagulazione, impurtante per a furmazione di coaguli è per piantà u sanguinamentu. In questu casu, questa carenza pò causà contusioni più facilmente.
Cosa da fà: situazioni chì ponu causà sanguinamentu, cum'è u cuntattu fisicu è attività d'impattu, è l'usu di medicazione cum'è l'acidu acetil salicilicu o warfarina, è corticosteroidi cum'è dexamethasone o betamethasone, per esempiu, devenu esse evitati per prevene l'apparizione di contusioni. In i casi più severi di emofilia, e trasfusioni di sangue ponu esse necessarie è, dunque, l'hematologu deve esse cunsultatu regolarmente per cuntrullà l'emofilia.
8. Leucemia
A leucemia si faci diminuendu a furmazione di globuli bianchi da a medula ossea, interferendu cù a funzione nurmale di a medula ossea è a furmazione di piastrine, chì pò causà sanguinamentu è l'apparizione di contusioni.
Cosa da fà: di solitu, l'apparizione di contusioni hè un sintimu cumunu di leucemie. In casu di contusioni frequenti, spargugliati in tuttu u corpu è senza ragione apparente cum'è contusioni o urti, l'aiutu medicu deve esse cercatu per diagnosticà è inizià u trattamentu, chì hè di solitu chimioterapia.
9. Dengue
A Dengue hè una infezzione virale trasmessa da a zanzara Aedes aegyptichì pò causà cambiamenti in a coagulazione di u sangue purtendu à contusioni.
Cosa da fà: ecchimosi hè di solitu accumpagnata da altri sintomi cum'è u dulore di u corpu, a frebba, u mal di testa è u dolore à l'ochji, per esempiu, è dura per circa 7 ghjorni. In casu di suspettatu di dengue, duvete ripusassi è cunsultà un duttore per fà analisi di sangue è inizià u trattamentu chì si face cù antidolorifici cum'è paracetamol o antipiretici cum'è dipirone, per esempiu, è idratazione.
Chì ci hè a differenza trà contusioni è ematoma?
Ecchimosi è ematomi sò dui tippi d'emorragia, caratterizati da un sanguinamentu per via di a rottura di i vasi sanguini. Tuttavia, in ecchimosi ci hè una rottura di vasi sanguigni più superficiali in a pelle, mentre chì in l'hematoma ci hè una rottura di vasi più profondi, chì ponu ghjunghje à i musculi è strati interni, in più di furmà un rigonfiu in a zona è causà dolore.