Cosa hè l'eritroblastosi fetale, e cause principali è cume si pò evità
Cuntenutu
- Cause pussibili
- Cumu prevene l'eritroblastosi fetale
- Cumu identificà l'eritroblastosi fetale
- Cumu si face u trattamentu dopu à a nascita
L'eritroblastosi fetale, cunnisciuta ancu cum'è malattia emolitica di u natu o malattia Rhusus, hè un'alterazione chì accade di solitu in u zitellu di una seconda gravidanza, quandu a donna incinta hà sangue Rh negativu è avia, in a prima gravidanza, un criaturu cù sangue di u tippu Rh pusitivu, senza avè statu trattatu cù immunoglobulina.
In questi casi, u corpu di a mamma, in a prima gravidanza, produce anticorpi chì, durante a seconda gravidanza, cumincianu à luttà contr'à i globuli rossi di u novu criaturu, eliminenduli cum'è s'elle fussinu un'infezzione. Quandu accade, u zitellu pò nasce cun anemia grave, gonfiore è fegatu ingranditu, per esempiu.
Per prevene queste complicazioni in u zitellu, a donna deve fà tutte e consultazioni è esami prenatali, postu chì hè pussibule identificà u risicu di eritroblastosi fetale, cuminciendu u trattamentu, chì include una iniezione cù immunoglobuline per prevene l'apparizione di malattie in u zitellu . Amparate più nantu à u trattamentu per prevene l'eritroblastosi fetale.
Cause pussibili
I casi più frequenti accadenu quandu a mamma, chì hà sangue Rh negativu, hà avutu una gravidanza precedente in a quale u zitellu hè natu cun sangue Rh positivu. Questu pò accadere solu quandu u sangue di u babbu hè Rh pusitivu ancu, allora se a mamma hè Rh negativa l'ostetricu pò urdinà un test di sangue da u babbu per valutà u risicu di eritroblastosi.
Inoltre, è ancu s'ellu hè più raru, stu cambiamentu pò sviluppà ancu quandu a donna incinta hà ricevutu una trasfusione di sangue Rh + in ogni mumentu di a so vita prima ch'ella sia incinta. Dunque, hè impurtante chì l'ostetricu sappia bè tutta a storia di a donna incinta.
Cumu prevene l'eritroblastosi fetale
U trattamentu per prevene l'eritroblastosi fetale consiste in l'iniezione di immunoglobulina anti-D, chì pò esse fatta:
- In a settimana 28 di gravidanza: soprattuttu quandu u babbu hè Rh + o quandu u primu figliolu hè natu cù sangue Rh + è l'iniezione ùn hè stata fatta durante a prima gravidanza;
- 3 ghjorni dopu a consegna: si face dopu à una prima gravidanza induve u zitellu nasce cù sangue Rh + è aiuta à prevene a furmazione di anticorpi chì ponu dannà una futura gravidanza.
S'ellu ùn si dà micca iniezione è u zitellu hè in altu risicu di sviluppà eritroblastosi fetale, u duttore pò ancu pruvà à anticipà a data di a consegna, una volta chì i pulmoni è u core di u zitellu sò ben sviluppati.
Cumu identificà l'eritroblastosi fetale
I segni è i sintomi di l'eritroblastosi fetale si ponu vede solu dopu a nascita è di solitu includenu anemia grave, pelle giallastra è gonfiore generalizatu in u zitellu.
Quandu ùn hè micca trattatu currettamente, u zitellu hè in gran risicu di vita, sopratuttu per l'anemia severa causata da a malatia. Tuttavia, ancu se sopravvive, ponu sorgere complicazioni gravi, cume u ritardu mentale è e ferite in varie parti di u cervellu.
Dunque, u più impurtante hè di cunnosce u risicu chì u zitellu sviluppi eritroblastosi fetale ancu durante a gravidanza, fendu tutte e cunsultazioni prenatali per identificà u risicu è inizià u trattamentu chì aiuta à prevene a malatia.
Cumu si face u trattamentu dopu à a nascita
Se a mamma ùn hà micca avutu u trattamentu durante a gravidanza è u zitellu hè natu cun eritroblastosi, u duttore pò ricumandà ancu un altru tipu di trattamentu, chì cunsiste à rimpiazzà u sangue di u zitellu cù un altru Rh negativu. Stu prucessu pò esse ripetutu per parechje settimane, finu à chì tutti l'anticorpi di a mamma sianu stati eliminati.
Dopu stu periodu di trattamentu, u zitellu finisce per rimpiazzà u sangue Rh negativu cù sangue Rh pusitivu, ma à quellu tempu, ùn ci serà micca risicu.