Scarlatina: chì hè, sintomi, trasmissione è trattamentu
Cuntenutu
A scarlatina hè una malatia assai cuntagiosa, chì di solitu apparisce in i zitelli trà 5 è 15 anni è si manifesta per u mal di gola, frebba alta, lingua è rossu assai rossi è pelle pruriginosa di carta vetrata.
Sta malatia hè causata da i batteri Streptococcu gruppu betaemoliticu A è hè una malatia benigna assai cumuna in a zitellina, essendu una forma di tonsillite chì si presenta ancu cù macchie nantu à a pelle, è chì deve esse trattata cù antibiotici.
Ancu se pò causà assai disagiu è esse estremamente contagiosa, a scarlatina ùn hè di solitu un'infezzione seria è pò esse facilmente trattata cù antibiotici cum'è penicillina o amoxicillina. U tempu di trattamentu indicatu hè di 10 ghjorni, ma hè ancu pussibule di fà una sola iniezione di benzathina penicillina.
Principali sintomi
U sintimu più caratteristicu di a scarlatina hè l'apparizione di un mal di gola cù una febbre alta, ma altri segni è sintomi chì sò ancu cumuni includenu:
- Lingua rossa, cù culore di lampone;
- Placche bianche nantu à a lingua;
- Placche bianche in gola;
- Rossu in e guance;
- Mancanza d'appitittu;
- Stanchezza eccessiva;
- Pena in corpu.
Parechji lochi rossi ponu cumparisce nantu à a pelle, cù una struttura simile à parechji pinzuti è u so aspettu pò ancu parè di carta vetrata. Dopu à 2 o 3 ghjorni hè cumunu chì a pelle cummencia à sbuccia.
U diagnosticu di a scarlatina hè fattu da a valutazione di u pediatricu di i segni è sintomi di a malatia, ma i test di laburatoriu ponu esse urdinati per cunfirmà l'infezzione, chì pò cumprende un test rapidu per identificà u batteriu o una cultura microbiana da a saliva.
Cumu uttene a scarlatina
A trasmissione di a scarlatina si face per via di l'aria per via di l'inalazione di goccioline urigine da a tosse o starnutimentu di un'altra persona infettata.
A scarlatina, ancu s'ella hè più cumuna in i zitelli, pò ancu influenzà l'adulti, è pò accade sin'à 3 volte in a vita, postu chì ci sò 3 sfarenti forme di batteri chì causanu sta malatia. I tempi quandu i zitelli sò i più colpiti sò in a primavera è l'estate.
L'ambienti chjusi favurizeghjanu a diffusione di a malatia, cum'è, per esempiu, i criatori, e scole, l'uffizii, i sinemà è i centri cummerciali. Tuttavia, ancu se una persona pò entrà in cuntattu cù u batteriu chì causa a malattia, questu ùn significa micca chì a sviluppanu, chì dipenderà da u so sistema immunitariu. Cusì, se unu di i fratelli sviluppa scarlatina l'altru pò soffre solu di tonsillite.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a scarlatina si face cù antibiotici cum'è penicillina, azitromicina o amoxicillina, chì sò capaci di eliminà i batteri da u corpu. Tuttavia, in casu di allergia à a penicillina, u trattamentu hè generalmente fattu cù l'antibioticu eritromicina per diminuisce u risicu di reazzioni allergiche.
U trattamentu dura di solitu trà 7 à 10 ghjorni, ma dopu à 2 à 3 ghjorni i sintomi sò previsti per alleviare o sparisce. Vede più dettagli nantu à cumu si face u trattamentu è cumu per alleviare i sintomi di a scarlatina.