Spermatocele: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U spermatocele, cunnisciutu ancu cum'è cisti seminale o cisti di l'epididimu, hè una piccula sacchetta chì si sviluppa in l'epididimu, chì hè induve u canale chì porta i sperma si cunnessa cù u testiculu. In questu saccu ci hè l'accumulazione di piccule quantità di sperma è, dunque, pò indicà una ostruzione in unu di i canali, ancu se ùn hè micca sempre pussibule identificà a causa.
In a maiò parte di i casi, u spermatocele ùn causa alcun tippu di dolore, hè identificatu solu cù a palpazione di i testiculi durante u bagnu, per esempiu.
Ancu se hè guasi sempre benigna, stu cambiamentu deve sempre esse valutatu da un urologu, postu chì stu tipu di cambiamentu pò ancu esse un segnu di tumore malignu, ancu in casi più rari. Normalmente, u spermatocele ùn riduce micca a fertilità di un omu è dunque pò ancu ùn avè bisognu di trattamentu.
Principali sintomi
U segnu principale di u spermatocele hè l'apparizione di un picculu groppu accantu à u testiculu, chì pò esse spostatu, ma chì ùn face male. Tuttavia, se continua à cresce cù u tempu, pò cumincià à pruduce altri sintomi cum'è:
- Dolore o disconfort à u latu di u testicu affettu;
- Sensazione di pesantezza in a regione intima;
- Presenza di un grande pezzu vicinu à u testiculu.
Quandu ogni cambiamentu in u testicu hè identificatu, ancu s'ellu ùn ci sò altri sintomi, hè assai impurtante cunsultà un urologu per escludere altre cause più gravi, cum'è a torsione testiculare o ancu u cancheru, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
Siccomu a maiò parte di i spermatoceli ùn causanu alcuna complicazione o discomfort, ùn hè generalmente necessariu un trattamentu. Tuttavia, l'urologu pò pianificà consultazioni frequenti, circa 2 volte à l'annu, per valutà a dimensione di u cisti è assicurà chì ùn sia micca sottumessu à cambiamenti chì ponu indicà malignità.
Se u spermatocele causa disconfort o dolore durante u ghjornu, u duttore pò prescrive l'usu di medicinali antiinflamatori per riduce u prucessu infiammatorio lucale. Dopu adupratu sti rimedii per 1 o 2 settimane, i sintomi ponu sparisce cumpletamente è, se accade, ùn hè necessariu più trattamentu. Tuttavia, se i sintomi persistenu, a valutazione pò esse necessaria per fà una chirurgia minore.
Chirurgia per spermatocele
A chirurgia per trattà u spermatocele, cunnisciuta ancu cum'è spermatocelectomia, si face di solitu cù anestesia spinale in ambulatoriu è serve per u duttore da pudè separà è rimuovere u spermatocele da l'epididimu. Dopu a cirurgia, di solitu hè necessariu aduprà una spezia di "parentesi scrotale" chì aiuta à mantene a pressione in a zona, impedendu chì u tagliu si apre quandu si move, per esempiu.
Durante a recuperazione hè ancu raccomandatu di piglià alcune precauzioni cum'è:
- Applica cumpressi freddi in a regione intima;
- Piglià i medicinali di prescription da u duttore;
- Evite di bagnà a zona intima finu à chì sguassate i punti;
- Fate u trattamentu di a ferita à u postu di salute o in l'uspidale.
Ancu s'ellu hè raru, dopu a chirurgia alcune complicazioni ponu sorgere, in particulare a sterilità se ci hè una ferita à l'epididimu è / o à u ductus deferens. Dunque, hè assai impurtante selezziunà una clinica di urologia certificata cun un chirurgu cù abbastanza esperienza.