Esame di Spirometria: cosa hè, à chì serve è cumu capisce u risultatu
Cuntenutu
U test di spirometria hè un test diagnosticu chì permette di valutà i volumi respiratori, vale à dì, a quantità di aria chì entra è surtite da i pulmoni, è ancu u flussu è u tempu, essendu cunsideratu u test più impurtante per valutà u funziunamentu di u pulmone.
Cusì, questu esame hè dumandatu da u medicu generale o da u pneumologu per aiutà à diagnosticà vari prublemi respiratori, principalmente BPCO è asma. In più di spirometria, vedi altri testi per diagnosticà l'asma.
Tuttavia, spirometria pò ancu esse urdinata da u duttore solu per valutà s'ellu ci hè statu un miglioramentu in una malattia pulmonare dopu avè iniziatu u trattamentu, per esempiu.
Per chì ghjè
L'esame di spirometria hè di solitu dumandatu da u duttore per aiutà à u diagnosticu di prublemi respiratorii, cume l'asma, a Malatia Pulmonare Ostruttiva Cronica (BPCO), bronchite è fibrosi pulmonare, per esempiu.
Inoltre, u pneumologu pò ancu raccomandà a prestazione di spirometria cum'è un modu per monitorà l'evoluzione di u paziente cù malatie respiratorie, pudendu verificà s'ellu risponde bè à u trattamentu è, in caso contrario, pudendu indicà un'altra forma di trattamentu.
In u casu di atleti ad alte prestazioni, cum'è corridori di maratona è triathletes, per esempiu, u duttore pò indicà a prestazione di spirometria per valutà a capacità respiratoria di l'atleta è, in certi casi, fornisce informazioni per migliorà e prestazioni di l'atleta.
Cumu Spirometria hè fatta
A Spirometria hè un esame simplice è rapidu, cù una durata media di 15 minuti, chì si face in l'uffiziu di u duttore. Per cumincià l'esame, u duttore mette una banda di gomma nantu à u nasu di u paziente è li dumanda di respirà solu per a bocca. Dopu dà à a persona un dispositivu è li dice di soffià aria u più pussibule.
Dopu stu primu passu, u duttore pò ancu dumandà à u paziente di aduprà un medicamentu chì dilata i bronchi è facilita a respirazione, cunnisciutu cum'è broncodilatatore, è di fà dinò u murtulaghju annantu à u dispositivu, in questu modu hè pussibule di verificà s'ellu ci hè un aumentu di a quantità di aria inspirata dopu aduprà u medicamentu.
Durante tuttu stu prucessu, un urdinatore registra tutti i dati ottenuti per mezu di l'esame in modu chì u duttore pò valutallu dopu.
Cumu preparassi per l'esame
A preparazione per fà u test di spirometria hè assai simplice, è include:
- Ùn fumate micca 1 ora prima l'esame;
- Ùn beie bevande alcoliche finu à 24 ore prima;
- Evite di manghjà un pastu assai pesante prima di l'esame;
- Abbigliate un vestitu cunfortu è pocu strettu.
Questa preparazione impedisce chì a capacità pulmonare sia affettata da fattori diversi da una possibile malattia. Cusì, se ùn ci hè micca una preparazione adatta, hè pussibule chì i risultati ponu esse alterati, è pò esse necessariu ripete a spirometria.
Cumu interpretà u risultatu
I valori di spirometria varienu secondu l'età, u sessu è a dimensione di a persona è, dunque, devenu sempre esse interpretati da u duttore. Tuttavia, nurmalmente, subitu dopu à u test di spirometria, u duttore face digià qualchì interpretazione di i risultati è informa u paziente s'ellu ci hè qualchì prublema.
Tipicamente i risultati di spirometria chì indicanu prublemi respiratorii sò:
- Volume spiratu forzatu (FEV1 o FEV1): raprisenta a quantità di aria chì pò esse espirata rapidamente in 1 secondu è, dunque, quandu hè sottu à u normale pò indicà a presenza di asma o BPCO;
- Capacità vitale forzata (VCF o FVC): hè a quantità totale di aria chì pò esse espirata in u più breve tempu pussibule è, quandu hè più bassa di u normale, pò indicà a presenza di malatie pulmonari chì impediscenu l'espansione pulmonare, cum'è a fibrosi cistica, per esempiu.
Generalmente, se u paziente presenta risultati alterati di spirometria, hè cumunu per u pneumologu di dumandà un novu test di spirometria per valutà i volumi respiratori dopu avè fattu un inalatore d'asma, per esempiu, per valutà u gradu di a malattia è inizià u trattamentu u più adattu.